Eloise12345 Skrevet 14. november 2021 #1521 Skrevet 14. november 2021 (endret) Ånei ånei min favoritt Rob røk i kveld 😥. Han var årsaken til at jeg begynte å se på farmen. 😥. Men Rob vant i mitt hjerte. Han var underholdende . Liker Rob. Han har opplevd mye vanskelig i livet og fortjener alt godt. Endret 14. november 2021 av Eloise12345 7
Ctrl Skrevet 14. november 2021 Forfatter #1522 Skrevet 14. november 2021 Wow! To gode episoder i dag med mye innhold. Gunnar slår Rob i øksekast. Den hadde jeg ikke sett komme. Men for et førstekast av Gunnar! Rett i 5’ern. Har vi noen gang sett lignende? Tror kastet og poengsummen til Gunnar psyket Rob såpass ut og satt han så bakpå fra start at han ikke klarte å prestere særlig. Etter Rob var blitt sendt ut åpner han seg opp om depresjonsproblemer i 7-8 år, hvor han sier at forberedelsene til Farmen og Farmen har fått han ut av det fordi han måtte ta tak i seg selv. Vi fikk altså se en ny type Rob, som setter livet i kontekst. For øvrig er det vemodig å gi slipp på Rob nå. Jeg begynte å like han bedre og bedre siste ukene. Han opptrådde mer folkelig, hadde funnet sin plass i gruppen med sitt særegne komiske vesen og var samtidig taktisk anlagt. Blir rart å se Farmen videre uten Rob. Angående et tidligere innlegg skrevet av meg om rykter om Farmen-vinner spredt rundt av mange forskjellige i forskjellige kommentarfelt på Facebook, så var det Rob det var snakk om. Her tok de feil så det sang. Torpet-gjengen sjekker inn i slutte av episoden, og man blir vitne til en svært sprudlende mottakelse. Daniel, Mo og Amalie får et par dager på seg før vinneren mellom de kåres og de to andre må sjekke ut. Jeg synes det er trasig at to må ut så raskt. Unner egentlig alle tre å være der videre. Fantastisk trio som har mye å bidra med. Ut ifra hva jeg har sett på Torpet ønsker jeg i all hovedsak at Daniel blir med videre. Og nei, det handler ikke om at han leser denne meldingen. Jeg liker Daniel. Super fyr som burde ha vært på Farmen fra dag én. Men så har vi Amalie som er fantastisk på sin måte og som jeg også ønsker med videre. Men jeg ønsker heller ikke at Mo skal ryke ut nå. 😛 Ja, nei, vanskelig. Måtte den beste vinne når det er slik! Vi begynner å nærme oss slutten og man ser at deltakerne spisse seg inn. Konkurranseånden har meldt seg hos flere som har vært passive hele veien. Det er litt synd at sesongen går mot slutten når det nå begynner å ta seg opp, men det er vel derfor det tar seg opp. Tror det blir en bra uke neste uke. 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. november 2021 #1523 Skrevet 14. november 2021 (endret) Spent på hvem som blir fullverdig deltager, tipper Daniel. Men jeg håper Amalie. PS: Jeg har ikke sett en eneste episode av Torpet. Amalie likte jeg veldig godt da hun var på Farmen, så derfor håper jeg på henne. Endret 14. november 2021 av AthenaRavenLuna
NordicViking Skrevet 14. november 2021 #1524 Skrevet 14. november 2021 Men hvem blir ny storbonde? Så ut til at Rob ikke ville velge Gunnar som ny storbonde, slik de to hadde avtalt. Kan det bli en av de to Heidiene, mon tro?
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1525 Skrevet 14. november 2021 Maydis8 skrev (19 minutter siden): Det har alltid vært sånn at den siste som ryker fra farmen før torpet deltakerne skal inn ikke får vært på Torpet. Sånn var det i fjor, året før der, der igjen osv. Så han er jo ikke snytt for det når det er slik produksjonen har lagt det opp. Mens kampen holdt på var deltakerne fra Torpet inne på gården og ventet. Kjipt R røyk, men han har vært der lenge og det ser ut til at oppholdet har gjort han godt. Ikke lenge igjen av farmen uansett. I første torpet så fikk hun som tapte komme inn på torpet for så å vinne og komme tilbake Eloise12345 skrev (8 minutter siden): Ånei ånei min favoritt Rob røk i kveld 😥. Han var årsaken til at jeg begynte å se på farmen. 😥. Men Rob vant i mitt hjerte. Han var underholdende . Liker Rob. Han har opplevd mye vanskelig i livet og fortjener alt godt. Nå kan han dukke opp på neste års torpet i det minste da Han og Finn Olav 😂
Maydis8 Skrevet 14. november 2021 #1526 Skrevet 14. november 2021 Cid skrev (4 minutter siden): I første torpet så fikk hun som tapte komme inn på torpet for så å vinne og komme tilbake Nå kan han dukke opp på neste års torpet i det minste da Han og Finn Olav 😂 Jeg har fulgt meg i alle år, og det er sånn at de siste som ryker i tvekamp på farmen kommer ikke inn på torpet. Det samme gjelder den som ryker i tvekamp neste uke. Så ingen har snytt noen. Rob hadde uflaks. Tror ikke han føler seg snytt, han har jo vært på farmen i 8 uker. Lært mye. 1
Maydis8 Skrevet 14. november 2021 #1527 Skrevet 14. november 2021 Athena79 skrev (13 minutter siden): Spent på hvem som blir fullverdig deltager, tipper Daniel. Men jeg håper Amalie. PS: Jeg har ikke sett en eneste episode av Torpet. Amalie likte jeg veldig godt da hun var på Farmen, så derfor håper jeg på henne. Synes hun kan være litt sur og dramatisk, så jeg håper Daniel vinner eller Mohammed😊 4
Carmen67 Skrevet 14. november 2021 #1528 Skrevet 14. november 2021 Det er mange verdige vinnere igjen på Farmen nå. Synes det har vært en fin gjeng og måtte den beste vinne! Jeg personlig heier på Kåre og Daniel. Når det gjelder tvekampene burde det være en pott på hver gren slik at de blir brukt opp etter 2 ganger. Da kunne det blitt mer morsomt og komplisert å velge andrekjempe samt at alle hadde slåss om den gårdsboka i samme uke. 3
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1529 Skrevet 14. november 2021 Maydis8 skrev (5 minutter siden): Jeg har fulgt meg i alle år, og det er sånn at de siste som ryker i tvekamp på farmen kommer ikke inn på torpet. Det samme gjelder den som ryker i tvekamp neste uke. Så ingen har snytt noen. Rob hadde uflaks. Tror ikke han føler seg snytt, han har jo vært på farmen i 8 uker. Lært mye. Husker godt det var sånn i første sesongen i hvert fall, skulle vært slik nå med
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1530 Skrevet 14. november 2021 Håper ikke det faktisk er slik at de har kuttet ned på antal uker
Ctrl Skrevet 14. november 2021 Forfatter #1531 Skrevet 14. november 2021 (endret) Carmen67 skrev (16 minutter siden): Det er mange verdige vinnere igjen på Farmen nå. Synes det har vært en fin gjeng og måtte den beste vinne! Jeg personlig heier på Kåre og Daniel. Når det gjelder tvekampene burde det være en pott på hver gren slik at de blir brukt opp etter 2 ganger. Da kunne det blitt mer morsomt og komplisert å velge andrekjempe samt at alle hadde slåss om den gårdsboka i samme uke. Jeg vet ikke om jeg er enig om en pott på hver gren. Det begrenser valgmulighetene skjevt innad i deltakerne. Tenker det kan være uheldig. Men jeg skjønner poenget ditt, og håper også på en endring. Og jeg tenker at enkelte tvekamper ikke virker attraktive nok. Vi ser f.eks kun saging, slegge og tautrekkning når andrekjempen har en stor fysisk fordel eller er kjent med verktøyene fra før av, eventuelt når førstekjempen ikke har særlig fysisk utgangspunkt. Det virker som om at disse er uattraktive grener å velge ellers. Da står vi igjen med melkespann, øksekast og kunnskap. Men kunnskap blir jo valgt kun én gang i skuddåret som tvekamp. Og melkespannholding er en høyst usikker melkesyrefest ingen helt er sikker på. Så da får vi øksekast om og om igjen ofte. Et behagelig og enkelt valg som er lett å forberede seg til. Tror rett og slett produksjonen må ta seg en runde å fornye grenene. Det er på høy tid. Tror vi kunne fått mye bedre underholdning med lettere og mer attraktive tvekamper, og ikke minst et mer spredt valg av grener. Endret 14. november 2021 av Ctrl 5
Smurfii Skrevet 14. november 2021 #1532 Skrevet 14. november 2021 Gunnar var lite høy på seg selv på tinget idag da..🙈 men bra kastet! Heia Kåre🤩💗✨ 5
vintage Skrevet 14. november 2021 #1533 Skrevet 14. november 2021 Eloise12345 skrev (1 time siden): Ånei ånei min favoritt Rob røk i kveld 😥. Han var årsaken til at jeg begynte å se på farmen. 😥. Men Rob vant i mitt hjerte. Han var underholdende . Liker Rob. Han har opplevd mye vanskelig i livet og fortjener alt godt. Tror nok at vi får se mer til Rob i diverse programmer fremover. 9
Gjest Adobyen Skrevet 14. november 2021 #1534 Skrevet 14. november 2021 Athena79 skrev (1 time siden): Spent på hvem som blir fullverdig deltager, tipper Daniel. Men jeg håper Amalie. PS: Jeg har ikke sett en eneste episode av Torpet. Amalie likte jeg veldig godt da hun var på Farmen, så derfor håper jeg på henne. Noen som vet hva de 3 skal konkurrere i?
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1535 Skrevet 14. november 2021 (endret) vintage skrev (6 minutter siden): Tror nok at vi får se mer til Rob i diverse programmer fremover. Blir nok med i skal vi danse sikkert. Mine damer og herrer, Her er Rob med sin Cha-cha-cha Og Rob bare etter dansen "How you doin ladies!" Endret 14. november 2021 av Cid
Eloise12345 Skrevet 14. november 2021 #1536 Skrevet 14. november 2021 (endret) 11 minutter siden, vintage said: Tror nok at vi får se mer til Rob i diverse programmer fremover. Det tror jeg. Rob er en veldig morsom person. Han tilpasset seg mer og mer der inne. Og til og med Thorvald og Kåre så ut til å fungere godt ilag med han etterhvert. 1 hour ago, Cid said: I første torpet så fikk hun som tapte komme inn på torpet for så å vinne og komme tilbake Nå kan han dukke opp på neste års torpet i det minste da Han og Finn Olav 😂 Hehe 😆. Vi får satse på at vi ser han igjen sammen med Finn Olav neste år. Jeg ble svært skuffet over at Rob ikke fikk en siste mulighet slik de andre fikk. Altså konkurrere seg tilbake med Torpen-deltagerne for å se om han kunne klare å komme seg tilbake til gården. Synes det var svært skuffende. Men men tenkte å slutte å se nå når han er ute. Men jeg skal forsøke å fortsette og heie på de neste favorittene mine . Rob gikk ut med stil. Endret 14. november 2021 av Eloise12345 1
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1537 Skrevet 14. november 2021 Eloise12345 skrev (2 minutter siden): Det tror jeg. Rob er en veldig morsom person. Han tilpasset seg mer og mer der inne. Og til og med Thorvald og Kåre så ut til å fungere godt ilag med han etterhvert. Hehe 😆. Vi får satse på at vi ser han igjen sammen med Finn Olav neste år. Jeg ble svært skuffet over at Rob ikke fikk en siste mulighet slik de andre fikk. Altså konkurrere seg tilbake med Torpen-deltagerne for å se om han kunne klare å komme seg tilbake til gården. Synes det var svært skuffende. Men men tenkte å slutte å se nå når han er ute. Men jeg skal forsøke å fortsette og heie på de neste favorittene mine Var visst bare Sølvi som fikk den muligheten 😕 Kanskje hun kunne dukket opp neste torpet sammen med Rob og Finn Olav, tror de hadde kommet overens 😅 Nå ser jeg frem til farmen kjendis, mon tro hvem som er på torpet der. Har Frank løke kommet inn igjen i tv2 sin varme kanskje? Uff bare ikke Erlend elias dukker opp
Eloise12345 Skrevet 14. november 2021 #1538 Skrevet 14. november 2021 6 minutter siden, Cid said: Blir nok med i skal vi danse sikkert. Mine damer og herrer, Her er Rob med sin Cha-cha-cha Og Rob bare etter dansen "How you doin ladies!" Haha eller et eget show som heter Robshow 😆 1
Janzypants Skrevet 14. november 2021 #1539 Skrevet 14. november 2021 Danielgodo skrev (På 13.11.2021 den 18.55): Så klart kan du spørre, jeg elsker å svare på slike spørsmål, slik at alle kan få en mer ekte følelse av hva innspillingene faktisk er Vi måtte hente vann fra innsjøen (Øyangen), noe jeg og Nils var skeptiske til. Vi begge mente at vi ikke burde drikke stillestående vann, så vi fant oss en bekk litt lengre borte (100 meter fra Torpet) som vi hentet vannet fra. Denne tørket dessverre ut i uke 5 engang, og vi gikk tilbake til å hente vann fra innsjøen igjen. Vi fikk ikke noe melk som plaster på såret for at kyrne hadde stukket av, noe som egentlig var sykt irriterende. Vi var desperate etter å ha melk, fordi det er så sunt og næringsrikt. Vi har ubegrenset med poteter, erter (som må vætes) og havregryn. Salt og pepper får vi også samt små mengder med hvetemel og matolje. Du kan derfor forestille deg hvor ille dietten vår ble når vi mistet melken, vi kunne da ikke lage havregrynsgrøt på melk, men brukte vann istede. Det ble også brukt mye olje for å fritere poteter, noe som resulterte i svært mange mageproblem, faktisk var det så ille at vi fikk lege på besøk for å sjekke tilstanden vår. Da fikk vi biola som medisin heldigvis. Kyrne var borte i 11 dager. Mohammed gjorde en iherdig innstats for å få dem tilbake, og når de endelig var på plass, var Audny nesten tørrlagt og var full av jurbetennelse. Men vi sto på og melket henne to ganger dagen og gjorde vårt beste for at hun skulle ha nok mat og kos, og det lønte seg. Etter 10 dager (uke 7) fikk vi endelig hvit melk igjen (og ikke tykk og gul) som kunne brukes i mat, det var derimot bare mellom 2-4 desiliter morgen og kveld, men det holdt for oss. Jeg er personlig bare glad for at kyrne ikke ble syke eller ble borte lenge, de dyrene var helt fantastiske og jeg syntes synd i dem for at de ikke fikk være på sommerbeite med vennene sine, men måtte være innestengt i en myr sammen med tre mennesker uten erfaring. Torpet ligger ved Øyangen som ligger i Hurdal, og det tar ca. 30 minutter å kjøre fra Torpet til farmen-gården i bil. Man bytter "produksjon" mellom Farmen og Torpet, og deltakerne blir overlevert og kjørt til Torpet for å så bli briefet for hvordan denne produksjonen foregår. Deltakerne sitter derfor i bil i mellomtiden mellom Torpet og Farmen. Farmendeltakerne kommer ved solnedgang Onsdag og kampene er alltid fredag rundt klokken 13.00. Jeg er ikke sikker siden vi ikke hadde noen form for klokke, utenom solen. Det heter Sync ja, men inne på farmen kaller man det for "tur". Disse ener-intervjuene foregår hver dag, ca. en time om dagen. Noen dager (mentorbesøk og tvekamp) så har man fler enn en sync/tur. Disse turene er svært hyggelige fordi man kan "lufte" seg til et annet menneske enn de som er inne på torpet. En uke på farmen: Torsdag = Mentor utleverer nytt oppdrag + jobbing Fredag - Søndag = Jobbing, jobbing, jobbing Mandag = Førstekjempevalg + jobbing Tirsdag = Iherdig jobbing på dagen før mentor godkjenner/underkjenner + andrekjempevalg Onsdag = Marked og tvekamp. Fri på kvelden (ingen jobbing) Bare å spørre om mer om du/dere lurer på noe Tusen takk for et så flott og utfyllende svar 😄 Veldig gøy å lese! Jeg må si jeg er litt skuffet over produksjonen som tydeligvis ikke gjorde noe særlig innsats med å forsøke å få tilbake kyrne. Jeg tenker da spesielt på Audny/Oddny som hadde kraftig jurbetennelse! Jeg syns dessverre det høres ut som dårlig dyrevelferd, og det gjør meg utrolig trist Dere gjorde sikkert det dere kunne, men fikk begrensninger mtp hvor langt dere kunne gå. Da blir det vanskelig, kan jeg tenke meg! 8
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1540 Skrevet 14. november 2021 Eloise12345 skrev (1 minutt siden): Haha eller et eget show som heter Robshow 😆 Jeg hørte for meg stemmen i skal vi danse nå 😝 Når jeg tenker over det så tror jeg det er samme stemmen som i de Buzz quiz spillene som kom før i tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå