Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #22 Skrevet 22. september 2005 Det er forskjell på å være redd for noe, og å ha en fobi. ← Jeg har fobi for edderkopper, hyler bare jeg ser bilder av dem. Hadde forbi for tannlegen, men nå er jeg bare redd Og så (dette er sprøtt) jeg er redd sånne oppblåsbare ballonger man bruker å ha på bursdagsfester etc. Ser jeg sånt så må jeg bare gå min vei hvis jeg har muligheten, hvis ikke "sitter jeg på nåler" hele festen.
Gjest Englepussig Skrevet 22. september 2005 #23 Skrevet 22. september 2005 Er ikke spesielt redd av meg jeg. Heldigvis ..
Wonderwoman Skrevet 23. september 2005 #24 Skrevet 23. september 2005 Jeg har fobi mot utstoppede dyr... Den fobien har neppe et navn, men er reell nok for meg... Creepy :hår:
Gjest Spacegirl Skrevet 23. september 2005 #25 Skrevet 23. september 2005 Jeg har høydeskrekk. Ganske ekstremt, så det kan vel kalles en fobi. Har f.eks problemer med å gå opp trappa til 2.etasje hjemme hos søstra mi, fordi det er helt åpent (men med gelender), slik at jeg ser rett ned til 1.etasje. Grusomt
Gjest 1111 Skrevet 2. oktober 2005 #28 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har fobi for fly. Det er ikke bare noe jeg er redd for, det er en ordentlig fobi.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #29 Skrevet 2. oktober 2005 Har hatt agorafobi, høydeskrekk og araknofobi. Heldigvis går det an å jobbe med seg selv, og nå elsker jeg faktisk edderkopper! Synes de er kjempefascinerende! Høydeskrekken er det som sitter hardest i. Men har blitt mye bedre den også. Ja også sosial-angst da (er vel ikke noen fobi, men...). Har alltid vært livredd for mennesker. Det har heldigvis også blitt veldig mye bedre, såpass at jeg lever et helt vanlig liv med jobb og kan omgås mennesker på en normal måte. Sosialangsten var den som hadde størst innvirkning på livskvaliteten min. Men heldigvis - det finnes ingenting man ikke kan overvinne hvis man bare vil!!
Mezzo Skrevet 2. oktober 2005 #30 Skrevet 2. oktober 2005 Har klaustrofobi, araknofobi, agorafobi... Er dessuten redd for mus, alle sorter krypdyr, høyder...
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #31 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har varulv-fobi! ← Forsøk på å være morsom eller?
Nellie Cortado Skrevet 2. oktober 2005 #32 Skrevet 2. oktober 2005 Vet ikke om min fobi har noe navn, men jeg er livredd larver og åmer. Det er så sterk en angst. Det holder å se en på bakken så spruter tårene! Aner ikke hvorfor det er slik. En gang sto jeg med hånden langt inne i mammas grønnsakshage, da så jeg plutselig at det var sommerfugl-larver overalt. Jeg ble så redd at jeg klarte ikke å bevege meg. Jeg bare sto der og hylte og gråt helt til naboen kom og reddet meg! Er ikke så glad i sommerfugler heller. De er bare larver med vinger! :hår:
Gjest gjest 0 Skrevet 3. oktober 2005 #33 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg har også veldig angst for larver og mark! Jeg blir ikke redd, men jeg blir kvalm bare av å si "mark"... Jeg kan ikke tenke på slike dyr for da mister jeg matlysten i flere timer!! Så ja, nå er jeg kvalm..... Det er helt grusomt å være ute når det er fuktig vær for da kommer de jo opp fra jorden :hår:
aline Skrevet 3. oktober 2005 #34 Skrevet 3. oktober 2005 sliter med agorafobi og panikkangst. agorafobi er faktisk ikke bare angst for åpne plasser, det beskrives ofte som det, men det er litt missvisende. agora er gresk og betyr "offentlig møtested", agorafobi kan arte seg på forskjellige måter, men frykt for å forlate hjemmet er et vanlig tema. for meg arter det seg mer som frykt for å bli "fanget" på folkefyllte steder det er liten mulighet til å komme seg unna på. angst for å bli dårlig der, og svime av eller kaste opp.
Gjest Gjest_solstråle_* Skrevet 4. oktober 2005 #35 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg er livredd for HAIER..! Grøsser bare jeg tenker på eller ser bilde av dem.. Men aller verst er det å se haier på tv.. (..grøss..) Biller, mark, ormer, slanger og larver er også ekkelt.. Men de må jo være der såklart for å få økosystemet til å gå rundt. Det er greit så lenge jeg slipper å se dem! :icon_neutral:
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #36 Skrevet 21. november 2005 Reddelinnea: Bruker du andre forum?
reddelinnea Skrevet 21. november 2005 Forfatter #37 Skrevet 21. november 2005 Reddelinnea: Bruker du andre forum? ← Hei.. Jeg er her jeg. Og jeg bruker også andre forum. Men jeg orker ikke å være på nettet hver dag. Er sjelden inne på nettet hvis jeg ikke er her. Tusen takk for meldinga..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå