Gå til innhold

Spiseforstyrrelser og snuser - prøver å få barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venninnen min fortalte her om dagen at hun og forloveden har droppet prevensjon, og at de nå prøver å få barn. Det er jo selvfølgelig utrolig gode nyheter, og jeg unner de virkelig å få til dette. 

Jeg er bare litt bekymret for to ting: 

1) Min venninne er veldig tynn, trener mye og har tidligere slitt med spiseforstyrrelser. Hun er ikke sykelig tynn, men veldig slank, og har angivelig en bedre periode nå. Kan dette ha betydning for mulighetene for barn. 

2) Hun snuser, og har ikke gitt seg ennå. Kan ikke dette også ha betydning for fertiliteten? Hun må jo uansett slutte å snuser når hun blir gravid, så bør jeg prøve å hinte om at hun bør slutte allerede nå? 

Anonymkode: d3885...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør nok bare passe dine egne saker om hun ikke spør om din mening.

Anonymkode: 96517...8d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eier du ikke sosiale antenner? Dette er selvsagt ikke noe du skal blande deg opp i. Selv om hun ville dele den gode nyheten med deg så betyr ikke det at det er fritt fram å blande seg inn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noe man kan nevne i forbifarta, om dere snakker om andre ting, og du klarer å flette det inn med takt og tone i en allerede foregående samtale, men ikke ellers...

Anonymkode: 65a15...987

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan påvirke hennes fertilitet. Nå har du den opplysningen. Lykke til med ditt EGET liv

Anonymkode: f3e0f...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert noe man kan nevne i forbifarta, om dere snakker om andre ting, og du klarer å flette det inn med takt og tone i en allerede foregående samtale, men ikke ellers...

Anonymkode: 65a15...987

Hva da i forbifarten, "Jeg har hørt at folk som har vært spiseforstyrret kan få problemer med fertiliteten, er ikke det litt interessant? Når vi snakker om spiseforstyrra folk, når var du sist på trening?"

Anonymkode: 03a8f...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Venninnen min fortalte her om dagen at hun og forloveden har droppet prevensjon, og at de nå prøver å få barn. Det er jo selvfølgelig utrolig gode nyheter, og jeg unner de virkelig å få til dette. 

1) Min venninne er veldig tynn, trener mye og har tidligere slitt med spiseforstyrrelser. Hun er ikke sykelig tynn, men veldig slank, og har angivelig en bedre periode nå. Kan dette ha betydning for mulighetene for barn. 

2) Hun snuser, og har ikke gitt seg ennå. Kan ikke dette også ha betydning for fertiliteten? Hun må jo uansett slutte å snuser når hun blir gravid, så bør jeg prøve å hinte om at hun bør slutte allerede nå? 

3) Hold kjeft og mind your own business 

Anonymkode: e87cb...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke hint om noe som helst. Dette googler hun seg fram til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo sikkerr fullt klar over begge deler. Alle vet at snus ikke er bra og at undervekt ikke er bra. Men hun ha rikke valgt å ha en spiseforstyrrelse så hun slutter ikke med det selv om du påpeker det. Skal hun få dårlig samvittighet fordi du påpeker noe som hun allerede vet om??? Hjelpes... 

Støtter det de over sier. Pass på deg selv,... 

Anonymkode: 7031f...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...