Gå til innhold

Bryllup som statussymbol


Mettis

Anbefalte innlegg

Hei Tuppelure!

Jeg tror du kan ha misforstått innlegget mitt litt. Det er ikke dette jeg tenker på når jeg skal gifte meg. Jeg og min elskede skal nemlig ha et lite bryllup fordi vi selv ønsker det. Det er helt flott at andre kan bruke hundre eller flere hundre tusen på bryllupet sitt hvis de ønsker det.

Men en ting lurer jeg på, hvorfor må enkelte som har brukt mye penger på bryllupet sitt, fortelle hva beløpet ble i kroner og øre? Det blir jo litt statusjag av sånne ting eller?

Og til sist: JEG FOKUSERER VELDIG MYE PÅ KJÆRLIGHETEN HVER DAG!!!!!! Jeg og min kjære har et helt spesiellt forhold. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det så vanlig å fokusere på beløpet da ? :o Kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Vårt bryllup kostet nesten 200.000 (inkl. reise) - men jeg går da ikke rundt og "skryter av" summen. Snarere tvert imot. Ikke er det noen som spør heller ! Ja - vi hadde råd til å betale mye for å ha bryllupet et stilfullt sted der alt ble tatt hånd om. Det ga oss veldig lite stress både før og etter bryllupet og ikke minst på dagen. Angrer ikke et sekund på at vi gjorde det sånn, når vi hadde råd til det. Men jeg skryter da ikke av det...det har overhodet ingenting med det å gjøre ! Har ikke hørt andre prate om prislappen, og kunne heller ikke falle meg inn å spørre venner hva bryllupet kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Tror det er litt statusjag... Kanskje ikke for de som har råd til å bruke over 100 000 på bryllup, men heller for de som gjerne skulle hatt råd til det... De som streber etter å være på samme nivå for å si det sånn.

Personlig ville jeg rett og slett ikke klart å bruke så mye penger selv om vi kanskje kunne klart å få råd til det, det er jo så mye annet å bruke pengene til! For 100 000 kr kan en av oss jobbe mindre og være mer sammen med evt. fremtidige barn, vi kunne betalt ned på huslånet, osv osv. Det er jo snakk om en prioritering. Men ja, i noen tilfeller syns jeg det virker som om mange MÅ ha stort, flott bryllup, koste hva det koste vil, bare fordi alle andre har det.

Men har folk råd, og ønsker å bruke så mye penger på en dag, et selskap, så må de jo få lov til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...