Eloise12345 Skrevet 12. november 2021 #1481 Skrevet 12. november 2021 1 minutt siden, Janzypants said: Jeg googlet veibeskrivelse fra steinsjøen - Øyangen og det sto da at det var 38,5 km. Nå plotta jeg ikke inn eksakt adresse da, men vil jo tro at det stemmer sånn ca. Da tenker jeg nok at deltakerne blir kjørt i bil, og så sluppet av kanskje 1 km unna. Jeg lurer dog fremdeles på hva de gjør i mellomtiden, da det alltid er mørkt innen de ankommer Torpet! Takk for info. 38,5 km unna. Det er et godt stykke. Tror også at deltakerne må bli kjørt i bil. Haha hadde faktisk vært ufattelig sprekt om de jogget til Torpet. Det ville jo blitt nesten et maraton det 😅. Ja det er alltid litt mørkt når de ankommer Torpet. Lurer veldig på hva de gjør. 1
------- Skrevet 12. november 2021 #1482 Skrevet 12. november 2021 Eloise12345 skrev (13 minutter siden): Leser at en skriver Øyangen. Torpet ligger mulig på Øyangen.. Tror det ligger nær Hønefoss, mens farmen ligger nok ved Mjøsa tror jeg, et stykke nord for Gardemoen.. Da er det litt avstand. De må nok kjøre mellom gårdene. Det er en Øyangen ved Hønefoss også, men det er feil vann. Øyangen i Hurdal ligger midt i mellom Minnesund og Gran. Det er ca to mil i luftlinje mellom de to vannene. 1
Eloise12345 Skrevet 12. november 2021 #1483 Skrevet 12. november 2021 5 minutter siden, ------- said: Det er en Øyangen ved Hønefoss også, men det er feil vann. Øyangen i Hurdal ligger midt i mellom Minnesund og Gran. Det er ca to mil i luftlinje mellom de to vannene. Flott! Da må jeg google nærmere på kartet på Øyangen i Hurdal.
Gjest Cid Skrevet 12. november 2021 #1484 Skrevet 12. november 2021 Janzypants skrev (35 minutter siden): Ah, okei! Det er så lenge siden at jeg ikke husker det! 😅 Men jeg lurer på hvorfor i all verden de stoppet med det! Det er jo klart at deltakerne lett kan falle for fristelsen, spesielt hvis de vet at det IKKE blir noen konsekvens annet enn litt kjefting.. Den sesongen hadde de også en premie for den mest populære deltakeren stemt fra seere og live nelvik vant, det synes jeg de kunne gjort igjen. Hadde håpt at Kåre vant 😄
Galen King Skrevet 12. november 2021 #1485 Skrevet 12. november 2021 Janzypants skrev (40 minutter siden): Cid skrev (43 minutter siden): Ble straff i 2004 sesongen med hvor de som jukset måtte i konkurranse, jeg tror det var da live nelvik forlot farmen Det som provoserer er at de har sånn konkurranse når finaleuken starter nå, uansett om man jukser eller ikke, Med bare kunnskap akkurat som den med Live Nelvik, fordi det ofte er "for mange" deltakere igjen når det starter. De som taper må dra hjem mens de som klarer spørsmålene får være med i de finalekonkurransene vi kjenner.
Galen King Skrevet 13. november 2021 #1486 Skrevet 13. november 2021 Janzypants skrev (47 minutter siden): Ah, okei! Det er så lenge siden at jeg ikke husker det! 😅 Men jeg lurer på hvorfor i all verden de stoppet med det! Det er jo klart at deltakerne lett kan falle for fristelsen, spesielt hvis de vet at det IKKE blir noen konsekvens annet enn litt kjefting.. Jeg ser at Helgi fra 2004 sesongen har lagt ut video av høydepunktene fra sesongen, der er det mye artig å se, krangler, tvekamper, konsekvenser av straffen. Var også en gang de hadde spist spaghetti og annen mat de hadde smuglet inn, da ble det holdt ting der de som ikke hadde jukset fikk stemme på hvem av de som jukset som skulle i tvekamp. 1
cas12 Skrevet 13. november 2021 #1487 Skrevet 13. november 2021 Eloise12345 skrev (10 timer siden): Jeg tror ikke at Gunnar velger Thorvald. Tror det blir Rob fordi han har kanskje best sjanse å vinne mot han. Rob har bevist at han er en sterk og flink mann, men Thorvald og Simen virker på meg som farligere konkurrenter som andrekjemper. Blir spennende å se på søndag. Haha artig med rake motsetninger 😅. Jeg blir faktisk sulten av å se på Torpet , for det ser ut til at de har bedre mat der enn på farmen .😅 Men leser at Daniel skriver at det er lite mat på Torpet. Nei det tror ikke jeg heller, og heller ikke simon, fordi de har blitt gode venner, så er nok Rob ja, men hvis Gunnar virkelig tror Rob velger han som storbonde hvis han blir andre kjempe er nok for mye og håpe på,selvom de hadde en avtale,men han bryter jo den også hvis han velger Rob,men håper Rob vinner hvis han blir valgt, mest pga jeg synes de som har vert der fra start bør vinne 3
Eloise12345 Skrevet 13. november 2021 #1488 Skrevet 13. november 2021 (endret) 1 hour ago, cas12 said: Nei det tror ikke jeg heller, og heller ikke simon, fordi de har blitt gode venner, så er nok Rob ja, men hvis Gunnar virkelig tror Rob velger han som storbonde hvis han blir andre kjempe er nok for mye og håpe på,selvom de hadde en avtale,men han bryter jo den også hvis han velger Rob,men håper Rob vinner hvis han blir valgt, mest pga jeg synes de som har vert der fra start bør vinne Jeg tror også at Gunnar velger Rob. Jeg heier på Rob, så jeg håper på at han vinner selv om Gunnar er også en av dem jeg ønsker skal komme langt, og gjerne til finalen. Tror heller ikke at Rob velger Gunnar som storbonde dersom Gunnar velger han som andrekjempe. Det sier nok seg selv. Det kan ikke Gunnar forvente at han gjør. Endret 13. november 2021 av Eloise12345 1
Danielgodo Skrevet 13. november 2021 #1489 Skrevet 13. november 2021 Janzypants skrev (19 timer siden): Hei, Daniel! 😊 Veldig gøy at du stakk innom her (jeg føler på meg at du faktisk ER Daniel, så satser på dét 😅) Kan jeg stille et spørsmål angående produksjonen? Da du ankom torpet, så merket du fort at det ikke var vann i nærheten (altså sånn pumpevann. Er det brønn, kanskje? 🤔) HVOR henta dere vann? Da kyrne forsvant fra gården og Nils gikk ut for å lete; fikk dere noe melk fra produksjonen så lenge? Evnt hva spiste dere? Og hvor lenge var kyrne borte før de kom tilbake? Angående tvekampene! Det er alltid lys når det er tvekamp, men alltid mørkt når den utslåtte deltakeren kommer til Torpet. Lå Torpet langt unna Farmen-gården? Hva gjør deltakeren i tiden mellom tvekampen og til hen ankommer Torpet? Får dere spørsmål når dere sitter og snakker med kamera? Når pleide dere å ha disse "ener-intervjuene", eller hva det kalles? Er jeg helt på viddene om jeg tror det heter sync?? Og siste spørsmål! Hvor lenge er én uke inne på Farmen og når skjer de ulike "seremoniene"? Hadde vært kult hvis du kunne svare på disse spørsmålene 😄 Og det som er fremhevet er altså spørsmålene 😅 Så klart kan du spørre, jeg elsker å svare på slike spørsmål, slik at alle kan få en mer ekte følelse av hva innspillingene faktisk er Vi måtte hente vann fra innsjøen (Øyangen), noe jeg og Nils var skeptiske til. Vi begge mente at vi ikke burde drikke stillestående vann, så vi fant oss en bekk litt lengre borte (100 meter fra Torpet) som vi hentet vannet fra. Denne tørket dessverre ut i uke 5 engang, og vi gikk tilbake til å hente vann fra innsjøen igjen. Vi fikk ikke noe melk som plaster på såret for at kyrne hadde stukket av, noe som egentlig var sykt irriterende. Vi var desperate etter å ha melk, fordi det er så sunt og næringsrikt. Vi har ubegrenset med poteter, erter (som må vætes) og havregryn. Salt og pepper får vi også samt små mengder med hvetemel og matolje. Du kan derfor forestille deg hvor ille dietten vår ble når vi mistet melken, vi kunne da ikke lage havregrynsgrøt på melk, men brukte vann istede. Det ble også brukt mye olje for å fritere poteter, noe som resulterte i svært mange mageproblem, faktisk var det så ille at vi fikk lege på besøk for å sjekke tilstanden vår. Da fikk vi biola som medisin heldigvis. Kyrne var borte i 11 dager. Mohammed gjorde en iherdig innstats for å få dem tilbake, og når de endelig var på plass, var Audny nesten tørrlagt og var full av jurbetennelse. Men vi sto på og melket henne to ganger dagen og gjorde vårt beste for at hun skulle ha nok mat og kos, og det lønte seg. Etter 10 dager (uke 7) fikk vi endelig hvit melk igjen (og ikke tykk og gul) som kunne brukes i mat, det var derimot bare mellom 2-4 desiliter morgen og kveld, men det holdt for oss. Jeg er personlig bare glad for at kyrne ikke ble syke eller ble borte lenge, de dyrene var helt fantastiske og jeg syntes synd i dem for at de ikke fikk være på sommerbeite med vennene sine, men måtte være innestengt i en myr sammen med tre mennesker uten erfaring. Torpet ligger ved Øyangen som ligger i Hurdal, og det tar ca. 30 minutter å kjøre fra Torpet til farmen-gården i bil. Man bytter "produksjon" mellom Farmen og Torpet, og deltakerne blir overlevert og kjørt til Torpet for å så bli briefet for hvordan denne produksjonen foregår. Deltakerne sitter derfor i bil i mellomtiden mellom Torpet og Farmen. Farmendeltakerne kommer ved solnedgang Onsdag og kampene er alltid fredag rundt klokken 13.00. Jeg er ikke sikker siden vi ikke hadde noen form for klokke, utenom solen. Det heter Sync ja, men inne på farmen kaller man det for "tur". Disse ener-intervjuene foregår hver dag, ca. en time om dagen. Noen dager (mentorbesøk og tvekamp) så har man fler enn en sync/tur. Disse turene er svært hyggelige fordi man kan "lufte" seg til et annet menneske enn de som er inne på torpet. En uke på farmen: Torsdag = Mentor utleverer nytt oppdrag + jobbing Fredag - Søndag = Jobbing, jobbing, jobbing Mandag = Førstekjempevalg + jobbing Tirsdag = Iherdig jobbing på dagen før mentor godkjenner/underkjenner + andrekjempevalg Onsdag = Marked og tvekamp. Fri på kvelden (ingen jobbing) Bare å spørre om mer om du/dere lurer på noe 18
Danielgodo Skrevet 13. november 2021 #1490 Skrevet 13. november 2021 (endret) Janzypants skrev (19 timer siden): Oi, så kult! Har du flere bilder? 😄 Og ett spørsmål til 😅 Hvor mange kamerafolk var tilstede og når "tok de kvelden" og når kom de tilbake på morgenen? Har flere bilder av forskjellige ting, som kalenderen vi lagde der inne. Kamerafolkene er der fra du står opp. Ofte kom de lenge før vi våknet og ventet i sikkert flere timer før vi sto opp, mange av klippene fra Torpet er jo av oss som sover fordi de kom inn ofte og vi sov fortsatt. De drar igjen sent på kvelden, oftest etter vi hadde lagt oss. Noen ganger satt vi våken uten kamera til stede, noe som var ganske deilig. Torpet vekslet mellom tre kamerateam. Det ene teamet besto av kameramann, lydmann og regi, de to siste teamene var soloteam med en videojournalist hver. De hadde altså ansvar for lyd, regi og filming selv. De fleste dager er det bare et team som filmer om gangen (morgenteam og kveldsteam), men når det er tvekamp er det rundt 5 kameraer, og når mentor kommer er det 2. Endret 13. november 2021 av Danielgodo 9
Turkis Sau Skrevet 13. november 2021 #1491 Skrevet 13. november 2021 Veldig gøy å høre mer detaljer om hvordan hverdagen er der inne @Danielgodo, takk! Du gjør forøvrig en veldig god figur på Torpet, Svarten og de andre også 9
Kaiisa Skrevet 13. november 2021 #1492 Skrevet 13. november 2021 Danielgodo skrev (4 timer siden): Så klart kan du spørre, jeg elsker å svare på slike spørsmål, slik at alle kan få en mer ekte følelse av hva innspillingene faktisk er Vi måtte hente vann fra innsjøen (Øyangen), noe jeg og Nils var skeptiske til. Vi begge mente at vi ikke burde drikke stillestående vann, så vi fant oss en bekk litt lengre borte (100 meter fra Torpet) som vi hentet vannet fra. Denne tørket dessverre ut i uke 5 engang, og vi gikk tilbake til å hente vann fra innsjøen igjen. Vi fikk ikke noe melk som plaster på såret for at kyrne hadde stukket av, noe som egentlig var sykt irriterende. Vi var desperate etter å ha melk, fordi det er så sunt og næringsrikt. Vi har ubegrenset med poteter, erter (som må vætes) og havregryn. Salt og pepper får vi også samt små mengder med hvetemel og matolje. Du kan derfor forestille deg hvor ille dietten vår ble når vi mistet melken, vi kunne da ikke lage havregrynsgrøt på melk, men brukte vann istede. Det ble også brukt mye olje for å fritere poteter, noe som resulterte i svært mange mageproblem, faktisk var det så ille at vi fikk lege på besøk for å sjekke tilstanden vår. Da fikk vi biola som medisin heldigvis. Kyrne var borte i 11 dager. Mohammed gjorde en iherdig innstats for å få dem tilbake, og når de endelig var på plass, var Audny nesten tørrlagt og var full av jurbetennelse. Men vi sto på og melket henne to ganger dagen og gjorde vårt beste for at hun skulle ha nok mat og kos, og det lønte seg. Etter 10 dager (uke 7) fikk vi endelig hvit melk igjen (og ikke tykk og gul) som kunne brukes i mat, det var derimot bare mellom 2-4 desiliter morgen og kveld, men det holdt for oss. Jeg er personlig bare glad for at kyrne ikke ble syke eller ble borte lenge, de dyrene var helt fantastiske og jeg syntes synd i dem for at de ikke fikk være på sommerbeite med vennene sine, men måtte være innestengt i en myr sammen med tre mennesker uten erfaring. Torpet ligger ved Øyangen som ligger i Hurdal, og det tar ca. 30 minutter å kjøre fra Torpet til farmen-gården i bil. Man bytter "produksjon" mellom Farmen og Torpet, og deltakerne blir overlevert og kjørt til Torpet for å så bli briefet for hvordan denne produksjonen foregår. Deltakerne sitter derfor i bil i mellomtiden mellom Torpet og Farmen. Farmendeltakerne kommer ved solnedgang Onsdag og kampene er alltid fredag rundt klokken 13.00. Jeg er ikke sikker siden vi ikke hadde noen form for klokke, utenom solen. Det heter Sync ja, men inne på farmen kaller man det for "tur". Disse ener-intervjuene foregår hver dag, ca. en time om dagen. Noen dager (mentorbesøk og tvekamp) så har man fler enn en sync/tur. Disse turene er svært hyggelige fordi man kan "lufte" seg til et annet menneske enn de som er inne på torpet. En uke på farmen: Torsdag = Mentor utleverer nytt oppdrag + jobbing Fredag - Søndag = Jobbing, jobbing, jobbing Mandag = Førstekjempevalg + jobbing Tirsdag = Iherdig jobbing på dagen før mentor godkjenner/underkjenner + andrekjempevalg Onsdag = Marked og tvekamp. Fri på kvelden (ingen jobbing) Bare å spørre om mer om du/dere lurer på noe Så gøy å lese om, Daniel! Jeg synes du framstår som en fin fyr! 😃🤩 5
Gjest Cid Skrevet 13. november 2021 #1493 Skrevet 13. november 2021 Må si at dette har vært den mest triveligste torpet sesongen hittil Å ha følgt med på vennskapet til Daniel og Mohammed utvikle seg i løpet av alle de ukene har vært fint, tipper de blir venner livet ut 😄 Og når Nils var der så var det rein underholdning fra episode til episode, kjente jeg ble litt misunnelig så gøyt de virket til å ha det 😄
Eloise12345 Skrevet 14. november 2021 #1494 Skrevet 14. november 2021 (endret) 18 hours ago, Turkis Sau said: Veldig gøy å høre mer detaljer om hvordan hverdagen er der inne @Danielgodo, takk! Du gjør forøvrig en veldig god figur på Torpet, Svarten og de andre også Enig med deg . Veldig gøy å høre detaljer om hverdagen fra Daniel. Han gjør en veldig god figur der inne. Det blir spennende i kveld med kamp på Farmen. Endret 14. november 2021 av Eloise12345 3
Maydis8 Skrevet 14. november 2021 #1495 Skrevet 14. november 2021 Eloise12345 skrev (På 13.11.2021 den 0.02): Leser at en skriver Øyangen. Torpet ligger mulig på Øyangen.. Tror det ligger nær Hønefoss, mens farmen ligger nok ved Mjøsa tror jeg, et stykke nord for Gardemoen.. Da er det litt avstand. De må nok kjøre mellom gårdene. Farmen ligger på Østre Toten - Totenåsen. Dette sier de flere ganger i ukesoppdrag og på markedet. Torpet ligger i Hurdal, ikke så langt unna. Hønefoss er laaaangt unna. 1
Eloise12345 Skrevet 14. november 2021 #1496 Skrevet 14. november 2021 (endret) 4 minutter siden, Maydis8 said: Farmen ligger på Østre Toten - Totenåsen. Dette sier de flere ganger i ukesoppdrag og på markedet. Torpet ligger i Hurdal, ikke så langt unna. Hønefoss er laaaangt unna. Er ikke så kjent i disse områdene. Men har nå sett nærmere på kart og forstår hvordan de to gårdene ligger iforhold til hverandre. Ser at Hønefoss er langt unna Endret 14. november 2021 av Eloise12345
karroo Skrevet 14. november 2021 #1497 Skrevet 14. november 2021 (endret) Jeg føler deltagerne har hatt en veldig rar taktikk denne sesongen, som nevnt tidligere i tråden. De har hatt mange sjanser til å få ut sterke konkurrenter, men velger heller ut fra trivsel. Det at guttene velger jentekamper når de kan prøve å få ut Simon og Thorvald? Altså… Det er jo de som får svi for det i en eventuell finale. 🤷♀️ Edit: jeg henger litt etter haha. Ser jo nå hvem som ble valgt som 1. kjempe! I rest my case tough. Endret 14. november 2021 av karroo Feil 3
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1498 Skrevet 14. november 2021 Må si farmen produksjonen er flinke med musikken de bruker, alt blir så episk liksom Nå med gjennomgangen av torpet så fikk jeg en sånn Star wars følelse 😅
Gjest Cid Skrevet 14. november 2021 #1499 Skrevet 14. november 2021 Skal si Rob har dårlig hukommelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå