Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært gøy med en ny vri; de tre deltakerne fra Torpet kommer inn, og må ikke bare konkurrere mot hverandre - men alle de andre deltakerne på Farmen (unntatt storbonden). To må ut direkte etter konkurransen, som kommer itillegg til den vanlige kjempe-konkurranse. Da hadde de blott stressa og tatt på senga inne på farmen😊

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, lin said:

Hadde vært gøy med en ny vri; de tre deltakerne fra Torpet kommer inn, og må ikke bare konkurrere mot hverandre - men alle de andre deltakerne på Farmen (unntatt storbonden). To må ut direkte etter konkurransen, som kommer itillegg til den vanlige kjempe-konkurranse. Da hadde de blott stressa og tatt på senga inne på farmen😊

Enig! Kunne vært gøy med en ny vri der ja 😄

Skrevet

Grethe skylder på forkalkning i skulder for at hun ikke vant tvekampen. 😆

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, Ruspus said:

Grethe skylder på forkalkning i skulder for at hun ikke vant tvekampen. 😆

😆 Men hva med den hun valgte å konkurrere med? Hun er født uten fingre/ har mangler på ene armen. Hva om hun hadde hatt hele armer og ingen mangler? Hadde hun vært enda bedre da? 😅

Men forstår jo at forkalkning i skuldre kan bli en utfordring for henne. Men Grete kan vel ikke garantere at hun ville ha vunnet med en bra skulder uansett.  

Grete er en sterk flott dame. Det samme er Heidi Young. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
Skrevet
lin skrev (1 time siden):

Kommer aldri til å skje. De følger det samme konseptet. I fjor var første gangen de holdt finalen i Torpet inne på Farmen. 

• Liker 1
Skrevet
Maydis8 skrev (2 timer siden):

Det var bare klipp og tilgjort av strix. De så ikke deltakerne på farmen på ekte, da hadde de sagt det. De så med kikkert over på gården, men de bildene vi fikk se av Rob og den deltakeren som lå på plenen, var klippet sånn...

Hvor har du lest det?

Skrevet
BLOMSTERKVAST skrev (3 timer siden):

Ja. Få ut alle jentene . 🤔Er jentene nødt til å velge  jenter? 

Ja, frem til finaleuka kan førstekjempen kun velge eget kjønn som annenkjempe. Storbonden kan selvfølgelig velge om det blir kvinne eller mann som førstekjempe.

Så jeg har aldri forstått hvorfor det ofte blir sånn at kvinnene vil ha ut mennene og motsatt, i mitt hode lønner det seg å kvitte seg med konkurrenter av samme kjønn som en selv frem mot finaleuka. Er man f.eks. siste mann igjen tidlig i sesongen må man jo nesten være sikret finaleplass, det er jo ingen man kan kjempe mot. 

Skrevet (endret)
Larsern skrev (16 timer siden):

Litt sidespark her, men hadde det ikke vært interessant dersom f.eks vinneren av tvekampen er den som vinner kniv, fremfor storbonden? Hvorvidt ukesoppdraget blir godkjent avhenger mer om hvor god innsats deltagerne har og i motsatt fall kan lett saboteres av enkeltpersoner. Å gi vinneren av tvekampen (eventuelt bare førstekjempen) kniv ville også gitt et ekstra taktisk element som må vurderes. 

lin skrev (2 timer siden):

Jeg liker ideene deres. Synes de var friske. Det vil gi en mer avansert kamp for tilværelsen for deltakerne. Jeg tror vi seerne trenger det. Og ideene deres forteller hvor mye potensiale det egentlig er i dette programmet. 

Vi er i den 17. sesongen av Farmen nå i høst, og konseptet har knapt forandret på noe siden første sesong. I tillegg kommer sesong 6 av Farmen Kjendis til vinteren, også det på akkurat samme konseptet. Deltakerne velges utifra stereotypiske profiler, og skal lage dramaet mens produksjonen hviler på lauvbærene. Samme type gård, samme konkurranse, samme ukesoppdrag, samme tvekamper og like omgivelser hvert år. 

Tenk om produksjonen var villig til å endre litt på konseptet. Å tenke nytt. Enten som dere skriver, men også mitt ønske om å få kjønnsnøytrale tvekamper slik at deltakerne kan velge hverandre på tvers av kjønn og fysikk. Det har de på Torpet og fungerer knirkefritt. Det ville selvfølgelig betydd at en del fysiske konkurranser hadde utgått, men det tror jeg få ville savnet. Jeg har syntes det har vært kritikkverdig at enkelte drar fordel eller har ulemper basert på fysikk. Den svakeste i kjønnet blir "alltid" valgt til andrekjempe, mens de sterkeste ofte surfer igjennom uke etter uke uten å bli utfordret. Det blir heller ikke bedre at semifinalekonkurransene også er mye basert på fysisk styrke.

Innovasjon, fornying og forbedring er ikke noe som står høyt innenfor TV. Dessverre. Man ser det overalt. Det dures videre med akkurat det samme år etter år. Selv om jeg er ivrig seer av Farmen så har jeg gått lei. Noe nytt eller annerledes kunne virkelig gjort susen! Og jeg tror at Farmen egentlig har et stort potensiale som vi seere blir "robbet" for hvert eneste år fordi samme kua skal melkes gang etter gang. 

Endret av Ctrl
  • Liker 6
Skrevet
Cid skrev (45 minutter siden):

Hvor har du lest det?

Det var veldig tydelig at det var det. De hadde ikke muligheten til å se så godt fra markedet med den kikkerten. Da hadde de også nevnt det når de kikket. De snakket kun om at det var rart å se over på gården. De klippene med Rob og personen på gresset var ikke noe de så😅

• Liker 4
Skrevet
Ctrl skrev (19 minutter siden):

Jeg liker ideene deres. Synes de var friske. Det vil gi en mer avansert kamp for tilværelsen for deltakerne. Jeg tror vi seerne trenger det. Og ideene deres forteller hvor mye potensiale det egentlig er i dette programmet. 

Vi er i den 17. sesongen av Farmen nå i høst, og konseptet har knapt forandret på noe siden første sesong. I tillegg kommer sesong 6 av Farmen Kjendis til vinteren, også det på akkurat samme konseptet. Deltakerne velges utifra stereotypiske profiler, og skal lage dramaet mens produksjonen hviler på lauvbærene. Samme type gård, samme konkurranse, samme ukesoppdrag, samme tvekamper og like omgivelser hvert år. 

Tenk om produksjonen var villig til å endre litt på konseptet. Å tenke nytt. Enten som dere skriver, men også mitt ønske om å få kjønnsnøytrale tvekamper slik at deltakerne kan velge hverandre på tvers av kjønn og fysikk. Det har de på Torpet og fungerer knirkefritt. Det ville selvfølgelig betydd at en del fysiske konkurranser hadde utgått, men det tror jeg få ville savnet. Jeg har syntes det har vært kritikkverdig at enkelte drar fordel eller har ulemper basert på fysikk. Den svakeste i kjønnet blir "alltid" valgt til andrekjempe, mens de sterkeste ofte surfer igjennom uke etter uke uten å bli utfordret. Det blir heller ikke bedre at semifinalekonkurransene også er mye basert på fysisk styrke.

Innovasjon, fornying og forbedring er ikke noe som står høyt innenfor TV. Dessverre. Man ser det overalt. Det dures videre med akkurat det samme år etter år. Selv om jeg er ivrig seer av Farmen så har jeg gått lei. Noe nytt eller annerledes kunne virkelig gjort susen! Og jeg tror at Farmen egentlig har et stort potensiale som vi seere blir "robbet" for hvert eneste år fordi samme kua skal melkes gang etter gang. 

Begynner å bli småsei av det samme konseptet om og om igjen år etter år jeg også. Men kommer nok likevel alltid til å se på farmen selv om entusiasmen var større før. Skulle gjerne sett kjønnsnøytrale kamper jeg også og de kunne gjerne byttet ut noen av tvekampene. Skrev ikke du noe om at revolverduell skulle bli ny tvekamp i år? Eller bare lurte du oss? Hadde uansett vært en kul tvekamp 👍🏻😊

Skulle gjerne sett en vinterutgave av farmen jeg. Det hadde vært gøy! Det hadde blitt noe helt annerledes.

• Liker 1
Skrevet (endret)
jukkapalme skrev (13 minutter siden):

Begynner å bli småsei av det samme konseptet om og om igjen år etter år jeg også. Men kommer nok likevel alltid til å se på farmen selv om entusiasmen var større før. Skulle gjerne sett kjønnsnøytrale kamper jeg også og de kunne gjerne byttet ut noen av tvekampene. Skrev ikke du noe om at revolverduell skulle bli ny tvekamp i år? Eller bare lurte du oss? Hadde uansett vært en kul tvekamp 👍🏻😊

Skulle gjerne sett en vinterutgave av farmen jeg. Det hadde vært gøy! Det hadde blitt noe helt annerledes.

Småsei faktisk 😄 Jeg som trodde du var en torsk 😅

Jo, jeg kommer også til å se på Farmen videre. Men det betyr ikke at der ikke er potensiale og at det kunne ha blitt bedre. Vi blir snytt for forbedringer hvert år. :) Mange gode tips her inne, og programmet er full av potensiale om de bare hadde orket.

Mads Hansen sa i filmen jeg publiserte i samme innlegg at "nytt av året: revolverduell". Så om det er noen som har lurt oss så er det han. Det er ikke noe jeg har diktet om. Kjedelig at det ikke ble noe av! 

Edit: Måtte se klippet på nytt. Og ja, han sier at en ny tvekamp er revovlerduell. Han forklarer også tvekampen. 02:16 inn i klippet: 

https://www.tv2.no/v/1676321/

Men så snakket han om liv og død etterpå, og ikke noe Torpet som følge av duellen, så mulig det bare var kødd fra Mads. Må jo være det ettersom det ikke ble noe av. Han var liksom så seriøs når han nevnte det at jeg tok det ikke. 

Endret av Ctrl
  • Liker 1
Skrevet
Maydis8 skrev (32 minutter siden):

Det var veldig tydelig at det var det. De hadde ikke muligheten til å se så godt fra markedet med den kikkerten. Da hadde de også nevnt det når de kikket. De snakket kun om at det var rart å se over på gården. De klippene med Rob og personen på gresset var ikke noe de så😅

Tja kan være det er en god kikkert 😅

Skrevet

Øksekast, øksekast, øksekast..... Hvorfor velger alle det 🥴

• Liker 7
Skrevet

Neida, alle velger ikke øksekast. Og ellers synes jeg ikke det er rart at folk velger den grenen de har mest tro på at de kan vinne i.

• Liker 3
Skrevet

At vinner av tvekampen får en kniv, synes jeg er en knallidé. Da hadde vi fått mange flere kniver i spill, og storbonden måtte ha tenkt seg bedre om før valg av førstekjempe. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Ctrl skrev (1 time siden):

Småsei faktisk 😄 Jeg som trodde du var en torsk 😅

Jo, jeg kommer også til å se på Farmen videre. Men det betyr ikke at der ikke er potensiale og at det kunne ha blitt bedre. Vi blir snytt for forbedringer hvert år. :) Mange gode tips her inne, og programmet er full av potensiale om de bare hadde orket.

Mads Hansen sa i filmen jeg publiserte i samme innlegg at "nytt av året: revolverduell". Så om det er noen som har lurt oss så er det han. Det er ikke noe jeg har diktet om. Kjedelig at det ikke ble noe av! 

Edit: Måtte se klippet på nytt. Og ja, han sier at en ny tvekamp er revovlerduell. Han forklarer også tvekampen. 02:16 inn i klippet: 

https://www.tv2.no/v/1676321/

Men så snakket han om liv og død etterpå, og ikke noe Torpet som følge av duellen, så mulig det bare var kødd fra Mads. Må jo være det ettersom det ikke ble noe av. Han var liksom så seriøs når han nevnte det at jeg tok det ikke. 

Haha, man må jo bare elske autocorrect! :hoho: Men torsk du liksom, jeg er nok heller en laks da 😂

Er absolutt potensiale for forbedringer, ja. De byttet jo ut en tvekamp med «bommen» for noen år siden, men den ble naturlig nok fjernet igjen pga mye skader. Skulle ønske de kunne bytte ut alle tvekampene med noe nytt, unntatt kunnskap.

Ååå, har ikke sett den videoen jeg. Men Mads er en liten luring som det ikke alltid er så lett å vite om er seriøs eller ikke. Men for en kul tvekamp det hadde vært! 

Endret av jukkapalme
  • Liker 1
Skrevet
Viki6 skrev (1 time siden):

Øksekast, øksekast, øksekast..... Hvorfor velger alle det 🥴

Føler det er slikt kvart år. At dei fleste vel same gren i tvekampane. 

Hugsar eit år, nesten alle tok tautrekking. Men øksekast har vore ein storhit i nokre år no. 

• Liker 1
Skrevet

Håper den sumo bryting grenen returnerer. Det var underholdende å se på

Skrevet
Ctrl skrev (2 timer siden):

Veldig enig i at det er på tide å bytte ut en del av tvekampene ja. Det burde vært nye grener fra år til år, slik at det ikke var mulig for deltakerne å trene i forkant av innspillingen, det hadde vært mer rettferdig. 

• Liker 9
Skrevet
Larsern skrev (22 timer siden):

Litt sidespark her, men hadde det ikke vært interessant dersom f.eks vinneren av tvekampen er den som vinner kniv, fremfor storbonden? Hvorvidt ukesoppdraget blir godkjent avhenger mer om hvor god innsats deltagerne har og i motsatt fall kan lett saboteres av enkeltpersoner. Å gi vinneren av tvekampen (eventuelt bare førstekjempen) kniv ville også gitt et ekstra taktisk element som må vurderes. 

Det her var jo en knallidé! Det hadde definitivt fått meg til å se på programmet igjen. Jeg tror det kunne vært litt utfordrende for en del av folka å tenke såpass strategisk, men desto gøyere hadde det vært. Ååå, det hadde vært så nice om det hadde blitt sånn! Holder ikke pusten akkurat, men det er vel lov å håpe. Tenker at uansett må de gjøre noe, programmet er jo bare kjedelig nå, i alle fall er denne sesongen helt håpløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...