AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Del Skrevet 16. august 2021 Familien min vet at samboer og jeg ønsker oss et barn. Og at vi måtte utsette vaksinen litt pga behandling og forsøk på å lykkes. Men de mente at vi burde ikke få barn nå. Og prater mye om koronavaksine i selskaper. Spør når jeg får 2 dose. Men saken er at jeg ikke har tatt første heller. Men skal ta graviditetstest til helgen og om den viser negativ så tar jeg første dose. Jeg synes det er litt hensynsløst å prate så mye om vaksinen når de vet at jeg og han burde vente med vaksinen pga situasjoner. Det virker som om de håper på at vi ikke får barn . Samboer ble litt lei av den praten i forrige besøk og det gjorde at han sa at vi måtte gå hjem tidlig. Noen andre som ikke har tatt vaksinen ennå ? Er vi hårsåre som ikke liker mas om vaksine i en slik situasjon som vi er i ? Anonymkode: d96fa...861 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Del Skrevet 16. august 2021 Er kun meg som ikke har tatt vaksinen. Han har tatt den. Anonymkode: d96fa...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Del Skrevet 16. august 2021 Jeg synes du er hårsår. Kan forstå at de ønsker så mange som mulig blir vaksinert, selv om det er noe ufølsomt i deres situasjon. Du får bare overhøre dem. Jeg er i samme situasjon, har tatt første vaksine men noe seinere enn andre pga ivf, og vaksine to blir antagelig utsatt for min del. Anonymkode: 7ec0f...0cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Del Skrevet 16. august 2021 Hvorfor kan ikke samboeren din ta den? Og jeg ville forsøkt å ikke bry meg om familien din mener, selv om det sikkert ikke er så enkelt. Jeg ble gravid rett før jeg fikk time til første dose, så har dermed ikke tatt vaksinen enda. Bor i et område med lite smitte, og jeg lever lite korona-utsatt generelt, så for meg personlig går det helt fint å vente litt med vaksinen. Det er verre dersom spørsmålet skulle dukke opp i familiesettinger osv. synes jeg. Da har jeg tidligere tatt en hvit løgn og sagt jeg måtte utsatte første dose på grunn av at vi var på ferie, men at jeg har fått ny time om et par uker til😬 Nå kan vi heldigvis snart fortelle om graviditeten, og da gir det nok mer mening🙈 Anonymkode: 3743b...d14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Del Skrevet 16. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes du er hårsår. Kan forstå at de ønsker så mange som mulig blir vaksinert, selv om det er noe ufølsomt i deres situasjon. Du får bare overhøre dem. Jeg er i samme situasjon, har tatt første vaksine men noe seinere enn andre pga ivf, og vaksine to blir antagelig utsatt for min del. Anonymkode: 7ec0f...0cd Er godt mulig at jeg er hårsår rundt det. Jeg har sagt til de sannheten om hvorfor vi utsatte. Altså pga vi var midt i en ivf prosess, men allikevel fortsatte de å spørre om jeg skulle ta vaksinen snart og sa at jeg må ta den med en gang osv. Forstår tanken om at de mener at den er viktig, men jeg hadde håpet på å slippe mas om den. Anonymkode: d96fa...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Del Skrevet 16. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor kan ikke samboeren din ta den? Og jeg ville forsøkt å ikke bry meg om familien din mener, selv om det sikkert ikke er så enkelt. Jeg ble gravid rett før jeg fikk time til første dose, så har dermed ikke tatt vaksinen enda. Bor i et område med lite smitte, og jeg lever lite korona-utsatt generelt, så for meg personlig går det helt fint å vente litt med vaksinen. Det er verre dersom spørsmålet skulle dukke opp i familiesettinger osv. synes jeg. Da har jeg tidligere tatt en hvit løgn og sagt jeg måtte utsatte første dose på grunn av at vi var på ferie, men at jeg har fått ny time om et par uker til😬 Nå kan vi heldigvis snart fortelle om graviditeten, og da gir det nok mer mening🙈 Anonymkode: 3743b...d14 Samboer har tatt den. Er kun meg som ikke har tatt den. Anonymkode: d96fa...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Del Skrevet 16. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er godt mulig at jeg er hårsår rundt det. Jeg har sagt til de sannheten om hvorfor vi utsatte. Altså pga vi var midt i en ivf prosess, men allikevel fortsatte de å spørre om jeg skulle ta vaksinen snart og sa at jeg må ta den med en gang osv. Forstår tanken om at de mener at den er viktig, men jeg hadde håpet på å slippe mas om den. Anonymkode: d96fa...861 Det er jo et veldig aktuelt tema da. Så skjønner at det er samtaletema. Jeg prøver også og bli gravid og skal ta dose 2 i morgen. Anonymkode: 08cba...e1d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Del Skrevet 16. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo et veldig aktuelt tema da. Så skjønner at det er samtaletema. Jeg prøver også og bli gravid og skal ta dose 2 i morgen. Anonymkode: 08cba...e1d Men når de vet at det ikke er anbefalt for meg å ta pga ivf, så er det ikke lett for meg å høre på mas om igjen og om igjen om at jeg allikevel må bare ta den. Men jeg forstår at temaet er aktuellt og hvorfor det snakkes om det. Anonymkode: d96fa...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Del Skrevet 16. august 2021 Skjønner at det kanskje haster mer å komme i gang med ivf, men personlig ventet jeg til jeg var vaksinert, i hvert fall med en dose før vi begynte prøvingen. Skjønner familien din, du blir jo veldig utsatt som gravid når samfunnet åpnet opp og smitten løper løpsk blant unge uvaksinerte.. Anonymkode: cd37c...48a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Del Skrevet 16. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Men når de vet at det ikke er anbefalt for meg å ta pga ivf, så er det ikke lett for meg å høre på mas om igjen og om igjen om at jeg allikevel må bare ta den. Men jeg forstår at temaet er aktuellt og hvorfor det snakkes om det. Anonymkode: d96fa...861 Jeg skjønner det, og skjønner det ikke er noe greit for deg. Men det er desverre sånn verden er nå. Jeg ble faktisk glad når mensen kom så jeg kunne ta vaksinen og nesten glad for negativ test for dose 2. Anonymkode: 08cba...e1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Del Skrevet 16. august 2021 Pff, bare å være sterk i deg selv. Du vet jo at det er en god grunn til at du har ventet. Ventet i lengste laget jeg også fordi jeg "baaare ville ha en pp til og en pp til" før jeg hoppet i det (var redd for syklusforstyrrelser). Sa det som det var til nær familie og til andre sa jeg bare at jeg var usikker pga bivirkninger og presiserte at vaksinen er frvillig. De fleste holdt munn da. Men at det er et aktuelt tema må du nok bare leve med. Anonymkode: 3541d...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Del Skrevet 16. august 2021 Du sier jo at dersom du tester negativt i helgen så skal du ta den. Det er kanskje det de venter på? Gravid kan man bli (ivf kan man få) senere også, de vil nok bare at du skal være rustet til å få viruset. Jeg ville absolutt tatt vaksinen først. Generelt er vaksinen og pandemien et naturlig samtaleemne i alle settinger, det er ikke sånn at de snakker om dette bare fordi du føler deg truffet. Anonymkode: 5e1a5...52d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #13 Del Skrevet 16. august 2021 Du kan jo bare si at du har tatt den🤷♀️? Anonymkode: 90627...694 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Del Skrevet 16. august 2021 Tror du bare må være litt hard å si at du ikke kan ta den pga ivf. Hvis de ikke gir seg, så bare dra hjem. Vi hadde en situasjon med svigerfamilien hvor de nektet å snakke om et tema. Jeg ga klar beskjed om at jeg ikke ville snakke om det. Neste gang de tok det opp, reiste jeg meg opp midt i søndagsmiddagen og dro hjem. De tok tegningen andre gangen jeg gjorde det. Anonymkode: 368cd...6b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #15 Del Skrevet 16. august 2021 Forstår familien din godt. De tenker nok at du burde ha prioritert vaksine før ivf. Det er jo ikke snakk om å utsette i årevis akkurat. Du han være fullvaksinert og ferdig på et par mnd nå, eller i det minste ta en dose. Kjenner både prøvende og gravide som har tatt vaksine. Anonymkode: 6f322...070 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #16 Del Skrevet 16. august 2021 Familien deres ønsker sikkert det beste for både dere og barnet. De mener nok at det er større risiko for deg og barnet hvis du ikke tar vaksinen. Problemet at det fortsatt er noe usikkerhet knyttet til hva som er tryggest å gjøre. Derfor blir det opp til hver enkelt å vurdere fordeler og ulemper ved å ta vaksinen. Om noen måneder vet man nok mer. Er det et alternativ å vente noen måneder før dere starter prøvingen? Kanskje familien deres ikke er klar over at det også kan være risiko knyttet til å ta vaksinen? Vet de for eksempel at det er meldt om mistenkte bivirkninger som menstruasjonsforstyrrelser, spontanabort og medfødte lidelser etter vaksinasjon med koronavaksine? Du kan jo vise dem den siste bivirkningsrapporten. På side 10, tabell 5, er det en oversikt over meldte mistenkte bivirkninger etter vaksinasjon med koronavaksinene fra Pfizer og Moderna. Det disse vaksinene som brukes i Norge nå. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210813 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine 10821_.pdf Tror du dere klarer å snakke åpent med familien om dette temaet? Dele tanker og bekymringer rundt dette, lytte, være saklige, og vise hverandre respekt selv om dere ikke er enige? Anonymkode: adee3...83d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #17 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Familien min vet at samboer og jeg ønsker oss et barn. Og at vi måtte utsette vaksinen litt pga behandling og forsøk på å lykkes. Men de mente at vi burde ikke få barn nå. Og prater mye om koronavaksine i selskaper. Spør når jeg får 2 dose. Men saken er at jeg ikke har tatt første heller. Men skal ta graviditetstest til helgen og om den viser negativ så tar jeg første dose. Jeg synes det er litt hensynsløst å prate så mye om vaksinen når de vet at jeg og han burde vente med vaksinen pga situasjoner. Det virker som om de håper på at vi ikke får barn . Samboer ble litt lei av den praten i forrige besøk og det gjorde at han sa at vi måtte gå hjem tidlig. Noen andre som ikke har tatt vaksinen ennå ? Er vi hårsåre som ikke liker mas om vaksine i en slik situasjon som vi er i ? Anonymkode: d96fa...861 Jeg syns det er respektløst å mase på andre ang vaksinasjon, og om noen mot formodning skulle si at de ikke har tatt vaksine, så er det svært respektløst å sette igang en stor nedlatende diskusjon hvor man på død og liv skal overbevise om at vaksine må tas. Jeg er så lei av dette! Jeg har selv ikke tatt vaksine, og det er mitt valg, ingen andres. Om man absolutt skal spørre om noen har tatt vaksine, så får man jammen meg vise respekt uansett hva vedkommende svarer. Jeg er så drittlei koronavaksine- politiet! Anonymkode: 49b56...a62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #18 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Samboer har tatt den. Er kun meg som ikke har tatt den. Anonymkode: d96fa...861 Hvorfor babler du om VI hele tiden, da? Anonymkode: 93b96...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 16. august 2021 #19 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Familien min vet at samboer og jeg ønsker oss et barn. Og at vi måtte utsette vaksinen litt pga behandling og forsøk på å lykkes. Men de mente at vi burde ikke få barn nå. Og prater mye om koronavaksine i selskaper. Spør når jeg får 2 dose. Men saken er at jeg ikke har tatt første heller. Men skal ta graviditetstest til helgen og om den viser negativ så tar jeg første dose. Jeg synes det er litt hensynsløst å prate så mye om vaksinen når de vet at jeg og han burde vente med vaksinen pga situasjoner. Det virker som om de håper på at vi ikke får barn . Samboer ble litt lei av den praten i forrige besøk og det gjorde at han sa at vi måtte gå hjem tidlig. Noen andre som ikke har tatt vaksinen ennå ? Er vi hårsåre som ikke liker mas om vaksine i en slik situasjon som vi er i ? Anonymkode: d96fa...861 De har da ingenting med å be deg om å vente med barn! Prøv å vær tydelig på at dette er deres sak og ingen andres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #20 Del Skrevet 16. august 2021 Bare si at du skal straks ta vaksinen, men må time det slik legen sier siden du er under behandling for ivf. Gjenta "når legen sier ok". Hvis det ikke stopper dem, si at det er ikke noe de har noe med, og at du ikke vil snakke mer om det. Gå hvis ikke de gir seg. Anonymkode: 9641d...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå