AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #41 Del Skrevet 25. august 2021 On 8/16/2021 at 5:56 PM, AnonymBruker said: Vel, de fleste som dør i trafikken bruker bilbelte! Så kanskje onkelen er inne på noe? (Tross alt samme logikk som at de fleste sykehjemspasienter som legges inn meg korona nå er vaksinerte 😉) Anonymkode: 0fc54...5b3 Det er faktisk ikke sant engang. De kom nettopp med nye tall, trafikkdød for 2020. Og halvparten - to tredjedeler av de som døde, brukte ikke bilbelte. Men mange av disse kjørte også i påvirket tilstand (gjelder da både alkohol og narkotika). Jeg er egentlig overrasket at så mange ikke brukte bilbelter. Men noen av de er døde nå. 🤷 Anonymkode: 2460e...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #42 Del Skrevet 25. august 2021 ryzorwarlock skrev (På 22.8.2021 den 13.53): Jeg tenker heller om folk vil velge å kjøre uten bilbelte, så får det være opp til dem. Det er ikke jeg som får bot om noen velger å sitte på med meg uten bilbelte. Jeg bruker bilbelte hele tiden, uansett om jeg flytter bilen 2 cm fram. Men: Alle ulykker er forskjellige, man kan front kolidere, og få noe spiddet gjennom vinduet og drepe deg momentant, noen kan få en bil i siden på deg, og bli klemt selv om man har belte på seg. Man velte flere ganger over, og så henger belte seg opp og ikke få det av man kan velte flere ganger, og ikke ha beltet på og enda overleve. Det beste er bare å gjøre som man blir anbefalt, og det er å bruke bilbelte. Man får tross alt en god bot om ikke. Jeg syns faktisk at både fører og passasjerer (over 15 år) burde få bot for manglende beltebruk! Passasjer fordi det skal påvirke dem til å bruke belte, og fører for å heve terskelen til å godta å kjøre med passasjer usikret. usikrete passasjer er ikke bare farlig for seg selv, men utgjør også en fare for de andre i bilen. Anonymkode: b94b2...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #43 Del Skrevet 25. august 2021 Hvis du ikke har på belte og kræsjer kan du fly ut av vinduet og lande i en busk eller høystakk. Det er som å lande i en seng. Eller hvis du kjører i 130 og like før du kræsjer går du ut på gresset i veikanten. Anonymkode: 9da67...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #44 Del Skrevet 25. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis du ikke har på belte og kræsjer kan du fly ut av vinduet og lande i en busk eller høystakk. Det er som å lande i en seng. Eller hvis du kjører i 130 og like før du kræsjer går du ut på gresset i veikanten. Anonymkode: 9da67...ba1 Ikke helt sånn det funker vel. Kjører du uten belte og krasjer, lander du på gresset, treet eller asfalten i faktiske 130 km i timen. Som kroppen din ikke tåler på noen måte. Ikke engang i seng kan du lande i 130 km, uten å dø. Ikke engang på vann. Anonymkode: 2460e...716 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #45 Del Skrevet 25. august 2021 Leonora99 skrev (På 15.8.2021 den 14.06): Det er jo delvis sant, holder man f.eks 130 km/t og det blir bråstopp er man død med belte men kan overleve uten. Ved lave hastigheter redder beltet, absolutt, men ikke i høye hastigheter. det samme er det om man kjører ved stup der det er speilblankt, da skal man absolutt ikke ha på belte Vel, ikke er det lov å kjøre i 130 km/t i Norge, så da kan vi vel uansett konkludere med at i Norge bør man bruke bilbelte. 50 år gamle menn er udødelige helt til de får sitt første hjerteinfarkt. Da får pipen en annen låt. Anonymkode: fdd5f...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå