Gå til innhold

Dere som misslykkes med innsett-ivf. Hvordan taklet du/ dere det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen er det 9 dager etter innsett. Vurderer å teste da. Men jeg er redd for å ha misslykkes med mitt første ivf. KJenner symptomer som om menstruasjonen skal komme. Har heller ikke ømme bryster. 

Jeg har lagt så mye i dette prosjektet. Vært så forhåpningsfull pga det er mitt første ivf. Men vet det blir derfor en nedtur om graviditetstesten er negativ, men jeg må jo reise meg opp igjen og takle det på en bra måte. Det blir jo en drøm som faller litt sammen, men jeg får håpe på nye sjanser senere om dette ikke funker. 

Hvordan taklet dere som misslykkes med innsett-ivf det? Og hadde du på følelsen at du ikke ville lykkes? 

Anonymkode: b8924...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt flere uttak og et innsett som det ikke ble noe ut av. For meg var det viktig å sørge ordentlig når det gikk dårlig, men forsøkte å ikke sørge på forskudd. Slik at jeg var ferdigsørget når det var klart for neste runde. Ved første innsett testet jeg for tidlig og siden det ble kjemisk ble det en skikkelig Berg og dalbane av følelser. Jeg er nå gravid med mitt andre innsett som var fryseforsøk. 

Om dette er ditt første uttak og innsett så er det jo kjempe bra at du fikk noe å sette inn! Det gir jo gode sjanser videre og. Siden jeg har hatt flere uttak som ble avbrutt pga ingenting å sette inn begynte jeg å miste litt trua, men det er som regel noe annet de kan prøve på neste forsøk som gjorde at jeg fikk trua tilbake igjen. Man må bare våge å tro at det skal ordne seg til slutt, og ta utfordringene som de kommer. 

Prøv å gjøre noe du synes er gøy når du orker der! Få fokuset til noe annet er alltid lurt når det er mulig 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det ganske hardt etter første forsøk, og enda hardere etter andre. På første ble jeg gravid men det utviklet seg til en kjemisk, og det var fryktelig tungt fordi det tok tid før alt ble avklart. Andre forsøk så synes jeg hele prosessen fra start til slutt var enda verre, og ble igjen ordentlig lei meg da det ikke gikk. Tredje og fjerde forsøk gikk heller ikke, men da var jeg blitt mer herda og gikk inn i det med følelse av at det bare ikke kom til å gå. 

Det høres ut som jeg har gitt opp, og det har jeg egentlig ikke. Jeg gjør alt jeg kan for at det skal funke og vi er nå i gang igjen, men for meg personlig så funker det best med lave forventninger, da blir jeg ikke så sykt skuffa. Dette tror jeg imidlertid har med personlighetstyper og gjøre, jeg er litt sånn pessimistisk generelt. 

Anonymkode: 55060...878

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Molly_ said:

Jeg har hatt flere uttak og et innsett som det ikke ble noe ut av. For meg var det viktig å sørge ordentlig når det gikk dårlig, men forsøkte å ikke sørge på forskudd. Slik at jeg var ferdigsørget når det var klart for neste runde. Ved første innsett testet jeg for tidlig og siden det ble kjemisk ble det en skikkelig Berg og dalbane av følelser. Jeg er nå gravid med mitt andre innsett som var fryseforsøk. 

Om dette er ditt første uttak og innsett så er det jo kjempe bra at du fikk noe å sette inn! Det gir jo gode sjanser videre og. Siden jeg har hatt flere uttak som ble avbrutt pga ingenting å sette inn begynte jeg å miste litt trua, men det er som regel noe annet de kan prøve på neste forsøk som gjorde at jeg fikk trua tilbake igjen. Man må bare våge å tro at det skal ordne seg til slutt, og ta utfordringene som de kommer. 

Prøv å gjøre noe du synes er gøy når du orker der! Få fokuset til noe annet er alltid lurt når det er mulig 🥰

Flott å høre at du har lykkes på innsett nr 2. 🥰❤. Dette er mitt første innsett i livet og innsett nr 1 via eggdonasjon. Mannen min er genetisk pappa til et mulig kommende barn. 

Jeg vurderer å vente med å teste meg til menstruasjon er uteblitt, istedet for å teste på forhånd. For min del virker det bedre å gjøre det på den måten. For ellers blir jeg bare stresset om jeg testet for tidlig osv. Hører mange starter å teste veldig tidlig men kanskje bedre å bare se først om mens uteblir. Dersom den uteblir er det mer spennende å teste om hvorfor. Vet at man også kan få blødning om man er gravid. Så tester om jeg får blødning også. Men tror det er den beste måten for meg å gjøre det på. 

Lykke til med graviditeten 🥰❤❤❤❤. Din historie gir håp! Og det er viktig å ikke gi opp ! 🥰❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke gravid på de to første forsøkene våre, men på det tredje fikk vi barn. Jeg ble trist og skuffet da testene var negative, men det gikk ganske greit og jeg hadde fortsatt håp. Vi hadde en ettersamtale med legen etter hvert av de mislykkede forsøkene, og under ettersamtalen etter andre forsøk forsvant plutselig håp og mot. Vi fikk beskjed om at forsøkene ikke gikk som ventet og at det ikke var håpløst, men at sjansene våre heller ikke var de beste. Så gikk det jo likevel på tredje forsøk ❤️

Lykke til!!

Anonymkode: 08d23...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok det ganske hardt etter første forsøk, og enda hardere etter andre. På første ble jeg gravid men det utviklet seg til en kjemisk, og det var fryktelig tungt fordi det tok tid før alt ble avklart. Andre forsøk så synes jeg hele prosessen fra start til slutt var enda verre, og ble igjen ordentlig lei meg da det ikke gikk. Tredje og fjerde forsøk gikk heller ikke, men da var jeg blitt mer herda og gikk inn i det med følelse av at det bare ikke kom til å gå. 

Det høres ut som jeg har gitt opp, og det har jeg egentlig ikke. Jeg gjør alt jeg kan for at det skal funke og vi er nå i gang igjen, men for meg personlig så funker det best med lave forventninger, da blir jeg ikke så sykt skuffa. Dette tror jeg imidlertid har med personlighetstyper og gjøre, jeg er litt sånn pessimistisk generelt. 

Anonymkode: 55060...878

Jeg følte mannen min hadde så store forventninger til dette. Og jeg fikk det selv. Men nå når den egentlige menstruasjon skal nærme seg og testdato nærmer seg så er jeg blitt mer og mer pessimistisk.  Jeg kjenner på murringer i korsryggen og lett hodepine. Og litt ilinger nedover låret slik det gjør ved forkant av menstruasjon. Tenker på at kanskje det er noe feil med livmorhinnen selv om den så bra ut på ultralyd. Kanskje embryoer ikke kan klare å feste seg i meg. Jeg er pessimistisk jeg også. Men forsøker å finne tro og håp. Klarer det innimellom men sliter mer nå før testdato  :)

Dersom vi ikke lykkes så er jeg mest oppgitt og lei meg på vegne av mannen min som ikke har barn fra før, og har betalt alt dette for egne penger. Jeg har tross alt barn fra før. Så jeg føler det står mye på spill nå fordi jeg tenker på han. Men jeg har ihvertfall forsøkt. Og vil forsøke å få et barn sammen helt til vi lykkes på en eller annen måte.  

Støtter deg i å ikke gi opp!. Jeg vil heller ikke gi opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble ikke gravid på de to første forsøkene våre, men på det tredje fikk vi barn. Jeg ble trist og skuffet da testene var negative, men det gikk ganske greit og jeg hadde fortsatt håp. Vi hadde en ettersamtale med legen etter hvert av de mislykkede forsøkene, og under ettersamtalen etter andre forsøk forsvant plutselig håp og mot. Vi fikk beskjed om at forsøkene ikke gikk som ventet og at det ikke var håpløst, men at sjansene våre heller ikke var de beste. Så gikk det jo likevel på tredje forsøk ❤️

Lykke til!!

Jeg hadde forresten en følelse av at vi ville lykkes, om ikke på det konkrete forsøket så i hvert fall til slutt, på de forsøkene vi ikke lyktes. Og en følelse av at vi ikke ville få barn noen gang under det forsøket vi lyktes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Lykke til!!

Var det funnet noe som gjorde det vanskeligere å lykkes for dere? Her er det ikke funnet noen feil verken på meg eller han. 

Når testet dere? Lot dere blødningen eller menstruasjon utebli før dere testet? Eller testet dere på forhånd? 

Jeg tror det må føles best psykisk å bare se blodet/ mensen komme eller ikke komme,  istedet for å pine meg med en graviditetstest på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Flott å høre at du har lykkes på innsett nr 2. 🥰❤. Dette er mitt første innsett i livet og innsett nr 1 via eggdonasjon. Mannen min er genetisk pappa til et mulig kommende barn. 

Jeg vurderer å vente med å teste meg til menstruasjon er uteblitt, istedet for å teste på forhånd. For min del virker det bedre å gjøre det på den måten. For ellers blir jeg bare stresset om jeg testet for tidlig osv. Hører mange starter å teste veldig tidlig men kanskje bedre å bare se først om mens uteblir. Dersom den uteblir er det mer spennende å teste om hvorfor. Vet at man også kan få blødning om man er gravid. Så tester om jeg får blødning også. Men tror det er den beste måten for meg å gjøre det på. 

Lykke til med graviditeten 🥰❤❤❤❤. Din historie gir håp! Og det er viktig å ikke gi opp ! 🥰❤❤❤

Vær obs at progesteronstøtte kan holde tilbake en menstruasjon, så selv om blødning uteblir så betyr ikke det at man er gravid dessverre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var det funnet noe som gjorde det vanskeligere å lykkes for dere? Her er det ikke funnet noen feil verken på meg eller han. 

Når testet dere? Lot dere blødningen eller menstruasjon utebli før dere testet? Eller testet dere på forhånd? 

Jeg tror det må føles best psykisk å bare se blodet/ mensen komme eller ikke komme,  istedet for å pine meg med en graviditetstest på forhånd. 

De fant ikke noe feil hos oss heller. 

Vi hadde testdag med blodprøve tre dager etter ventet mens (tilsvarende 17 dpo), og jeg hadde ikke fått mensen da. Men jeg hadde tatt flere graviditetstester hjemme innen det, og visste egentlig at jeg ikke var blitt gravid. Jeg hadde ikke orket å vente på telefonen angående blodprøven fra klinikken for å få svar. Jeg fikk ikke blødning før jeg sluttet med Cyclogest (progesterontilskuddet jeg brukte) etter negativ blodprøve (fikk beskjed om å ta det til vi fikk svar på blodprøven uavhengig av hjemmetester). 

Det varierer sikkert hva som er lettest av mensen/negativ test. Det var litt det samme for meg, men mensen kom jo heller ikke som normalt. Det som kjentes best for meg, var at vi fant ut av det litt gradvis, derfor tok jeg graviditetstester flere dager på rad, og for hver dag innså jeg mer og mer at det ikke hadde gått, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opplevd dette enda, men jeg tok ut egg i dag og skal ha innsett om noen dager. Har forsøkt i 2 år før dette på naturlig måte, og aldri hatt en positiv test, så jeg forventer ingen ting nå heller ved første icsi forsøk. Tror ikke det kan gå på første forsøk. Er ikke negativ i utgangspunktet, men ja 😛 tenker at uansett så er det for min del lurt å ikke forvente så mye og at det vil hjelpe ved en evt negativ test... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...