Gå til innhold

Forbud mot magetopp på skole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt nødvendig tiltak mener jeg. 

I klassen min, da jeg gikk på ungdomsskole, så var det flere gutter som ble forstyrret med lettkledde jenter. Derfor er det nødvendig med slik forbud i klasserommet!

Anonymkode: 5aa2e...9a5

Eh. Hva om disse guttene kunne begynne å jobbe litt med seg selv???

Jeg synes for øvrig det er en grov undervurdering av hankjønn å mene at det er kvinner som skal være ansvarlig for at de skal kunne styre seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt nødvendig tiltak mener jeg. 

I klassen min, da jeg gikk på ungdomsskole, så var det flere gutter som ble forstyrret med lettkledde jenter. Derfor er det nødvendig med slik forbud i klasserommet!

Anonymkode: 5aa2e...9a5

Ja, hvorfor ikke bare kle dem i burka først som sist, det er samme begrunnelse.

Jeg synes godt man kan ha regler, men de må begrunnes i profesjonalitet og være like for alle.

Anonymkode: d9842...f1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Syns det er på sin plass at man er skikkelig påkledd på skolen. 

Jeg er enig med deg. Men jeg er totalt uenig i at jenter/kvinner skal tilpasse klesdrakten sin for at gutter/menn skal klare å oppføre seg. Det hører ingen steds hjemme. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (9 timer siden):

Syns det er på sin plass at man er skikkelig påkledd på skolen. 

Helt greit og er enig.  Men begrunnelsen er latterlig.

Anonymkode: 084ce...766

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Men jeg er totalt uenig i at jenter/kvinner skal tilpasse klesdrakten sin for at gutter/menn skal klare å oppføre seg. Det hører ingen steds hjemme. 

 

 

Å, nei. Det er noe heeeelt annet:) Mener selvsagt ikke at det er pga hensynet til menn:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt greit og er enig.  Men begrunnelsen er latterlig.

Anonymkode: 084ce...766

Jeg oppga ingen grunn:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal innføres obligatorisk skoleuniform for både gutter og jenter.

Problem solved.

Mens jeg er på kontoret ,hva er neste problem dere har ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel ikke spesielt overrasket? Er jo ikke tillatt med singlet på de fleste  treningssenterene engang...

Anonymkode: 66948...3e3

Der jeg trener er singlet ikke tillatt for menn, men tillatt for kvinner. Vet ikke hvorfor det er ulikt for menn og kvinner

16 minutter siden, Lafamiglia said:

Eh. Hva om disse guttene kunne begynne å jobbe litt med seg selv???

Jeg synes for øvrig det er en grov undervurdering av hankjønn å mene at det er kvinner som skal være ansvarlig for at de skal kunne styre seg. 

Det er da ikke guttene som har krevd dette her. Kan godt være en kvinnelig skoleleder for alt vi vet

Anonymkode: 94ac3...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg lurer på hva som hadde skjedd om menn hadde begynt å gå på jobb med magetopp og tanga som viser rævva. Da tenker jeg hykekoret hadde reagert 😏

Anonymkode: 94ac3...4be

Helt enig!

 

tirben skrev (4 timer siden):

Synes det er helt ok med en viss kleskode på skole og arbeidsplasser. 

Nettopp!!

Det er intet annet enn sunn fornuft. Man trenger ikke gjøre frigjøringskamp utav alt. 

Anonymkode: 10bd8...365

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (9 timer siden):

Jeg oppga ingen grunn:)

Nei. Men de som bestemte dette gjorde det.  Og den grunnen er latterlig.

Anonymkode: 084ce...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Det er da ikke guttene som har krevd dette her. Kan godt være en kvinnelig skoleleder for alt vi vet

Anonymkode: 94ac3...4be

Jeg aner ikke hvem som har krevd det, men helt uavhengig av dette, er begrunnelsen fullstendig hårreisende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (37 minutter siden):

Det er helt hårreisende å innføre regler som begrunnes med at gutter/menn ikke klarer å konsentrere seg. Som om jenter og kvinner skal være ansvarlige for oppførselen til gutter og menn? Det hører ingen steds hjemme. Enhver er ansvarlig for å oppføre seg ordentlig mot det motsatte kjønn, uavhengig av påkledning.

Allikevel, i likhet med enkelte andre her i tråden, mener jeg at magetopper og lignende ikke passer i skolesammenheng (eller i arbeidslivet). Der synes jeg man skal kle seg litt mer "profesjonelt".

Dette betyr IKKE at jeg mener at det skal forbys, og heller ikke at jenter skal ha noe som helst ansvar for hvordan gutter/menn oppfører seg, men bare at ulike typer situasjoner krever ulike typer påkledning. 

(Og ja, det går an å mene dette uten å samtidig mene at det skal være regler/forbud. På samme måte som at jeg ikke har noe til overs for hijab, samtidig som jeg mener at det ikke skal være forbudt.)

Jeg er enig i det. Jeg mener at på fritiden kan folk gjerne ta på seg det de vil, men på skole og arbeid så skal man være profesjonelt kledd. Det har ingenting med kvinneundertrykking å gjøre!

Synes at folk her i tråden som sammenligner dette her med kvinneundertrykking burde skamme seg. Dere spytter på de kvinnene som faktisk har reelle problemer og ingen rettigheter, i altfor mange land! Det blir for dumt og for tullete, og det viser at vi har få reelle problemer her tillands når dette skrikes ut om!

Anonymkode: 10bd8...365

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤣

Ingen gutter har problemer med å konsentrere seg pga. av "magetopper" Da hadde ingen av gutane som gikk på ungdomskuuulen på nittitallet  fått starte på videregående...  Jentene gikk jo rundt med bar mage (for å vise navlepiercing antageligvis) midt på vinteren t.o.m...  

Kanskje var den noen småjenteforeldre som ikke likte denne "seksualiseringen", kanskje var det noen med "religiøst/kulturelt" anrikede overbevisninger osvosv... Det det IKKE var - det er gutter som sliter med å konsentrere seg (det er jeg sikker på) :fnise: 

Kjempestor "ikke-sak," men uansett en fin anledning "kjendiser" og "samfunnsdebattanter" komme med "riktige" meninger på "sosiale" medier og sånt, da 😄

Egentlig så er skoleuniform en fin ting. Det får bukt med en del andre ting også :opplyser:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er helt på sin plass at det forventes en viss «dresskode» på skolen det skulle bare mangle. Hadde det vært greit om man gikk i bh? Bikinitopp? At guttene gikk med speedo? Folk må ta og skjerpe seg, at voksne folk er forbannet over at unge jenter ikke får gå med magetopper, hva feiler det dere egentlig? Hvorfor er det så viktig for dere at barn skal gå lettkledde? Et helt sykt samfunn er Norge på vei til å bli. Jeg håper personlig landet blir mer konservativt.

Hilsen voksen kvinne med mer konservative verdier 

Anonymkode: 10bd8...365

Problemet er vel ikke nødvendigvis at man ikke kan ha dresscode, det er vel mer grunnen som ble gitt om at dette kunne være forstyrrende for guttene? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva får deg til å tro at vi ikke hadde den samme diskusjonen på 200-tallet? 

Selve kleskoden synes jeg er helt OK, i alle fall så lenge det er liknende regler for guttene. Det er begrunnelsen som lukter svidd. 

Anonymkode: 0abc6...540

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

2000-tallet, selvsagt. 🙄

Anonymkode: 0abc6...540

Hadde sikkert den samme diskusjonen om hva som var ok og ikke av klær på 200 tallet også

Anonymkode: 96a29...c46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

 

Jeg synes Jakob i dokumentaren om Birgitte Tengs sa det utrolig godt jeg.

 

 

 

 

Anonymkode: 39cb3...8e6

For et motbydelig menneske. Håper at får "sykdommen av alle sykdommer"

Anonymkode: e4a68...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg synes det burde bli forbudt med halvlangt hår på kjekke gutter, sånn William i skam hårsveis. Det gjør det vanskelig for jenter å konsentrere seg. Alle gutter må ha helt kort sveis som ingen kler. Og jenter må ikke vise magen. Jeg synes hender på gutter kan være sexy også, så tenker at alle gutter må gå med hansker inne. 

Anonymkode: 16701...94b

GettyImages-161679357.jpg

 

Jared Leto fra da han spilte i "My so called life" på nittitallet

Anonymkode: f788a...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bannlys det mannlige lem i skolen. Penis er en distraksjon og kan brukes som dødelig våpen. Få det bort. 

Anonymkode: e4a68...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For et motbydelig menneske. Håper at får "sykdommen av alle sykdommer"

Anonymkode: e4a68...991

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bannlys det mannlige lem i skolen. Penis er en distraksjon og kan brukes som dødelig våpen. Få det bort. 

Anonymkode: e4a68...991

 

Sier mye klokt du  😂 😂

Anonymkode: 39cb3...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...