Gå til innhold

Hvilke personligheter beundrer du?


Gjest Pii

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti

Hvilke personligheter synes du er interessante og beundrer du? Jeg tenker i positiv forstand. Hva mener du er gode egenskaper? :)

Ta gjerne og med personligheter du ikke beundrer.

Jeg selv beundrer personer som har et lysende og positivt vesen. Som ikke klager og syter over bagateller. Å være god lytter er og en veldig god egenskap.

Personer som er ydmyke og som har selvtillit.

Personligheter jeg ikke beundrer er de som syter og klager over alt mulig og tror at deres liv er midtpunkt for alle. Folk som ikke har empati og ikke lar andre føle seg spesielle i deres nærvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser opp til alle mennesker jeg, og ser ned på meg selv.

Og jeg klager og syter om alt jeg. unnskyld.

Ser opp til alle andre mennesker jeg.. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser opp til personer som holder seg like rolig i alle situasjoner,

og ser ned på personer som absolutt skal være midtpunktet isamtaler og avbryter andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg BEUNDERER oftest de jeg møter som er svært kunnskapsrike, eller svært modige, eller svært vakre.

Jeg FÅR STOR RESPEKT for de som tydelig setter andre menneskers vel foran sitt eget, og som ofrer tid og omsorg på andre på en uegennyttig måte.

Jeg LIKER veldig godt å være i lag med folk som er muntre og ser det positive i hendelser og mennsker, og som skaper latter, glede og optimisme rundt seg. Og selvsagt de som får meg til å føle meg sett og betydningsfull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beundrer mennesker som tør å stikke seg frem, og som tør å ta sjangser. Mennesker som kan være ydmyke og har følerne ute. Jeg beundrer de som klarer å ta kritikk med et hevet hode.

Jeg beundrer ikke de som hele tiden krever å være midtpunktet i alle sammenhenger, og mennesker som alltid skal ha rett. De som aldri tåler at noen eller noe sier/går dem imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et vanskelig spørsmål, men det første som slo meg var at jeg ser vel opp til mennesker som har selvtillit og som tør å ta plass. Erna Solberg er et godt eksempel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag beundrer jeg meg selv... Jeg fikk rett.

Endelig kom telefonen jeg drømte om, og nå kan jeg leve igjen. Ikke i dag men snart.

Skal ned til spøkelseshuset, men er så vant til skrømt nu at annet er unaturlig.

Jeg har en lykkedag.

Er sliten men hva så, ting ordner seg etter ett år, og jeg er kjempeglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer personer som er trygge på seg selv, som har funnet sine styrker og svakheter og godtatt dem. Disse vil sjelden late som de er noe de ikke er, og det er befriende å være rundt. :) De utståler en sikkerhet, bevis på at de har opplevd ikke bare "rosa" skyer i livet, men fått kjenne på baksiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke personer som skiller seg ut, og som har mye empati.

Eksempel på personer, tja...Her på KG har jeg respekt for Suzy og glammy... flotte mennesker. :) Men det er mange andre mennesker også. F.eks mormor og bestevenninna mi.

Endret av GrønnSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer mennesker med :

- selvtillit

- empati

- evne til å lytte

- optimisme

- positivitet i seg

- som er engasjerte

- godt humør

- toleranse overfor andre

- som er omgjengelig

- rettferdighetssans

- selvstendighet

- intelligens

- inntellekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beundrer mennesker med :

- selvtillit

- empati

- evne til å lytte

- optimisme

- positivitet i seg

- som er engasjerte

- godt humør

- toleranse overfor andre

- som er omgjengelig

- rettferdighetssans

- selvstendighet

- intelligens

- inntellekt

Hadde vært en glede å møte en person med alle disse kvalitetene :) Eller denne masken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer mennesker som:

- er ærlige og rettferdige (ikke baksnakker andre eller farer med sladder)

- som klarer å skille person og sak i en diskusjon og "klarer å agree to disagree"

- som er positive, selv i kraftig motgang

- intelligente både i akademisk forstand og i det sosiale liv

- har humor

- har selvinnsikt i sine svake og sterke sider

- evner å sette seg inn i en annens ståsted og forstå at verden ikke er svart- hvitt, men har gråsoner også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer mennesker med empati. Jeg beundrer ikke mennesker som alltid ser seg selv før andre.

hva betyr egentlig empati? :sjenert: dem sier jeg har så stor empati-følelse, men jeg forstod ikke hva dem mente.. turde ikke spørr heller, for å virke dum.. :sjenert:

jeg Beundrer dem med selvtillit men som ikke bruker den til å sette seg på andre ;) også liker jeg at folk er seg selv og sier sine meninger!

jeg beundrer absolutt ikke dem som er sur og gretten og klager på alt omkring dem. :sur: irritasjonsmoment det altså :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj. Vanskelig spørsmål syns jeg.

Det kan være små ting jeg får øynene opp for. Noe litt utydelig , som helt pluttselig og kansje uventet, kan overraske og få meg til å tenke; w o w..

Jeg tror de fleste av oss innehar evnen til å overraske slik. Eller med andre ord; Jeg tror ingen er 100 % ute av stand til å kunne bli beundret for hva det måtte være. Men noen er kansje tydligere enn andre. Å være bærer av Amnestys t-shirt en varm sommerdag med de assosiasjoner det måtte bringe, er en ting - imens sidemannen iført Metallica t-shirt, godt kan tenkes å ukentlig hjelpe bestemoren sin eller en annen, som trenger hjelp men ingen annen ser ut til å hjelpe.

Som Bjørn Eidsvaag så treffende sier det;

Ingen e bare det me ser

Det kan kansje være verdt å tenke over nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva betyr egentlig empati?  :sjenert:  dem sier jeg har så stor empati-følelse, men jeg forstod ikke hva dem mente.. turde ikke spørr heller, for å virke dum.. :sjenert:

jeg Beundrer dem med selvtillit men som ikke bruker den til å sette seg på andre  ;)  også liker jeg at folk er seg selv og sier sine meninger!

jeg beundrer absolutt ikke dem som er sur og gretten og klager på alt omkring dem.    :sur:    irritasjonsmoment det altså  :roll:

Empati er medfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg beundrar folk som er sterke nok og har nok integritet til å stå for det dei ønskjer. Som ikkje er redde for å stå i motvind og ta dei slaga det gir. Og som samstundes har evne til å få folk til å føle seg vel.

Eg beundrar folk som ikkje bygger sitt eige sjølvbilde på å knuse andre, som forstår at sjølv om ein ikkje likar folk så har dei menneskeverd og er likt av nokon andre. Som aksepterer at alle menneske har krav på respekt i kraft av menneskeverdet uansett om ein likar dei eller ikkje.

Endret av attegløyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...