Gå til innhold

Korttenkte personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Masse mennesker skal ut av t-banen i det vi kommer til Nationaltheateret. en person stopper rett utenfor døra og blir stående og kikke "hmmm hvilken vei skal jeg gå tro?" prøver å lese skiltene fra der hun står. hun står veldig i veien så folk kommer seg ikke ut av t-banen som snart skal kjøre videre.

Jeg skal inn i en heis. det står en mann foran knappene sånn at det er umulig å se hva som er trykket på, eller i det hele tatt å trykke. samme mannen får en telefon i det han skal ut av heisen og stopper omtrent i døråpningen. etter en stund begynner folk å presse seg forbi og han bare "ojsann, jeg står visst litt i veien her..." no shit sherlock!

Jeg bor i en blokk, det er en del med unger som bor her. ofte når jeg kommer hjem seint på kvelden eller på natta er det helt mørkt i de fleste vinduer og vinduene på soverommene er åpne. jeg lister meg nesten inn i min egen leilighet. mens jeg selv har bråvåknet kl 3 på natta av noen som står og skvaldrer og fjaser høylydt bak i "hagen", eller noen står og ruser motoren, lar bilen stå på tomgang og spiller musikk. synes det er rart når det er midt i uka og på natta jeg.

Sånne ting irriterer meg skikkelig. hvor korttenkt går det an å bli... noen flere som opplever lignende, og er det bare meg som blir irritert? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok ikke alene om å irritere deg over slikt ;)

Hva med folk som står ved disken i en butikk og skal absolutt omorganisere hele innholdet i veska - etter at de har betalt og burde ha flyttet seg for lengt...

Eller de som har familie- eller vennetreff i midtganger på kjøpesenter, og gidder ikke å flytte seg når andre skal forbi...

Skrevet

jepp, jeg ser dem, irriterer meg over dem og gjør mitt beste for aldri å være en av dem. ;)

det er jo faktisk ikke vanskelig å gå litt lenger vekk før man stopper opp for å orientere seg om hvor man skal.

det er heller ikke vanskelig å flytte seg litt til siden dersom man møter kjentfolk midt i en folkemengde.

ei heller burde det være håpløst å gå til siden dersom man plutselig finner ut at man har glemt noe og må bråsnu for å løpe å hente det.

det virker på meg som om veldig, veldig mange kun rekker å tenke på seg og sitt uten å tenke på at deres sprell faktisk er både unødvendige og i veien for andre mennesker.

høflighet er på vei ut eller? er det ikke in lenger å tenke lenger en sin egen nese?

Skrevet

Jepp.. Irriterer meg veldig over slik..

Men lurer også noen ganger på om jeg gjør samme feilen(stå i veien for noen f.eks.).. Men da sier jeg unnskyld så fort jeg merker det.. :sjenert:

Skrevet

Det som irriterer meg absolutt aller mest er folk som står rett foran dørene på trikken og t-banen og som absolutt skal på FØR folk har fått kommet seg av.... :frustrert:

Tror det er en blanding av at folk stresser veldig, at mange ikke er så opptatt av høflighet og at veldig mange kun tenker på seg selv...

Skrevet

Jeg sliter veldig med å bruke kollektivt til og fra jobb pga det her jeg. synes det er deiligere å sitte i kø alene i bilen da. hehe... når jeg er trøtt og på vei til jobb synes jeg det er så styr med så mange folk som virrer rundt og omtrent tråkker deg ned på toget. :forvirret:

Skrevet

Alle burde vore som Thomas Andrè (ein karakter til Harald Eia)! :ler:

Som alltid gjorde eit stort nummer utav kor høflig han var...dersom han skulle knyta skolissa, gjekk han HEILT inntil eit tre slik at han ikkje skulle koma i vegen for nokon :)

Er heilt einig i at det som blir nemnt her er irriterande!!! :sur:

Skrevet
Det som irriterer meg absolutt aller mest er folk som står rett foran dørene på trikken og t-banen og som absolutt skal på FØR folk har fått kommet seg av.... :frustrert:

Tror det er en blanding av at folk stresser veldig, at mange ikke er så opptatt av høflighet og at veldig mange kun tenker på seg selv...

Norge er unikt når det gjelder kollektiv trafikk-etikette. Har aldri opplevd at folk presser seg på t-banen i utlandet. Og rulletrapper, HVOR vanskelig er det å stå på høyre side slik at man kan gå opp på venstre side?? I slike tilfeller finner jeg frem min mest superhøflige/nedlatende tone når jeg spør om de _vennligst_ kan flytte seg slik at jeg kommer fordi.

Skrevet
Norge er unikt når det gjelder kollektiv trafikk-etikette. Har aldri opplevd at folk presser seg på t-banen i utlandet.  Og rulletrapper, HVOR vanskelig er det å stå på høyre side slik at man kan gå opp på venstre side?? I slike tilfeller finner jeg frem min mest superhøflige/nedlatende tone når jeg spør om de _vennligst_ kan flytte seg slik at jeg kommer fordi.

jepp :enig: dette er også en ting ja. skjønner ikke at det ikke ringer en bjelle når alle som står står til høyre, og man er den eneste som står til venstre... hm

Skrevet
Norge er unikt når det gjelder kollektiv trafikk-etikette. Har aldri opplevd at folk presser seg på t-banen i utlandet. 

Absolutt. Har bodd i England i flere år (nå er jo de litt spesielle da, men likevel), der er det aldri noe problem. Folk står til høyre og går til venstre i rulletrapper, venter til folk har kommet av T-banen før de går på osv. Det skal faktisk ikke så mye til før det blir litt hyggeligere å bevege seg utendørs.

Må innrømme jeg irriterer meg over alt nevnt over her også. For ikke å snakke om folk som insisterer på å stille seg i hurtigkassa på Ikea med et tonn varer, eller mammaer på tur med barnevogner som sperrer hele fortauet og nekter å se at det er folk bak som vil forbi. Det krever jo så lite for at ting skal gå litt greiere, men enkelte folk kan bare ikke tenke på andre enn seg selv.

Skrevet

Og hvorfor kan ikke folk si unnskyld når de skumper borti noen?

Skrevet

To barnevogner ved siden av hverandre på fortauet....slik at man må ut i veien for å komme forbi.

Bilister som først bremser og så setter på blinklyset.

Ekspeditriser som tygger tyggis. De virker automatisk så uinteresserte i kundene.

Skrevet

Ja, og Amen - trodde jeg var alene om å irritere meg over sånt

Skrevet

åsså har du de som er så korttenkte at de bestiller nytt abonnement, før operatår-låsen på mobilen kan åpnes, og merker det ikke før etter abonnementet er flytta over, sånn at ingen av sim-kortene kan brukes...

DE er dumme de

Skrevet

Jeg irriterer meg grønn nesten hver gang jeg er i en rulletrapp/rullebånd. ALLTID må jeg be folk om å flytte seg. Hvor vanskelig kan det være? Hvis man skal stå rolig i rulletrappen, må det være lett å forstå at det sannsynligvis kommer noen som har dårligere tid og skal forbi.

Irriterer meg også veldig bilister som ikke blinker. F.eks. i en rundkjøring, jeg stopper opp da de ikke blinker seg ut til høyre. Men DIT skulle de ja, så hvorfor står jeg rolig her og pliktoppfyllende overholder vikeplikten min? Aargh!

Kunsten er vel å klare å ikke irritere seg så mye over slike hverdagslige ting, men det er ikke så lett... :frustrert:

Skrevet
jepp, jeg ser dem, irriterer meg over dem og gjør mitt beste for aldri å være en av dem.  ;)

det virker på meg som om veldig, veldig mange kun rekker å tenke på seg og sitt uten å tenke på at deres sprell faktisk er både unødvendige og i veien for andre mennesker.

høflighet er på vei ut eller? er det ikke in lenger å tenke lenger en sin egen nese?

Vi er nå inne i den individfikserte tidsperioden, det er JEG som gjelder, det er MINE behov som skal dekkes - fokus skal være på MEG MEG MEG.

Når jeg ser meg rundt så lurer jeg noen ganger på om det er meg det er noe galt med, tar jeg for mye hensyn? Jeg som følger køen, som ikke brøyter meg fram til eneste sitteplassen og som kan si unnskyld?

Skrevet

Eller hva med dem som bruker to av plassene på parkeringsplasser?

Er det så vanskelig å skjønne at man skal parkere innenfor stripene?

Skrevet
Eller hva med dem som bruker to av plassene på parkeringsplasser?

Er det så vanskelig å skjønne at man skal parkere innenfor stripene?

Ja, det kan du si! Og det virkelig som "dobbelparkering" er spesielt vanlig på lørdager og andre dager hvor parkeringshusene på kjøpesentrene allerede er stappfulle. :frustrert:

Skrevet

Åh, nå ble jeg litt irritert kjenner jeg. :ler:

Hadde en opplevelse i Bogstadveien tidligere i år. To damer med barnevogn som tok HELE fortauet og rusla saaaaaakte avgårde. Ingen kom seg forbi den og de skjønte ingenting. Det samme med de som møter kjente, stopper og sperrer for alt. De har gjerne en barnevogn eller to de også.

Sto i kø i kassa på matbutikken her om dagen og bak meg kom det en mann og dame med handlevogn. De pressa seg lenger og lenger fram og til slutt dytta de meg i baken med handlevogna si. Det skjedde flere ganger så til slutt snudde jeg meg og han skjønte hva som skjedde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...