Gå til innhold

Endret barnet ditt farger? :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet vårt på 1 mnd har ikke fått noen av våre farger. Selv ble jeg født med både en helt annen øyenfarge og hårfarge enn det jeg har i voksen alder, men vet ikke hvor vanlig dette er og eventuelt når det skjer? :) Har du erfaring med dette?

Anonymkode: 4c15a...7cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Begge mine har endret både hårfarge og øyenfarge, og det pågår fortsatt (ungdommer nå). Den som har blå øyne skjønte vi ville ende opp med blå med en gang, men hadde knallblå som småbarn, men lysere grå/grønne nå. Den som har brune øyne skjønte vi også det (mye mørkere som nyfødt), der har også øynene lysnet/blitt mer gulbrune. Håret mørkner på begge. 

Anonymkode: 90199...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Alle hadde blå øyne og det har de fortsatt. Men hårfargen har endret seg. Den som var mørkest ved fødsel er nå lysest, og motsatt. Det endret seg vel ved 1-2 års alder. Ett barn er likt som ved fødsel. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja minstemann ble født med masse svart hår og blå øyne, nå er han litt over 4 mnd, og håret har begynt å bli blondt (som søsknene, men de ble født nesten uten hår, så man ser virkelig forskjell på han minste her) og har fått brune øyne :) 

Han mellomste var blond helt frem til i sommer, i år er første sommeren da håret hans var brunt, han er 6 år :) Eldste har fått mørkere og mørkere hår ettersom hun ble eldre og lysere og lysere øyne, de er turkise nå 😍 Men var mørkeblå (som de fleste norske barn) lenge. 

Anonymkode: caf2f...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fortsatt litt under året, men hårfarge og hudfarge har endret seg. Han så litt "tan" ut (ikke gulsott) og mørkebrunt hår. Nå er han vanlig blek med lysebrunt hår, som muligens er på vei til å bli blondt? Øynene var og er fortsatt knallblå.

Anonymkode: 0be95...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gutten min var blond og blåøyd som baby, og nå som seksåring har han mørkebrunt hår med rødskjær og gyllenbrune øyne med litt grønt i:) Huden blir lys oliven i sola, men han er blek om vinteren. Som liten var han heeelt hvit, hehe.

(Jeg har lys hud og lyst gyllenbrunt hår og blå øyne, pappaen har gyllen hud, svart hår og mørkebrune øyne, så han er vel en god blanding.)

Anonymkode: 49609...b2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldstemann ble født med blågrønne øyne og mørkt hår, det ble rødlig før det nå er brunt/kommunegrått (14 år).

Yngstemann ble født blond og med klarblå øyne, han er bare blitt litt mørkere blond (11 år). 

Begge har samme øyenfarge fortsatt.

Anonymkode: e230b...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet vårt på 1 mnd har ikke fått noen av våre farger. Selv ble jeg født med både en helt annen øyenfarge og hårfarge enn det jeg har i voksen alder, men vet ikke hvor vanlig dette er og eventuelt når det skjer? :) Har du erfaring med dette?

fargene er ikke bestemt ved 1mnd.

Anonymkode: d231a...9a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min ble født uten hår, men da han etterhvert fikk hår, var det helt lys blondt. Han er blond fremdeles, men kanskje mer i retning av mørk blond. Han ble også (som så mange andre norske barn) født med knallblå øyne. Disse endret gradvis farge i løpet av det første leveåret. Da han var 8 mnd ser jeg på et bilde at han hadde grønne øyne, og da han var ett år, var de blitt brune, som de er i dag (voksen alder).

Jeg ble også født med blå øyne og helt lysblondt hår. Øynene mine ble brune mens jeg var baby, som vanlig er. Hadde lysblondt hår også, helt til jeg kom i tenårene. Da mørknet det. Jeg har fra naturens side dessverre den styggeste fargen som er; kommunefarget/musefarget hår (farger det brunt nå).  

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min hadde flaskegrønne øyne til hun passerte ett år, så ble de gradvis brune og er nå helt sjokoladebrune.

Jeg hadde mørkeblå øyne som barn, ble grågrønne/oliven med blågrønn mørk ring rundt irisen da jeg kom i puberteten og er fortsatt det nå 25 år senere.

Anonymkode: 7f51d...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Øyefargen var litt vanskelig å tyde først, men så kom det en periode der de var ganske blå og vi tenkte ok, han får definitivt blå øyne sånn som jeg. Faren har grønne, litt sånn hasselfarge. Men nå er de endelig blitt grønne da. Men jeg synes enda jeg kan skimte et hint av blått der, som gjør at øyefargen hans virker klarere og ikke fullt så hasselaktige som faren. Han har også mørkere ring rundt irisen.

Hårfargen har bare blitt bittelitt mørkere. Jeg vil si han har mørkblond farge med litt gylden tone :) 

Jeg hadde helt svart hår som nyfødt, så ble det lyst, og i løpet av siste året i barnehagen ble det brunt igjen. Jeg hadde tydelig blå hele veien, lyse med mørk ring rundt irisen. 

Anonymkode: 4aed5...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en lyshudet familie.

Eldste ble født med omtrent svarte øyne, ikke brune, men heller ikke blå. Ettersom året gikk, fikk hun mer og mer blå øyne. De ble klare mørkeblå, helt nydelige. Nå er hun 8, og øyefargen har vært slik siden hun var omkring ett år. Håret var svart, og lysnet til lyseblondt (ikke hvitt, men ikke langt ifra) ila første månedene. Det mørknet med alderen, men ikke mye. Det er fremdeles blondt, en gyllen farge, og med andre nyanser av blonde striper. Jeg føler det stadig er i endring. Særlig påvirker årstida, da sola "bleker" det naturlig.

Yngste ble født med de vakreste mørkeblå øynene som si søster hadde da hun var ett, og hadde det til hun var, tja, to-tre år? Da ble de mer og mer gråblå, og nå som hun er seks kan hun ha alt fra mer grå, blå og grønne øyne, alt etter hvilket lys hun står i og hvem som ser, men hun har alltid en blanding av minst to farger i tillegg til den ytterste ringen i iris som alltid er mørkeblå, med "bølger" innover, eller hvordan jeg skal forklare det. Hun har veldig mange fargenyanser. Hun ble født med mellomblondt hår, og det lysnet til nesten hvitt (ikke helt hvitt) ila noen måneder, men er nå veldig lysblond med tegn til litt mørkere striper. Fant et knallsort hår hos henne for noen dager siden. Det har hatt slik farge i sikkert to-tre år. 

Begge er velsignet med lange mørke øyevipper, og mørkere nyanser på øyebrynene, sistnevnte kom ila de to første leveårene (måtte sjekke bildene på veggen). 

Anonymkode: a6ebc...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Sånn utover den "nyfødt-fargen" på øynene som de fleste har, har mine i hovedsak beholdt sine farger. Å få mørkere hår i løpet av puberteten er veldig vanlig, vil ikke kalle det å skifte farge akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var lysblond og med knallblå øyne når han ble født. Nå er han mørkere blond og grønne øyne. Øynene skiftet farge rundt halvannet år, håret gradvis og blir myye lysere på sommeren :) 

Anonymkode: 374fb...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barnet fikk ikke øyenfargen sin før 1 år her

Anonymkode: fe938...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hadde svart hår og så ganske mørke ut i huden de første månedene, begge er lyse nå. Jeg gjetter at i hvert fall den ene av dem blir en del mørkere igjen som voksen, men det gjenstår å se (hun har mørke vipper og bryn i stedet for helt lyse som søsteren og meg, og faren har mørkt hår).

Anonymkode: 98c42...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...