AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #1 Del Skrevet 19. august 2021 Hei! Vi skal fjerne p-stav for å prøve å bli gravid nå 😊 Jeg har pcos, og aldri hatt normal menstruasjon (mens i 2-7 uker i strekk 2-3 ganger i året), men de 2 årene jeg har hatt p-stav har jeg ikke hatt mens i det hele tatt. Men jeg lurer på er det slik at jeg uansett må prøve i 1 år før jeg kan få noe hjelp, når jeg allerede har blitt diagnostisert med PCOS og ikke har vanlig mens, som vil si at det nok vil være et problem å bli gravid? Anonymkode: 841fa...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 20. august 2021 #2 Del Skrevet 20. august 2021 Vil tro du kan få resept på metformin for å hjelpe med eggløsning? Jeg ble satt på det når jeg fikk påvist PCOS etter å ha sluttet på p-piller for å bli prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. august 2021 #3 Del Skrevet 20. august 2021 Hvis du vet at du har PCOS så er det lurt å be om hjelp med det samme. Første gang jeg var prøver fant jeg ikke ut at jeg hadde PCOS før 1 år med frustrerende prøving. Fikk metformin med det samme diagnosen ble satt, og ble gravid på første EL da. Neste gang jeg skulle være prøver begynte jeg på metformin 6 mnd før vi ble aktive prøvere, og det var ingen problem å få utskrevet metformin igjen da. Ble gravid i pp3 da. Ville nok ikke gått så raskt om jeg ikke var tidlig på'n med medisinhjelp. Nå siste gang jeg har prøvd gikk det en del måneder, men med metformin + letrozol så satt spiren til slutt. Bare lurt å spør om hjelp når man vet man har utfordringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #4 Del Skrevet 20. august 2021 Med første møtte vi prøve i 1 år før hjelp. Fikk da metformin og pergotime. Med andre fikk vi metformin og beskjed om å forsøke 4 PP. Så fikk vi pergotime i tillegg da det ikke satt Anonymkode: 02683...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2021 #5 Del Skrevet 21. august 2021 Takk for svar. Har skjønt og tenkt at man må vente 1 år før hjelp, men synes det er veldig rart når jeg vet at jeg har en sykdom i tillegg til at jeg ikke har noe eggløsning/mensen, vertfall ingen syklus som gjør det helt umulig å time samleie uten å måtte ha sex annenhver dag hele året, at jeg må vente et år «bare fordi» 😕 Anonymkode: 841fa...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. august 2021 #6 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-21 den 11.05): Takk for svar. Har skjønt og tenkt at man må vente 1 år før hjelp, men synes det er veldig rart når jeg vet at jeg har en sykdom i tillegg til at jeg ikke har noe eggløsning/mensen, vertfall ingen syklus som gjør det helt umulig å time samleie uten å måtte ha sex annenhver dag hele året, at jeg må vente et år «bare fordi» 😕 Anonymkode: 841fa...e52 Snakk med legen din. Som jeg nevnte over her så begynte jeg på metformin (altså få hjelp) helt i startfasen av prøvingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Del Skrevet 23. august 2021 Hei! Jeg fant ut at jeg har PCOS rett etter jeg sluttet på p-sprøyte. Var med legen for å snakke om hjelpemiddler siden jeg fant det ut før vi begynte å prøve. Eneste legen kunne skrive ut var metformin, men den kan også brukes som «slankemedisin» og siden jeg er slank, ville hun ikke gi meg den.. dette var i juni, fikk beskjed om å oppsøke privat gyn i ang/sept vist det ikke hadde skjedd noe endringer i kroppen. Fordi privat gyn hjelper ofte deg før sykehuset. Anonymkode: 5a52e...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå