AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg har veldig lyst på barn, samboeren min er usikker. Han sier han vil gi meg det, men at han er redd og bekymret. Vi har nesten sluttet med kondom av hans initiativ, men han trekker seg som regel ut før han kommer. Han sier at det kan hende han aldri kommer til å tørre å prøve fullt ut, men å ta sjanser kanskje er måten han kan gjøre dette på. Vi har snakket mye om barn, mulighetene, utfordringene osv. Noen andre som har hatt lignende erfaringer? Eller noen tanker? Vi har vært sammen i 4 år og er i starten av 30-årene. Anonymkode: e0330...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 jeg har hatt det helt samme. var helt der du er nå for 9mnd siden. vi er 30. jeg måtte slutte med p pille i desember fordi det var tomt - men samtidig hadde jeg jo leeenge prøvd å ta praten med han (men merket veldig at han ikke var klar) . første gang vi hadde sex ble han skuffet/sur fordi han glemte det ved sex og var veldig redd for at jeg var gravid. han sa at han nå kom til å trekke seg ut. etter 5måneder kunne han si at om det skjedde så skjedde det. det siste året har jeg merket mye mer at han også begynner å bli klar for det uten at jeg har pushet. vi har hoppet av i svingen. nå merker jeg at han snart er der hvor han også vil "prøve", og er ikke så opptatt etter sex om jeg kanskje blir gravid. så for min samboer har utviklet seg mye og blitt mye mer klar for det. tror det er noe som skjer når de er 30:) så slapp av. han sier at han vil gi deg det, så la han venne seg litt mer til tanken 😊 Anonymkode: 89f41...f56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Del Skrevet 23. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: jeg har hatt det helt samme. var helt der du er nå for 9mnd siden. vi er 30. jeg måtte slutte med p pille i desember fordi det var tomt - men samtidig hadde jeg jo leeenge prøvd å ta praten med han (men merket veldig at han ikke var klar) . første gang vi hadde sex ble han skuffet/sur fordi han glemte det ved sex og var veldig redd for at jeg var gravid. han sa at han nå kom til å trekke seg ut. etter 5måneder kunne han si at om det skjedde så skjedde det. det siste året har jeg merket mye mer at han også begynner å bli klar for det uten at jeg har pushet. vi har hoppet av i svingen. nå merker jeg at han snart er der hvor han også vil "prøve", og er ikke så opptatt etter sex om jeg kanskje blir gravid. så for min samboer har utviklet seg mye og blitt mye mer klar for det. tror det er noe som skjer når de er 30:) så slapp av. han sier at han vil gi deg det, så la han venne seg litt mer til tanken 😊 Anonymkode: 89f41...f56 Takk! ❤️ Det er jo også dette jeg håper på. Det er jeg som ønsker barn, men er han som tok initiativ til å stoppe med kondom. Og når jeg sa at da er det jo økt sjanse for graviditet, så sa han at det var greit for ham. Han har også sagt at det kan hende at det eneste om vil overbevise ham 100% om å få barn er å faktisk få et barn. Han tror han vil være fornøyd med det om vi får barn, men han er så redd nå. Vi elsker hverandre og ønsker jo hverandre vel. Jeg er så glad for denne utviklingen. Men selvsagt også redd for at det bare holder seg slik og da er jo sjansen liten for å bli gravid. Anonymkode: e0330...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk! ❤️ Det er jo også dette jeg håper på. Det er jeg som ønsker barn, men er han som tok initiativ til å stoppe med kondom. Og når jeg sa at da er det jo økt sjanse for graviditet, så sa han at det var greit for ham. Han har også sagt at det kan hende at det eneste om vil overbevise ham 100% om å få barn er å faktisk få et barn. Han tror han vil være fornøyd med det om vi får barn, men han er så redd nå. Vi elsker hverandre og ønsker jo hverandre vel. Jeg er så glad for denne utviklingen. Men selvsagt også redd for at det bare holder seg slik og da er jo sjansen liten for å bli gravid. Anonymkode: e0330...db3 ja, akkurat det samme jeg tror om min! han sier jo "det går greit om det skjer" tror nok noen mannfolk er sånn. innerst inne så har han nok lyst, men så er det alle hva om og hvis. mye tyder jo på at han egentlig vil når han også var den som droppet kondom. jeg har jo likevel den frykten at han ikke vil gå inn for det derre "prøvingen", men bare vi får de til å ikke hoppe av i svingen og de synes det er "ok" kan jo mye skje. da er de jo med på det 😊 Anonymkode: 89f41...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Del Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja, akkurat det samme jeg tror om min! han sier jo "det går greit om det skjer" tror nok noen mannfolk er sånn. innerst inne så har han nok lyst, men så er det alle hva om og hvis. mye tyder jo på at han egentlig vil når han også var den som droppet kondom. jeg har jo likevel den frykten at han ikke vil gå inn for det derre "prøvingen", men bare vi får de til å ikke hoppe av i svingen og de synes det er "ok" kan jo mye skje. da er de jo med på det 😊 Anonymkode: 89f41...f56 mente at jeg har frykten for at min ikke vil - selv om tegn på at han virkelig tenker på det 😊 samtidig er det kanskje nok tegn når de ikke hopper av ☺️ Anonymkode: 89f41...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 23. august 2021 #6 Del Skrevet 23. august 2021 Liten sjanse å bli gravid på denne måten. Vil du starte prøving aktivt, så avtall med samboeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Del Skrevet 23. august 2021 1 hour ago, Ny Bruker said: Liten sjanse å bli gravid på denne måten. Vil du starte prøving aktivt, så avtall med samboeren. Han vil ikke avtale å prøve aktivt. Det som er litt temaet jeg prøvde å ta opp. Jeg vet at sånn som nå så er sjansen veldig lav. Men lurte på tanker rundt dette, om for eksempel det kan være et forstadie til at han ønsker å prøve aktivt. Anonymkode: e0330...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Del Skrevet 24. august 2021 Ville virkelig presset han på dette og fått til en ordentlig avtale, om dere har bikket 30. Med vårt første barn hadde vi det litt på samme måten, når jeg da ble gravid, fikk mannen helt "sjokk" og foreslo abort osv. Jeg tenkte at vi var enige om at "skjer det så skjer det", men det var vi visst ikke. Forholdet vårt overlevde det nesten ikke, og jeg klandrer ham den dag i dag, 6 år etterpå, for at han delvis "presset på" for en abort. Han mener han ikke presset - bare foreslo, men jeg følte dette som et enormt press/ansvar. Hadde det helt forferdelig de første 3 månedene av graviditeten pga dette. Etterpå ble han støttende. Nå prøver vi aktivt på et barn til, og det er en helt annen følelse. Helt uvurderlig å ha ham med på laget og å føle at dette er vårt felles prosjekt. Er han såpass på gli som han er, så still ham til veggs, og krev at han møter dette som en mann. Anonymkode: 5f771...9bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 24. august 2021 #9 Del Skrevet 24. august 2021 Mannen min også var sånn. Fikk han med på å kutte kondom når vi kom over i 2021 og nå er han sånn at hvis det skjer så går det bra. Må bare gi disse mennene litt tid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Del Skrevet 24. august 2021 hva med å lage en liten frist for deg selv? gi han eks fram til Jul hvor han skal "komme til deg", mulig han også trenger litt tid på å venne seg til dette. vær samtidig tydelig til han om at du ønsker barn nå. gjerne snakk om fremtidig barn/familie der det er naturlig Hvis ikke noe skjer fram til jul tar du i januar praten med han om at nå må det skje. dere vet ikke hvor lang tid det kan ta og nå begynner tiden å renne fra. Han må nok også må vennes mer til tanken etterhvert 😊 Anonymkode: 89f41...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Del Skrevet 24. august 2021 Min mann gjorde det også slik. Jeg var klar på at jeg hadde et sterkt ønske om barn, men også om å være sammen med ham, og han var tydelig på at han var veldig usikker på om han ville ha barn. Han ble til slutt med på å prøve aktivt, men det var noen år med hoppe av i svingen først før jeg sa at det ikke gikk for min del mer, og vi at vi måtte snakke ordentlig ut om det og revurdere forholdet når vi hadde så ulike ønsker. Jeg hadde en vond følelse av at jeg presset ham. Men han understreket da at han var blitt trygg på at han kunne være lykkelig med barn, det var bare at han også var lykkelig uten. For oss ble det en lang prosess med prøving også, etter hvert fikk vi hjelp med IVF. Og mannen min fikk et høyere og høyere. ønske om barn han også underveis den prosessen. Vi har to nå, han sier han er veldig glad jeg absolutt ville ha barn, så vi fikk dem til slutt. Han er en fantastisk far. Anonymkode: 34fac...a21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Del Skrevet 24. august 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Ville virkelig presset han på dette og fått til en ordentlig avtale, om dere har bikket 30. Med vårt første barn hadde vi det litt på samme måten, når jeg da ble gravid, fikk mannen helt "sjokk" og foreslo abort osv. Jeg tenkte at vi var enige om at "skjer det så skjer det", men det var vi visst ikke. Forholdet vårt overlevde det nesten ikke, og jeg klandrer ham den dag i dag, 6 år etterpå, for at han delvis "presset på" for en abort. Han mener han ikke presset - bare foreslo, men jeg følte dette som et enormt press/ansvar. Hadde det helt forferdelig de første 3 månedene av graviditeten pga dette. Etterpå ble han støttende. Nå prøver vi aktivt på et barn til, og det er en helt annen følelse. Helt uvurderlig å ha ham med på laget og å føle at dette er vårt felles prosjekt. Er han såpass på gli som han er, så still ham til veggs, og krev at han møter dette som en mann. Anonymkode: 5f771...9bc Han er ikke klar for å prøve fullt, men vi har snakket om at OM jeg ble gravid hadde ikke jeg tatt abort. Jeg som har vært redd for dette i starten. Og han sa at han tok ansvaret for om jeg ble gravid. Virker som han er klar over risikoen. 7 hours ago, AnonymBruker said: hva med å lage en liten frist for deg selv? gi han eks fram til Jul hvor han skal "komme til deg", mulig han også trenger litt tid på å venne seg til dette. vær samtidig tydelig til han om at du ønsker barn nå. gjerne snakk om fremtidig barn/familie der det er naturlig Hvis ikke noe skjer fram til jul tar du i januar praten med han om at nå må det skje. dere vet ikke hvor lang tid det kan ta og nå begynner tiden å renne fra. Han må nok også må vennes mer til tanken etterhvert 😊 Anonymkode: 89f41...f56 God idé! Jeg er 31, så har litt tid, men ikke SÅ mye heller. Vil aller helst starte seriøst å prøve innen ett år. Anonymkode: e0330...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han er ikke klar for å prøve fullt, men vi har snakket om at OM jeg ble gravid hadde ikke jeg tatt abort. Jeg som har vært redd for dette i starten. Og han sa at han tok ansvaret for om jeg ble gravid. Virker som han er klar over risikoen. God idé! Jeg er 31, så har litt tid, men ikke SÅ mye heller. Vil aller helst starte seriøst å prøve innen ett år. Anonymkode: e0330...db3 Bare vær sikker på at dere har snakket om dette ordentlig, og at dere ikke har feiltolket hverandre. Er nok mange som blir gravide sånn, men personlig ville jeg ikke blitt gravid igjen med en mann som ikke gikk fult inn for det. Kan jo bli stor forskjell på innstillingen hans om dette er noe som blir "påtvunget" ham som en byrde han bare må tåle pga dårlig ansvar på prevensjonsfronten, eller om det er et prosjekt han går ordentlig inn for. Men jeg er kanskje farget av min opplevelse. Du kjenner jo din mann best. Anonymkode: 5f771...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #14 Del Skrevet 29. august 2021 On 8/23/2021 at 6:54 PM, AnonymBruker said: Jeg har veldig lyst på barn, samboeren min er usikker. Han sier han vil gi meg det, men at han er redd og bekymret. Vi har nesten sluttet med kondom av hans initiativ, men han trekker seg som regel ut før han kommer. Han sier at det kan hende han aldri kommer til å tørre å prøve fullt ut, men å ta sjanser kanskje er måten han kan gjøre dette på. Vi har snakket mye om barn, mulighetene, utfordringene osv. Noen andre som har hatt lignende erfaringer? Eller noen tanker? Vi har vært sammen i 4 år og er i starten av 30-årene. Anonymkode: e0330...db3 Jeg og eksen holdt på slik i mange år. Eller vi tok sjansen innimellom uten mål om å lykkes fra hans side. Jeg ønsket å lykkes med barn. Og da vi først forsøkte å få barn begge to så fikk vi ikke. Dermed så følte jeg at prøvetiden på å få barn ble mye lengre enn den har vært. Tilslutt ble det brudd, og han fikk barn to år etter bruddet med en annen dame. Mens jeg satt igjen å følte på følelsen av å ha forsøkt å få barn i flere år enn vi sikkert har uten å lykkes. Pga tiden med å ta sjansen på graviditet også ble lagt til. Det var litt bittert. Men på en annen side. : Vi hadde allerede 2 barn før dette skjedde. Så jeg er heldig uansett Anonymkode: 461eb...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå