Gå til innhold

Forbud mot magetopp på skole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det der er så sjåvinistisk at jeg blir helt kvalm. Dette blir det samme som å si at jenter må dekke seg til for å slippe å bli voldtatt. Altså, hvorfor ikke ta tak i det virkelige problemet? Det er holdningene til guttene man må gjøre noe med. (Og ikke minst, holdningene til de som har satt dette forbudet)

Anonymkode: 42834...4ad

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke fan av magetopper på småjenter men argumentet at guttene ikke klarer å konsentrere seg kan de dra til helvete med. Det er jo guttene som er problemet da, kanskje de kan sendes på kurs slik at de kan lære å håndtere dette. For det er som sagt de som trenger hjelp her.

Det neste blir vel at jenter ikke kan ha korte skjørt på bussen for de stakkars mannfolka som ikke får seg noe blir "ukonsentrert... Vips så er vi i en dårlig versjon av A Handmaids Tale.

 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det ikkevar et problem på 2000-tallet. Hva er det som kan ha skjedd i mellomtiden? 😏

Anonymkode: 08703...4a5

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Satt med en skjult ståkuk i buksene mye av skolegangen, og fikk med meg det viktigste uansett..

Anonymkode: 96aae...a08

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke noe problem. Satt med en skjult ståkuk i buksene mye av skolegangen, og fikk med meg det viktigste uansett..

Anonymkode: 96aae...a08

Tenkte det samme. Men det var ofte en utfordring å skjule ståkuken når vi hadde oppstilling etter friminutt på barneskolen. Uskyldige og morsomme minner. Fine jenter gjør meg fokusert og konsentrert 😊. Problemet er alltid det lille mindretallet som oppfører seg som tullinger. Vi kan ikke lage regler for å demme opp for tullinger, selv om vi er godt i gang på mange områder. Lær bort god oppdragelse heller, framfor forbud og tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene er et problem, så jentene må lide. Har vi sett det før? Jf. hijab og lignende plagg.

Anonymkode: 1f341...6fd

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig provoserende. Jo tidligere gutter lærer selvkontroll, jo bedre. Dette forbudet er så feil som det er mulig å bli, på alle punkter. 

For å presisere dette med selvkontroll: menn sitt tenningsmønster er litt annerledes enn hos kvinner, og synet av en attraktiv kvinne kan sette mannen litt ut av spill. Noe som er helt greit. Men man har valget om å se eller ikke, og bare fordi en attraktiv kvinne er til stede, betyr ikke det at han trenger å glo henne ned. Skjønnhet kan distrahere i alle former, og man trenger ikke magetopp for å være distraherende for en gutt/mann. Man trenger ikke være attraktiv engang. 

Endret av Trøst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt delt i denne problemstillingen. 

Så klart skal jentene ikke bli presset til en kleskode fordi gutta ikke "kan styre seg". 

Men samtidig: Når man er over en viss alder, er det å gå på skolen litt som å gå på jobb. Det er ikke nødvendig i en skolesituasjon å kle seg i de mest utfordrende klærne. Fritid? Ja, kle deg i hva du vil. Men når du er på skole, er du der for å lære noe. Ikke for å være pen/sexy.

Anonymkode: 9f456...9fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner jeg er litt delt i denne problemstillingen. 

Så klart skal jentene ikke bli presset til en kleskode fordi gutta ikke "kan styre seg". 

Men samtidig: Når man er over en viss alder, er det å gå på skolen litt som å gå på jobb. Det er ikke nødvendig i en skolesituasjon å kle seg i de mest utfordrende klærne. Fritid? Ja, kle deg i hva du vil. Men når du er på skole, er du der for å lære noe. Ikke for å være pen/sexy.

Anonymkode: 9f456...9fc

Dette er barn, så nei. Sier mer om guttene (- og kulturen/religionen de praktiserer). 

Anonymkode: e7a93...522

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både jenter og gutter skal kle seg sømmelig på skolen. Det betyr for jenter at overdelen i det minste går under navlen, og at skjorten dekker litt mer enn bare såvidt rumpA. 

På fritiden får de gå hvordan de vil, men jeg synes mange ungdommer klær seg for utfordrende idag, slik at de gjerne ser mye eldre ut enn det alderen egentlig er. Jeg synes ikke noe om 13 åringer som går rundt i korte miniskjørt med magetopp..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som lesbisk klarer å oppføre meg anstendig når jeg ser en kvinnes hud. Jeg tror sikkert at det er mulig for unge gutter/menn å gjøre det samme. 

Anonymkode: da12c...ff1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutter i den alderen får jo ståkuk uansett. Greit å lære de selvkontroll så tidlig som mulig. 

Er gutter og menn offer for egne instinkter? Bør vi forby gutter og menn å være ute etter solnedgang? Å svømme i offentlige basseng/strand? Forby de å være alene med kvinner? De eier jo ikke selvkontroll, stakkars, og friheten deres bør begrenses for deres eget beste. 

Anonymkode: b3647...db7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Merkelig at det ikkevar et problem på 2000-tallet. Hva er det som kan ha skjedd i mellomtiden? 😏

Anonymkode: 08703...4a5

Haha. Russ i 2001 her. Elsket magetopper, eller topper med generøs utringning. Fikk beskjed av en kvinnelig lærer om at det kunne være vanskelig for de mannlige lærerne å konsentrere seg når jeg gikk kledd sånn. Intet nytt under sola😅

Anonymkode: 4da20...e6a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal være regler for hvordan barn og ungdom skal kle seg burde man innføre skoleuniform.. Da slipper man problemstillingen, og fattige barn skiller seg ikke lenger sånn ut. 

Anonymkode: 7d5d8...f0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hatt barn i amerikansk skole og der var kleskodereglementet laaaangt. (Hele regelboken for skilen var enda lengre) Datteren hadde med seg fra Norge en bluse med såvidt bare skuldre, det fikk hun som 5. klassing beskjed om at var brudd på kleskoden.        Her i Norge er det vært mer fornuft og ikke like nødvendig med strenge regler, derfor føles alle nye regler rart.

Anonymkode: daaf6...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde bli forbudt med halvlangt hår på kjekke gutter, sånn William i skam hårsveis. Det gjør det vanskelig for jenter å konsentrere seg. Alle gutter må ha helt kort sveis som ingen kler. Og jenter må ikke vise magen. Jeg synes hender på gutter kan være sexy også, så tenker at alle gutter må gå med hansker inne. 

Anonymkode: 16701...94b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingen problemer med dette i diverse andre samfunn i verden, der de er mer eller mindre nakne. Så dette sier noe om at det er noe galt med synet på kropp og nakenhet i samfunnet vårt. Kropp og nakenhet i seg selv er naturlig og ikke seksuelt i seg selv, men vi har ikke et naturlig forhold til det lengre. 

Anonymkode: 1195e...4a5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er tullete, men sånn var det da jeg gikk på high school i USA også. Jenter hadde dresskode der de ikke kunne vise mage, kløft eller BH stropper og måtte ha skjørt som gikk til knærne. Jeg synes om man skal ha dresskode så må de si noe om begge kjønn, ikke bare det ene. 🙄 Puss sykt merkelig at en mannelig lærer på 50+ kommenterer at du har for kort t-skjorte. Jeg opplevde det en gang der, og prøvde å tulle det bort men man tenker jo, "du tenger ikke se på meg på den måten🤢

Anonymkode: 4c90d...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...