_popcorn_ Skrevet 19. august 2021 #21 Skrevet 19. august 2021 Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner, og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #22 Skrevet 19. august 2021 Jeg må le litt av dere som sier at man skal ta buss til legevakta. Det er det da få plasser det går.. Mange kommuner har felles legevakt på kveld/natt/helg, og da er det enda vanskeligere. Få rekvirert drosje som pasienttransport, som sagt før i tråden. Anonymkode: a2c1b...9b3 2
Mezzosoprena Skrevet 19. august 2021 #23 Skrevet 19. august 2021 Du ringer legevakta for beskriver dine symptomer. Så tar de en vurdering i forhold til alvorlighetsgraden og om du trenger å komme dit og på hvilken måte.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #24 Skrevet 19. august 2021 Her har vi tatt drosje til legevakten noen ganger. Og noen ganger har det vært i en ambulanse. Dere skal vite at jeg ringer ikke etter ambulanse for moro skyld. Det har vært legevakten som har sendt en bil noen ganger. Anonymkode: 00d6d...c98
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #25 Skrevet 24. august 2021 legevakten er ikke til å stole på. har underliggende sykdom og klarte ikke røyse meg opp fra sofaen , var svak og svimmel. bor i ett lytt hus og naboen spilte høy musikk. legevakten ba meg gå å legge meg enda jeg ikke klarte å reise meg. lå i denne sofaen til neste dag og ringte da til spesialisten som behandler meg. da blei det sykehustur på 20 minutter. dama på legevakta var skikkelig nedlatende og trudde vel jeg festet pga musikk i bagrunnen. var vettskremt hele natten. ble bra lettet over at noen kom å hentet meg. ble tre uker på sykehuset. har nå fått skikkelig skrekk for ikke bli trodd. noen som vet om det hjelper å skaffe advokat man kan avtale å ringe til hvis man blir syk? får man lettere hjelp hvis en advokat ringer? mener det seriøst. er blitt redd for å passe barn i tilfelle de blir syk og legevakten ikke trur en Anonymkode: c5ad1...b86
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #26 Skrevet 24. august 2021 I Oslo kan du ta trikken👍 Anonymkode: e8d39...7e2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #27 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): legevakten er ikke til å stole på. har underliggende sykdom og klarte ikke røyse meg opp fra sofaen , var svak og svimmel. bor i ett lytt hus og naboen spilte høy musikk. legevakten ba meg gå å legge meg enda jeg ikke klarte å reise meg. lå i denne sofaen til neste dag og ringte da til spesialisten som behandler meg. da blei det sykehustur på 20 minutter. dama på legevakta var skikkelig nedlatende og trudde vel jeg festet pga musikk i bagrunnen. var vettskremt hele natten. ble bra lettet over at noen kom å hentet meg. ble tre uker på sykehuset. har nå fått skikkelig skrekk for ikke bli trodd. noen som vet om det hjelper å skaffe advokat man kan avtale å ringe til hvis man blir syk? får man lettere hjelp hvis en advokat ringer? mener det seriøst. er blitt redd for å passe barn i tilfelle de blir syk og legevakten ikke trur en Anonymkode: c5ad1...b86 Noen idioter er det jo overalt uansett, men betyr ikke at alle er det. Møtte en lege på legevakta som nektet skrive ut medisin, resultat var 3 uker innleggelse med blodforgiftning. Jeg var bevisstløs i 3 døgn, legene på sykehuset sendte selv klage på legen. Har også opplevd at de har glemt ta ut en stent på sykehuset, det oppdaget de først etter 7 år. Likevel er det fleste leger jeg har møtt på sykehus og legevakter flinke folk. Anonymkode: 7b0db...abd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #28 Skrevet 24. august 2021 Jeg ville ringt legevakten, om det er veldig viktig at du kommer inn kan de ordne drosje for deg begge veier. Fått det flere ganger selv. Om det ikke er viktig kan det nok vente til du kan komme til fastlegen. Anonymkode: 7b0db...abd
Gjest Majoritaa Skrevet 24. august 2021 #29 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (På 18.8.2021 den 21.20): Hvordan komme seg på legevakta om en ikke har bil og ikke råd til drosje? Sender de da en ambulanse selv om det ikke er snakk om liv og død? Anonymkode: 95b90...cf2 Ring 113!!!!!!!!!! Dette lærte man på skolen. Er du i tvil, ring!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #30 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): legevakten er ikke til å stole på. har underliggende sykdom og klarte ikke røyse meg opp fra sofaen , var svak og svimmel. bor i ett lytt hus og naboen spilte høy musikk. legevakten ba meg gå å legge meg enda jeg ikke klarte å reise meg. lå i denne sofaen til neste dag og ringte da til spesialisten som behandler meg. da blei det sykehustur på 20 minutter. dama på legevakta var skikkelig nedlatende og trudde vel jeg festet pga musikk i bagrunnen. var vettskremt hele natten. ble bra lettet over at noen kom å hentet meg. ble tre uker på sykehuset. har nå fått skikkelig skrekk for ikke bli trodd. noen som vet om det hjelper å skaffe advokat man kan avtale å ringe til hvis man blir syk? får man lettere hjelp hvis en advokat ringer? mener det seriøst. er blitt redd for å passe barn i tilfelle de blir syk og legevakten ikke trur en Anonymkode: c5ad1...b86 Du bør ta kontakt med pasientombudet i din kommune Anonymkode: d535a...2ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå