Gå til innhold

Er likes på KG viktig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ikke egentlig viktig, men det er samtidig fint å vite at noen er på din side i en diskusjon.

Samtidig er det ikke nødvendigvis de som har mest likes som har mest rett. Ofte er det subjektivt, og selv om man er i mindretall så kan det gi mening å tenke at en selv har rett/har gode argumenter (hvis man får få likes). 

Anonymkode: 36fb1...477

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2021 den 22.29):

Synes du det er viktig eller tenker du på å få likes når du svarer? :) 

Anonymkode: 19413...9a2

Jeg synes det er viktig. Det er oppmerksomhet, anerkjennelse og bekreftelse på én gang. Som viser at det du skriver faktisk betyr noe for folk. 

Det er faktisk avgjørende for forumet. Det er med på å bidra at folk gidder å delta. 

Uten likes ville det vært tungt og traust. 

Det er noe annet å delta i en tråd du får drøssevis av likes underveis enn i tråden du ikke får noen ting uansett hva du skriver. 

Så ærlig skal jeg være. 

Anonymkode: 267a1...8ad

• Liker 4
Skrevet

Nei,driter i hva andre synes.  

Anonymkode: 54d86...e2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei,driter i hva andre synes.  

Gjør du virkelig det?  Hvorfor skriver du anonymt da?

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

En god bonus er det  nok, men du forteller jo hvor viktig likes er for deg åså, og det tar faktisk bort litt av "seriøsiteten" din i de trådene :) 

Du starter med å spørre om folk bryr seg om likes og når noen svarer ja så forteller du dem at det gjør dem mindre seriøse. Om du ønsker ærlige svar så burde du unngå å komme med negative kommentarer om de som svarer ærlig på spørsmålet ditt. 

For å svare på spørsmålet i åpningsinnlegget ditt. De eneste gangene jeg bryr meg om likes er når jeg ser personangrep få likes. Synes personangrep er sjofelt nok, men å gi likes til personangrep er ekstra sjofelt for da tar man anonymt del i mobben. 

Anonymkode: d1ef0...1f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja skriver for det meste som anonym, bruker kun nick når jeg tror jeg kanskje kan få noen likes. Ja jeg er faktisk så tragisk 🤣.

Ja bruker oftere å like anonyme svar enn folk med nick. Da jeg merkelig nok føler det er en konkuranse om mest likes på KG, og jeg vil da ligge dårligere ann i poeng ovenfor andre viss jeg er raus med likes til nick' s.

Anonymkode: 87a30...c74

Jøss, jeg liker alt jeg er einig i, bare fint å gi likes. Om man er opptatt av egne likes må man være politisk korrekt. Mye viktigere å skrive meningen sin.

Anonymkode: 7e4fd...446

Gjest Majoritaa
Skrevet

Ja! 😄

Lik min melding nå alle sammen! ❤️ ❤️ ❤️ ❤️

Skrevet

Det kommer helt an på hva jeg har skrevet. Om jeg faktisk har skrevet et veldig bra innlegg med fakta og kilder og ting jeg har brukt lang tid på å sette meg inn i er det hyggelig med "likes".

Dessverre er det ikke de gode innleggene mine som får flest likes, men der det er steile fronter og man er helt klart på én side av en kontroversiell sak.

Den samme observasjonen gjør jeg i tråder der jeg bare leser også; det er sjelden de gode/beste innleggene som får mange likes.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du starter med å spørre om folk bryr seg om likes og når noen svarer ja så forteller du dem at det gjør dem mindre seriøse. Om du ønsker ærlige svar så burde du unngå å komme med negative kommentarer om de som svarer ærlig på spørsmålet ditt. 

For å svare på spørsmålet i åpningsinnlegget ditt. De eneste gangene jeg bryr meg om likes er når jeg ser personangrep få likes. Synes personangrep er sjofelt nok, men å gi likes til personangrep er ekstra sjofelt for da tar man anonymt del i mobben. 

Hun sier at likes er veldig viktig for henne, da stiller jeg spørsmålet om hun bevist deltar i tråder med vanskelige temaer og er en stor talsperson for disse temaene, for å få likes. Synes ikke det var urimelig å spørre. 

Ja men bryr folk flest seg om de "støtte" liksene? Og bryr du deg om dine egne likes, altså hvor høyt tall du har er det jeg lurer på. Antagelig ikke, du bryr deg mer om alle andre.

• Liker 2
Skrevet
vinterdekor skrev (4 timer siden):

Hva er forskjellen? 

• Liker 1
Skrevet

Innlegg som får mange likes her inne er ofte som populistiske, korte utspill fra partier som FrP. De er uten substans, men enkle å lese og lette å like om man tenker enkelt.

Lengre innlegg, med gode poenger, argumentasjon og kilder, får ofte langt færre likes, til sammenligning.

Ja, jeg bryr meg om likes i enkelte tråder, det spørs på tema og seriøsitet på innlegget.

Anonymkode: 152c6...23e

• Liker 1
Skrevet
On 8/24/2021 at 7:49 PM, AnonymBruker said:

Ja, det er det :) Mange likes gir meg god selvfølelse. Jeg poster kun under brukernavn når jeg er veldig fornøyd med innlegget, for å opprettholde høyt antall likes i forhold til innlegg.

Fordelen med å poste anonymt er at man kan like sitt eget innlegg.

Anonymkode: 02f59...750

Hvor mange likes har du per innlegg?

Skrevet
PetterKanin skrev (På 2021-8-24 den 22.26):

Nei. Mange likes på et innlegg betyr ofte at man har skrevet noe feil.

Gjør det?

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke likes er veldig viktig, men jeg gir selv likes på de kommentarene jeg liker.

Anonymkode: 7e4fd...446

• Liker 2
Skrevet

Betyr ingenting.

AnonymBruker skrev (På 2021-8-23 den 22.35):

Pleier du å like anonyme svar om de er bra forresten? 

Jeg gir likes til alle svar jeg er enig i, det gjelder også anonyme svar

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker likes fordi det sier meg om innlegget mitt er bare min mening eller om andre mener det samme. Noen ganger så kommer jeg med veldig sterke meninger og da skriver jeg som anonym og flere av de gangene så blir det mange likes. Enkelte ganger kan det bli skikkelig diskusjon av hva jeg skriver og da er det gøy å se hvor mange likes jeg får av de som er enig med meg.

Anonymkode: 8db79...196

Skrevet
vinterdekor skrev (På 24.8.2021 den 23.33):

Alle ønsker ikke å bli gjenkjent.

Anonymkode: 14cdf...3a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle ønsker ikke å bli gjenkjent.

Anonymkode: 14cdf...3a3

Nettopp. 

Anonymkode: bd0e8...e54

Skrevet

Likes på KG er det eneste jeg bryr meg om i livet.

Skrevet

Bryr meg ikke om likes på Kvinneguiden. Synes det er enormt mange fjols på forumet og om disse gir mer likes så betyr det at jeg har skrevet noe dumt. 

Anonymkode: bd0e8...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...