Gå til innhold

Tatovering av en bekjent, et dilemma...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å fatte meg i korthet: Jeg har lenge ønsket meg en ny tatovering (har en fra før) og ytret dette i en sosial setting blant vennene mine. Ei av de som var tilstede er tatovør og ble kjempegira. Hun ville veldig gjerne gjøre jobben og tilbød seg å gjøre det veldig billig. Så til dilemmaet mitt: jeg ønsker tatoveringen utført av en bestemt artist jeg vet om i Oslo og som jeg kjenner stilen til. Jeg har ikke fulgt opp dette noe ytterligere enda, men sagt at jeg er usikker på selve tatoveringen når venninna mi har spurt. Jeg er redd for å fornærme og såre henne dersom jeg tar den et annet sted. Jeg sliter litt med å løse denne floka og kunne trengt noen innspill. Hvordan tenker dere at jeg burde løse dette problemet? 

 

(Btw, dette er ikke en tråd om hvorvidt tatoveringer er grisestygge eller ei) 

Anonymkode: cbe88...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare må hoppe i det og si at du har hatt et ønske om å få akkurat denne tatoveringen utført av nettopp denne artisten. 

Det blir litt som at man har ønsket seg et maleri av en spesiell maler og så tilbyr noen andre seg å male et lignende. Det blir liksom ikke det samme, selv om maler nr 2 sikkert også ville laget et fint maleri.

Anonymkode: b47e9...202

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si man ønsker av en spesiell!! Det er jo permanent, ikke som en hårklipp 

Anonymkode: a1ae2...5af

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være helt legitimt å si at du ønsker den helt spesielle stilen som denne tatovøren har? Regner med at alle som tatoverer vet at de har litt ulik stil, og at noen ønsker Picasso der andre vil ha Rembrandt kan ikke være en overraskelse.

Bare si at du takker så mye for interessen, men du ser for deg akkurat den tatovøren.

Anonymkode: fade1...56b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt at det er noe du skal ha på deg permanent, så bestemmer selvfølgelig du hvem du mener er riktig for jobben. Det er mange forskjellige stiler der ute og ingen er god på alt, så hvis du har funnet en du liker stilen til, så er jo ikke det mer å diskutere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt helt greit å si til henne at du vil ha den av xx, fordi 'jeg har sett det han har gjort osv'. Ikke noe galt med det. Og det er jo viktig når du gjør noe sånt som er (nesten) irreversibelt, at du gjør det med tillit til tatovøren. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Beklager, men har allerede en avtale med Tattoo-Truls"

"Fikk gavekort til Tattoo-Truls som jeg da må bruke"

"Så koselig at du ønsker den jobben, men vil ikke blande vennskap og business"

Anonymkode: 6f2dc...774

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så til dilemmaet mitt: jeg ønsker tatoveringen utført av en bestemt artist jeg vet om i Oslo og som jeg kjenner stilen til.

Hadde ikke vært et dilemma for meg. Du sier bare enkelt og greit at du ønsker å ta tatoveringen din hos den artisten. Fatter ikke at det skal være så jævlig vanskelig å stå opp for seg selv noen ganger! 

Ikke unnskyld deg eller noe, bare gjør det enkelt og greit. Din kropp, du bestemmer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, jeg tilbakeholdt nok noe info i hovedinnlegget mitt. Dette er en venninne som jeg i lengre tid har vært på dealern med. Vi har god kjemi og jeg har mine forhåpninger der om at noe kan skje mellom oss. Jeg er litt redd for at avvisningen min dreper mulighetene for et forhold mellom oss. Dersom hun fikk tatovere meg kunne det skape et slags "bånd" mellom oss...? I dont know. 

Dette er forøvrig en kvinne som kan tatoveringskunsten, men som tatoverer noe feminint for min smak. Hele greia mellom oss gjør meg svært usikker...

(Beklager om jeg høres helt tilbakestående ut her. Jeg vet at vi snakker om en permanent tatovering osv...)  

Anonymkode: cbe88...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for innspill, jeg tilbakeholdt nok noe info i hovedinnlegget mitt. Dette er en venninne som jeg i lengre tid har vært på dealern med. Vi har god kjemi og jeg har mine forhåpninger der om at noe kan skje mellom oss. Jeg er litt redd for at avvisningen min dreper mulighetene for et forhold mellom oss. Dersom hun fikk tatovere meg kunne det skape et slags "bånd" mellom oss...? I dont know. 

Dette er forøvrig en kvinne som kan tatoveringskunsten, men som tatoverer noe feminint for min smak. Hele greia mellom oss gjør meg svært usikker...

(Beklager om jeg høres helt tilbakestående ut her. Jeg vet at vi snakker om en permanent tatovering osv...)  

Anonymkode: cbe88...ff5

Hvis du har en del tatoveringer kunne du kanskje gitt henne en annen tatovering..?

 

Anonymkode: 6f2dc...774

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for innspill, jeg tilbakeholdt nok noe info i hovedinnlegget mitt. Dette er en venninne som jeg i lengre tid har vært på dealern med. Vi har god kjemi og jeg har mine forhåpninger der om at noe kan skje mellom oss. Jeg er litt redd for at avvisningen min dreper mulighetene for et forhold mellom oss. Dersom hun fikk tatovere meg kunne det skape et slags "bånd" mellom oss...? I dont know. 

Dette er forøvrig en kvinne som kan tatoveringskunsten, men som tatoverer noe feminint for min smak. Hele greia mellom oss gjør meg svært usikker...

(Beklager om jeg høres helt tilbakestående ut her. Jeg vet at vi snakker om en permanent tatovering osv...)  

Anonymkode: cbe88...ff5

Desto større grunn til å si at du ikke blander business og pleasure ;) 

For å være ærlig ville jeg nok brukt en av unnskyldningene til AB...774. Si at du har fått et gavekort. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville booket, gjennomført, uten å si noe. 

Ville så forklart; "oi, jeg har tidligere opplevd at venner tilbyr rimelige tjenester som en høflighetsfrase, og så tydeligvis ikke har ment det når det kommer til stykket. Jeg ville ikke presse meg på, så tenkte det var like greit å betale av egen lomme"

Eller; "jeg ønsker virkelig ikke å blande jobb og privatliv. Du er kjempedyktig, men om noe hadde gått feil, en infeksjon eller noe slikt, ville jeg virkelig ikke at det skulle være en situasjon mellom venner, men mellom kunde og tatovør". 

Anonymkode: 9639d...5cf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare må hoppe i det og si det som det er. Jeg tror selv jeg ville ha takket for tilbudet, men at jeg hadde sett for meg å få tatt den hos en som har akkurat den tatoveringsstilen som du hadde planlagt. 

Anonymkode: e8dce...c64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta tatoveringen der du ønsker å få den, trenger du si noe til hun om det?

Anonymkode: 63040...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre henne om hun kan tegne noen forslag til deg med motivet du ønsker, og gjerne spesifisere at du ønsker noe i den eller den stilen.

Anonymkode: bbebf...558

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare være ærlig du!

hvis veninna di blir såret og furter i lang tid over det eller hevner seg eller kutter kontakten med deg eller prater drit om deg så er det ikke noe ekte vennskaps materiale.

bare dra å ta tattoen å vis henne den etterpå. Si at du bare hoppet i det og at det bare ble sånn. Si at du var så innstilt på det og hadde en plan.. derfor fulgte du den planen. En impulsiv handling rett og slett. Kanskje si at du syntes hun er kjempe flink og at kanskje hun i framtiden (uten at du har lovet det ) kan ta en annen tattoo på deg.. 

si bare at du håper hun skjønner at når man har innstilt hodet på en ting ,så er det Gjerne sånn det blir..

du skal jo ha denne tattoen resten av ditt liv så VELDIG viktig at du ikke lar henne gjøre det bare fordi du ikke vil såre henne. 

Dette går bra :) lykke til ! 

Anonymkode: e473c...7f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

"Beklager, men har allerede en avtale med Tattoo-Truls"

"Fikk gavekort til Tattoo-Truls som jeg da må bruke"

"Så koselig at du ønsker den jobben, men vil ikke blande vennskap og business"

Anonymkode: 6f2dc...774

Tattoo-Truls😭

Anonymkode: 5fa2c...ca7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, 

Jeg har bestemt meg for at hun skal få lov til å utføre tatoveringen likevel. Jeg tror det gir henne en følelse av at jeg har tillit til henne, noe som vi kan bygge videre på. Dessuten er hun flink så det blir neppe et kjipt resultat. Jeg snakket med henne idag og venter på utkast til tatoveringen. Hun stresset veldig på det at jeg sto fritt til avvise utkastene hennes og la henne tegne på nytt. Tror faktisk at dette kan bli gøy... :)

 

 

Anonymkode: cbe88...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2021 den 9.34):

For å fatte meg i korthet: Jeg har lenge ønsket meg en ny tatovering (har en fra før) og ytret dette i en sosial setting blant vennene mine. Ei av de som var tilstede er tatovør og ble kjempegira. Hun ville veldig gjerne gjøre jobben og tilbød seg å gjøre det veldig billig. Så til dilemmaet mitt: jeg ønsker tatoveringen utført av en bestemt artist jeg vet om i Oslo og som jeg kjenner stilen til. Jeg har ikke fulgt opp dette noe ytterligere enda, men sagt at jeg er usikker på selve tatoveringen når venninna mi har spurt. Jeg er redd for å fornærme og såre henne dersom jeg tar den et annet sted. Jeg sliter litt med å løse denne floka og kunne trengt noen innspill. Hvordan tenker dere at jeg burde løse dette problemet? 

 

(Btw, dette er ikke en tråd om hvorvidt tatoveringer er grisestygge eller ei) 

Anonymkode: cbe88...ff5

Bare si at du er usikker på om du vil ta tatoveringen, usikker på stilen, usikker på designet. 

Anonymkode: 4cfcd...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...