Miranda Bailey Skrevet 17. august 2021 #1 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg har en ikke-eksisterende sweet tooth - sjokolade, kaker, boller, godteri... det frister ikke en plass. Jeg har dog en ekstrem savoury tooth og kan fint presse i meg to chipsposer på rad eller ta flere porsjoner av middagen. Nå skal jeg ned i vekt og prøver å begrense mengdene snacks, men det er greit å ha noe mellom måltidene, noe som ikke inneholder allverdens med kalorier. Foreløpig har det kun gått i sylteagurk og popcorn, så setter pris på alle tips. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #2 Del Skrevet 17. august 2021 Edamame med salt. Sunt og godt. Anonymkode: d3c0c...849 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #3 Del Skrevet 17. august 2021 Riskaker. De selges i små chips-poser. Anonymkode: cc473...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Del Skrevet 17. august 2021 Lag hjemmelaget beef jerky med krydder etter eget ønske. Anonymkode: 6abe9...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 17. august 2021 #5 Del Skrevet 17. august 2021 Salte mandler 😍 https://www.matprat.no/oppskrifter/kos/salte-mandler/ Kroppen tar ikke opp alt fettet i mandler heller, så det er vinn-vinn! https://bramat.no/kosthold/matvarer/2175-spis-notter-selv-om-du-vil-ned-i-vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 17. august 2021 #6 Del Skrevet 17. august 2021 Popcorn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 17. august 2021 #7 Del Skrevet 17. august 2021 Zooey skrev (Akkurat nå): Popcorn! Sorry, ser nå at du allerede spiser dette. Selv spiser jeg wasabinøtter og corn snacks. Litt usikker på hvor sunne de er, men klarer ikke å spise de i store mengder uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg spiser spekeskinke med melon 🙂 Anonymkode: 1ed6d...fc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg kjøper edamamebønner i pods, koker dem til de ikke er frosne lengre, strør over litt ekstra flaksalt og chiliflak, og spiser Anonymkode: 61507...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Del Skrevet 17. august 2021 Miranda Bailey skrev (1 time siden): Jeg har en ikke-eksisterende sweet tooth - sjokolade, kaker, boller, godteri... det frister ikke en plass. Jeg har dog en ekstrem savoury tooth og kan fint presse i meg to chipsposer på rad eller ta flere porsjoner av middagen. Nå skal jeg ned i vekt og prøver å begrense mengdene snacks, men det er greit å ha noe mellom måltidene, noe som ikke inneholder allverdens med kalorier. Foreløpig har det kun gått i sylteagurk og popcorn, så setter pris på alle tips. Det beste er jo å benytte anledningen til å avvenne deg snack. Delvis er uvanen med å småspise mellom måltidene noe en gjør for å «ha noe å gjøre». I så fall kan en sånn fidget-leke eller et strikketøy hjelpe. (Eller det kan hjelpe å finne på mer så en kjeder seg mindre). Delvis er uvanen oppstått fordi måltidene i seg selv er kjedelige. Altså vil en kjedelig, dårlig balansert lunsj føre til stort behov for snack og en kreativ, godt balansert lunsj vil føre til intet-eksisterende snackbehov. Du bør uansett forsøke å spise mye mindre salt om du spiser hele potetgullposer hver uke (langt mindre mer enn en per dag!). Så putt noe du ikke faktisk liker i veska som backup i tilfelle du blir sulten. Og si til deg selv at fra nå av spises det ikke snack. Etter et par dager er det ikke noe stort savn, og etter noen uker er uvanen borte. Anonymkode: ab848...2f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 17. august 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det beste er jo å benytte anledningen til å avvenne deg snack. Delvis er uvanen med å småspise mellom måltidene noe en gjør for å «ha noe å gjøre». I så fall kan en sånn fidget-leke eller et strikketøy hjelpe. (Eller det kan hjelpe å finne på mer så en kjeder seg mindre). Delvis er uvanen oppstått fordi måltidene i seg selv er kjedelige. Altså vil en kjedelig, dårlig balansert lunsj føre til stort behov for snack og en kreativ, godt balansert lunsj vil føre til intet-eksisterende snackbehov. Du bør uansett forsøke å spise mye mindre salt om du spiser hele potetgullposer hver uke (langt mindre mer enn en per dag!). Så putt noe du ikke faktisk liker i veska som backup i tilfelle du blir sulten. Og si til deg selv at fra nå av spises det ikke snack. Etter et par dager er det ikke noe stort savn, og etter noen uker er uvanen borte. Anonymkode: ab848...2f4 Ellers takk. Problemet mitt er ikke at jeg spiser snacks, men at jeg spiser for mye generelt. Jeg har hatt sunne spisevaner tidligere og har alltid trivdes godt med å ha snacks i hverdagen. Jeg anser det absolutt ikke som en uvane - noen trives best med 3 store måltider og andre trives best med 6 små. Det er ingen fasit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Del Skrevet 17. august 2021 Mange på tur ned i vekt legger om til mer lavkarbo mat. Man kan gjerne spise mer kalorier, så lenge det er lite karbohydrater. Og til den slags er baconsvor godkjent. Bare se bak på posen, noen har mer karbohydrater enn andre. Men vet «Bacongull» er ok. Anonymkode: c9fd3...e19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Del Skrevet 17. august 2021 God gammeldags oppkuttede grønnsaker med holidaydip (ekstra lett rømme)😁 Anonymkode: 40584...9ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Del Skrevet 17. august 2021 Kjøp lomper, smør et tynt tynt lag med smør og strø på krydder. Del dem i trekanter, inn i ovnen i 7 min.. og du har kalorifattig potetgull 😊 Anonymkode: 9b77a...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): God gammeldags oppkuttede grønnsaker med holidaydip (ekstra lett rømme)😁 Anonymkode: 40584...9ae Skulle til å skrive det samme! Jeg bruker mager kesam da. Jeg pleide å spise minst en pose potetgull med holidaydipsmak i uka ien periode. Er egentlig ikke så glad i dip så det er ikke fare for å overspise, men bare lukta av pulveret hjelper nesten på saltsuget nå. Saltstenger er relativt ufarlig. Jeg pleier å spise noen soltørka tomater (sånne tørre, ikke i olje) når jeg blir for desperat. Eventuelt med ei (og bare ei!) skive jarlsberg til. Jeg har en cheddar liggende i kjøleskapet. En sånn gul en fra frysedisken. Den er for dyr for å overspise, men jeg skjærer av en liten bit når jeg trenger noe salt. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Riskaker. De selges i små chips-poser. Anonymkode: cc473...62b Min erfaring er at man må spise så masse av dem for å få effekt at man like gjerne kunne spist noe godt for alle de kaloriene 😬 Anonymkode: 16c31...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 17. august 2021 #16 Del Skrevet 17. august 2021 Folk som skal ned i vekt trenger minst av alt snacks. Snacks er for folk som skal opp i vekt, for de som gir faen og for de som synes tannleger tjener for lite. Kroppen din trenger ikke snacks. Hodet ditt gjør kanskje det, men det må endres nå. Og det går superfint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #17 Del Skrevet 17. august 2021 Kokte egg med salt og pepper, evt litt kaviar på eller spekeskinke til. Kan også ha det på gode knekkebrød med urter eller havsalt for å gjøre det litt ekstra mettende. Ristede kikerter har jeg ikke prøvd, men har hørt mye skryt av det. Kan ha på det man vil av krydder, ellers finnes det masse oppskrifter med et google-søk. Anonymkode: 030ac...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #18 Del Skrevet 17. august 2021 En annen snacks jeg liker er grønne epler eller banan som dyppes i peanøttsmør, men da må du være litt obs på mengde, er litt kalorier i både frukt og peanøttsmør Anonymkode: 030ac...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #19 Del Skrevet 17. august 2021 Saltstenger. Anonymkode: baa77...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #20 Del Skrevet 18. august 2021 Jeg kan faktisk spise knekkebrød (wasa sport+ eller wasa 100 (de er gode og salte) med mager skinkeost på som snacks. Når jeg "oppdaget" dette kunne jeg spise maangen knekkebrød - syntes det er så godt. Nå begrenser jeg til 2-3. Får jo metthetsfølelse av det også. Ellers syntes jeg riskaker med diverse smaker på er godt - men har en tendens til å overspise her også. Popkorn og saltstenger. Valnøtter. Sånn tørket kjøtt eller spekepølse man skjærer i selv er også godt. Men ingenting av dette er særlig kalorifattig. For å være helt ærlig, så bruker jeg mange ganger av kaloribudsjettet mitt på "ekte" snacks. Dropper kanskje frokost og spiser mindre til middag og heller 100 g potetgull istedenfor. Anbefaler å kjøpe pakker som er på rundt 100 g så man ikke går på en stor smell. En pose french fries på 90 gram inneholder feks 434 kcal. Anonymkode: 5b522...fb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå