Gå til innhold

Farmen 2021 - TV2 - Ingen spoiling!

Ctrl

Anbefalte innlegg

Zenhouse skrev (2 timer siden):

Han har jammen mange artige sider ved seg. Enig i at han var god her! 

Kåre er den beste der inne, fortjener å vinne hele dritten!!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens farmen-episode var spennende.

I dag ble en av deltakerne fullverdig farmen-deltaker. Skal ikke røpe hvem det er. Men jeg synes det var fortjent. 

Førstekjempe ble valgt. Jeg synes Kåre sitt valg var klokt. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Dagens farmen-episode var spennende.

I dag ble en av deltakerne fullverdig farmen-deltaker. Skal ikke røpe hvem det er. Men jeg synes det var virkelig fortjent. 

Førstekjempe ble valgt. Jeg synes Kåre sitt valg var klokt. 

Enig med deg 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viki6 skrev (1 time siden):

I dag har Dagbladet skrevet hvem som vinner Torpet-kampen. Uten å merke det med noe. Så styr unna, om du ikke vil vite 

Den feila jeg på. Så nå vet jeg - høyst ufrivillig - hvem som vinner. Ingen verdenskrise, men irriterende likevel. De kunne da merket artikkelen😐

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (4 timer siden):

Men han var slesk og stjal fra fellesskapet, en ussel person. Bra han gikk ut. 

Nei, har jo aldri skjedd før at noen har stjålet egg. 😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (4 timer siden):

Ja fordi de andre er så perfekte liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se hvordan stemningen har snudd såpass mye.

For min del kommer ikke Rob til å være noe stort savn. Artig type, men ikke morsom nok til at vi trenger side opp og side ned om hvor utrolig "urettferdig" det er at han røyk ut av en konkurranse med forholdsvis klare regler og forutsetninger.

Gjesp. 

Jeg er mer spent på hvem som faktisk vinner Farmen nå som storfavoritten Rob, som det ble spekulert i at kom til å vinne basert på en del hint her og der, endelig er ute. 

Jeg for min del håper Daniel vinner :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Hæææ? Simon ble førstekjempe! Var nokså overraskende synes jeg! 

Veldig glad Daniel vant torpet. Han er knallskjønn🥰

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Av alle mennene er finne så er Simon den ene jeg ikke bryr meg om ryker, jeg synes han er kjedelig, akkurat som med Tonje :P Så håper at hvem enn han velger som andrekjempe vinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaeols skrev (10 timer siden):

I alle sesonger har folk stjålet mat. Dette er intet nytt. De har da tatt de andre også. You are reaching.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Maydis8 said:

I alle sesonger har folk stjålet mat. Dette er intet nytt. De har da tatt de andre også. You are reaching.

Sant det. Var andre deltakere som også tok. Ikke bare Rob. Tror det også var vanskelig med mat der inne. Rob tok av en god del kilo. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagens episode / Finale Torpet / et historisk blikk inn mot semifinalene (jeg ble visst revet med!) 😄 

Spoiler

Kjedelig Torpet-finale. Ikke fordi konkurransen var dårlig eller at vinneren ble Daniel. Heller tvert om så er jeg kokfornøyd med at Daniel vant. Så gratulerer til han! 👏

Men finalen var kjedelig fordi produksjonen spoilet vinneren fra første sekund. Daniel var jo satt som kommentator under hele konkurransen! Vi fikk høre hva Daniel svaret, tenkte og mente fra start til slutt, med små sidestikk opp mot de andre to. Det var enkelt å skjønne at det var Daniel som da vant. 

Simon som førstekjempe, og flere var overrasket over det. Det skjønner jeg ikke at folk ble overrasket over. Simon har vært fredet siden første dag og er en stor konkurrent både fysisk og praktisk, så at Kåre valgte han burde ikke komme som noe sjokk. Bra valg av Kåre. Simon må velge Gunnar, Daniel eller Thorvald, en ny sterk konkurrent for både Kåre og resten av ruklet. Et vinn-vinn-valg av Kåre.

Farmens damer reagerer på at de ikke blir nevnt i bisetninger rundt favoritter til å vinne. Jeg synes ikke det er spesielt rart på nåværende tidspunkt. For det første er gutta overlegne fysisk inn i en semfinaleuke som dessverre har altfor mange fysiske anlagte konkurranser, for det andre har flere av gutta pugget ihjel gårdsboka og for det tredje har flere av gutta mye relevant praksiserfaring rundt konkurransene som vil komme. Gutteklubben har derfor mange flere og større konkurrenter i seg enn i kvinnegruppa, mener jeg.

Ser vi i et historisk perspektiv så har man i Farmen og Farmen Kjendis samlet en stor overvekt av menn som vinnere. Hele 15 menn mot 6 kvinner har vunnet Farmen eller Farmen Kjendis oppigjennom tidene. Og det er ikke fordi menn er overlegen i kunnskap. Det er mer fordi Farmen har gjort det enklere for menn å nå finalen gjennom fysiske og praktiske konkurranser i semifinaleuka og i finalen. Menn leder statistikkene klart over hvem som når finalene med 24 mot 17. Dette tallet er dog litt penere enn det andre fordi flere av sesongene har skilt seg ut. De sesongene hvor kvinnene gjennom hele sesongen hadde gått inn samlet for å få ut alle gutta, en etter en, var det også flere kvinner som nådde finalen og vant, enn ellers. 
F.eks:
Sesong 10 - uke 10 - da var det igjen 5 kvinner og 2 menn. 1 kvinne nådde finalen og vant. 
Sesong 12 - uke 9 - da var det igjen 5 kvinner og 2 menn. 2 kvinner nådde finalen, og 1 vant.
Sesong 14 - uke 10 - da var det igjen 5 kvinner og 1 mann. 1 kvinne nådde finalen, og vant.
Sesong 15 - semifinaleuke - da var det igjen 5 kvinner og 1 mann. 1 kvinne nådde finalen. Vant ikke.
Wiki Farmen 

Andre sesonger der kjønnsfordelingen var mer jevn inn mot semifinalen så har kvinner slitt med å hevde seg opp mot finalen, og overvekten av menn har vært stor. Det tror jeg neppe er tilfeldig. Så skal man vinne Farmen, om du er kvinne eller en "begrenset" mann, så tenker jeg det handler om å få ut de fysiske sterke og praktiske mennene som konkurransene er skreddersydd rundt. Du kan selvfølgelig ha en sjanse å klare det, men kårene for å nå igjennom virker å være trangere hvis ikke.

Så på nåværende tidspunkt vil jeg si at Gunnar, Thorvald, Simon og Daniel er favoritter til å vinne, foran de andre som da er igjen.

For å presisere, dette er ikke et innlegg for å svekke noen. Dette er et innlegg for å peke på de fysiske og praktiske fordelene menn har inn mot semifinalene og i finalen. Og det mener jeg er en forbanna uting, og noe jeg har reagert på i alle år underveis. Og jeg kommer nok garantert til å kicke på det samme når semifinaleuka nå nærmer seg, med mindre noe har blitt forandret i år. Tvilsomt.

Takk for at du gadd å lese alt! 😄 Har du svar eller kommentarer til dette, helst svar meg etter progammet har blitt sendt på TV i dag. Det var ikke meningen at innlegget skulle bli så "avansert" under spoileren før programmet ble sendt på TV. 😜 

Endret av Ctrl
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eloise12345 skrev (5 minutter siden):

Sant det. Var andre deltakere som også tok. Ikke bare Rob. Tror det også var vanskelig med mat der inne. Rob tok av en god del kilo. 

Rob tok av 30 kg. Det er enormt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Pinlig å høre Gunnar og Daniel fortelle om hvordan Simon løpte etter dem hvis de var alene med Tonje haha! Greit at han ikke stoler på guttene, men han burde i det minste stole på at Tonje sier nei hvis de prøver seg

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...