AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Vi synes dette er så flott! Klart inspirert av filmer og serier, sikkert vanligere i engelske land. Tror dere det kan funke i Norge? Bor i et strøk der det er vanlig med litt spenstige navn 😊 Anonymkode: ec533...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 Nei bare nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DramaTheLama Skrevet 23. august 2021 #3 Del Skrevet 23. august 2021 Tenker bare.. nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 23. august 2021 #4 Del Skrevet 23. august 2021 Som i eindjel? Eller rett fram som i guttenavnet Angel.? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Del Skrevet 23. august 2021 Huff... Anonymkode: 00b8f...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg har i allefall hørt det før. Anonymkode: a97b1...d1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Del Skrevet 23. august 2021 Grusomt harry. Ville heller hatt det som kallenavn enn døpenavn Anonymkode: d29ca...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Del Skrevet 24. august 2021 Høres grusomt ut med norskuttale, da ville jeg heller gått for det norske guttenavnet Engel. Men om dette er en jente ville jeg bare droppet det, eventuelt brukt Angelica eller hbordan det navnet skrives Anonymkode: 83e0b...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Del Skrevet 24. august 2021 Angel er jo ett etternavn? Nei, syns ikke det var pent som fornavn. Anonymkode: 77092...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 24. august 2021 #10 Del Skrevet 24. august 2021 Med engelsk uttale - nei. Med norsk uttale - tja. Angelsen er jo et norsk etternavn som indikerer at Angel har vært brukt som fornavn tidligere (alle -sen-navn kommer av at folk tidligere brukte såkalte patronymer, sønnen til Hans het Hansen og så ble de til faste etternavn med navneloven i 1921). Så det er jo faktisk et navn. Men du må nok forberede deg på mange misforståelser der mange tror det skal uttales ein-dsjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Del Skrevet 24. august 2021 Angel er ikke et vanlig mannsnavn lenger og gutten din vil nok dessverre ofte bli tatt for å være en utenlandsk jente når noen ser navnet. Anonymkode: 03ac6...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres grusomt ut med norskuttale, da ville jeg heller gått for det norske guttenavnet Engel. Men om dette er en jente ville jeg bare droppet det, eventuelt brukt Angelica eller hbordan det navnet skrives Anonymkode: 83e0b...a4c Ehhhh...? Angel er til og med i våre dager er langt vanligere norsk mannsnavn enn Engel. Anonymkode: 03ac6...104 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 24. august 2021 #13 Del Skrevet 24. august 2021 Angel har etter hva jeg vet, vært et mye brukt guttenavn i Norge, mener det har vært mest populært i Nord-Norge. Så jeg ser ingen problemer med det. Kan selvsagt oppstå misforståelser hvis engelsktalende ser det skriftlig, de vil anta det er en jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #14 Del Skrevet 25. august 2021 Angel er et normalt guttenavn for meg. Vokste opp med en nabo som het det. Uttales slik det skrives og ikke på engelsk. Anonymkode: c877f...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Del Skrevet 25. august 2021 On 8/23/2021 at 9:28 PM, AnonymBruker said: Vi synes dette er så flott! Klart inspirert av filmer og serier, sikkert vanligere i engelske land. Tror dere det kan funke i Norge? Bor i et strøk der det er vanlig med litt spenstige navn 😊 Anonymkode: ec533...e96 Dette strøket, er det harryland? 😝 Kan ikke folk bare velge vanlige navn til barna sine som kan bæres med stolthet hele livet? Tenk litt på hva slags roller barnet kan komme til å ha i fremtiden. Anonymkode: f6504...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå