reddelinnea Skrevet 22. september 2005 #1 Skrevet 22. september 2005 (endret) Du vet at du er redd, men ikke hva det heter; Er du redd for ...åpne plasser? ... .........da lider du av ... Agorafobi Er du redd for ...spisse gjenstander? ... da lider du av ... Aikmofobi Resten av innlegget er slettet. I følge KGs regler, er det ikke lov å poste matriale med kopirett (kopinor.no) Mie (mod) Endret 22. september 2005 av Mie
Gjest gjest1 Skrevet 22. september 2005 #2 Skrevet 22. september 2005 Jeg har araknofobi (sterk!) og et snev av klaustrofobi.
Arkana Skrevet 22. september 2005 #3 Skrevet 22. september 2005 Det er forskjell på å være redd for noe, og å ha en fobi.
nusta Skrevet 22. september 2005 #4 Skrevet 22. september 2005 Alltid vært redd for høyder. Men i sommer har jeg klatret i stige for første gang....og fått bevist det jeg visste, at fobier kan bli bedre, det er kun en treningssak....og en stor porsjon med vilje om å få det til
Gjest Gitte Skrevet 22. september 2005 #5 Skrevet 22. september 2005 (endret) jeg er redd for fugler.. tror nesten jeg vil kalle det en fobi. leste en del om det før.ornitofobi heter vel det edit: jeg er ikke bare redd, jeg blir helt desperat rundt fugler... og jeg har aldri holdt en kanarifugl, eller løfta på ei høne.. aldri Endret 22. september 2005 av Gitte
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Det er forskjell på å være redd for noe, og å ha en fobi. ← Jepp. Det går alltid en viss grense. Jeg er redd edderkopper, men ikke hysterisk redd dem, så jeg regner ikke at jeg har araknafobi. Slanger derimot, de er det litt verre med. Får fullstendig noia av å se dem på tv.. Så kanskje jeg har litt slangofobi
reddelinnea Skrevet 22. september 2005 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2005 Det er forskjell på å være redd for noe, og å ha en fobi. ← Ja, det er det. Jeg tror jeg har panofobi: Er du redd for ...alt mulig? ... da lider du av ... Panofobi
Dødspingvinen Skrevet 22. september 2005 #8 Skrevet 22. september 2005 (endret) Er sikker på at det finnes ting ikke er redd for Reddelinnea Som nystekte vafler med vanniljeis, kosete valper, bra filmer etc. etc.. Er masse fint der ute, vet du. Må bare fokusere på alle tingene du liker. De er du jo ikke redd Endret 22. september 2005 av Dødspingvinen
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #9 Skrevet 22. september 2005 Jeg kjenner ei som har russofobi (det heter faktisk det!), og holder seg så langt unna russere som hun kan. En av de mer spesielle fobiene
Gjest Bøllefrøet Skrevet 22. september 2005 #10 Skrevet 22. september 2005 Jeg har araknofobi (edderkopper) og hematofobi (redd for å se blod) i hvert fall.. Men har blitt bedre angående edderkoppene da, men blir fortsatt veldig, veldig redd hvis jeg ser en stor en.. *grøss*
Ellisiv Skrevet 22. september 2005 #11 Skrevet 22. september 2005 Jeg er redd : - mus og ekorn - litt mørkeredd, gå alene i mørket - pågående og desperate mannfolk
Gjest Gulltopp Skrevet 22. september 2005 #12 Skrevet 22. september 2005 Jeg har slangefobi. Får panikk om jeg ser en slange, om så bare på bilder, og klarer ikke å se på den. Jeg er en sånn som synes det er skummelt å se i f.eks leksikon fordi det kan være bilde av en slange der. Slik har jeg vært så lenge jeg kan huske, og det har ikke blitt bedre med tiden.
Arwen Skrevet 22. september 2005 #13 Skrevet 22. september 2005 Er nok ikke egentlig en fobi, for jeg klarer å fly og sånt, men blir pansik hvis jeg blir stengt inne i små rom eller hvis jeg føler jeg ikke kommer ut igjen, går altså helt greit å ta heis så lenge den ikke stopper o.l. Da har jeg vel egentlig ikke klaustrofobi på ordentlig, men et snev kanskje.
Gjest Bellatrix Skrevet 22. september 2005 #14 Skrevet 22. september 2005 Jeg har slangefobi. Får panikk om jeg ser en slange, om så bare på bilder, og klarer ikke å se på den. Jeg er en sånn som synes det er skummelt å se i f.eks leksikon fordi det kan være bilde av en slange der. Slik har jeg vært så lenge jeg kan huske, og det har ikke blitt bedre med tiden. ← Jeg også. Og alt som minner om slanger.
Cata Skrevet 22. september 2005 #15 Skrevet 22. september 2005 Jeg henger meg på den aracnafobien, og plusser på med fobi for insekter, hva nå det måtte hete. (Og så lurte visst min mor i sin tid på om jeg hadde ergofobi Spesielt aktuelt når hun skulle ha meg til å gjøre noe husarbeid )
Ephemera Skrevet 22. september 2005 #16 Skrevet 22. september 2005 Jeg har fobi for edderkopper og ulykker... og er generelt veldig redd for å miste noen av mine nærmeste...
Gjest Hel Skrevet 22. september 2005 #17 Skrevet 22. september 2005 Klaustrofobi har jeg. Er redd for andre ting og men ikke så mye at det er en fobi.
Månekvinnen Skrevet 22. september 2005 #18 Skrevet 22. september 2005 Edderkopper må vel være noe av det verste.....
Søtpotita Skrevet 22. september 2005 #19 Skrevet 22. september 2005 Min sto ikkje der...er livredd for å ikkje få luft og å sette ting i halsen.
Pasha Skrevet 22. september 2005 #20 Skrevet 22. september 2005 redd for fugler jeg å vente på toget på oslo s er et mareritt... kryr jo av duer der jo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå