Gå til innhold

Tullinger uten belte, som mener de er sikrere når de ikke er fastspent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leonora99 skrev (På 15.8.2021 den 14.06):

Det er jo delvis sant, holder man f.eks 130 km/t og det blir bråstopp er man død med belte men kan overleve uten. Ved lave hastigheter redder beltet, absolutt, men ikke i høye hastigheter. 

det samme er det om man kjører ved stup der det er speilblankt, da skal man absolutt ikke ha på belte

Om man kjører i 130 km/t og det blir bråstopp, dør du ikke fordi du har på deg bilbelte. Du dør fordi du kjører uansvarlig og ulovlig. 

Det hjelper litd å vise til at du ikke bor i Oslo når landet du bor i har en maksimal fartsgrense.

Kjør ansvarlig og ta på deg belte.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle motorsportgrener brukes det belte. Om beltemotstanderne er skeptiske til dagens bilbelter i personbiler får de montere skikkelige fempunktsseler da... Formel1-sjåfører suser avgårde i 300km/t, kræsjer og overlever. 

Eller de kan sykle, der er det ikke påbudt med belte

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du krasjer i 130 kilometer i timen uten bilbelte så fyker du gjennom frontruta. Jeg vet ikke om det er noe bedre enn å bli hengende fast i beltet og få eventuelle klemskader.

Anonymkode: 4ca64...3d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (46 minutter siden):

I alle motorsportgrener brukes det belte. Om beltemotstanderne er skeptiske til dagens bilbelter i personbiler får de montere skikkelige fempunktsseler da... Formel1-sjåfører suser avgårde i 300km/t, kræsjer og overlever. 

Eller de kan sykle, der er det ikke påbudt med belte

Slike belter burde vært standard, dagens belter gjør store skader selv i lave hastigheter. Samme med hjelm når du sykler, en vanlig sykkelhjelm tåler kun lette ulykker, ikke kraftige, da må man ha mc hjelm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 time siden):

Man skal ikke kjøre i 130. Bare idioter gjør det. Og dem finnes det dessverre  altfor mange av i trafikken.

Om politiet står med laser på e6 i 110 sona og de måler 130 gjør de normalt ingen ting, de tar de som ligger i 140+

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonora99 skrev (20 minutter siden):

Slike belter burde vært standard, dagens belter gjør store skader selv i lave hastigheter. Samme med hjelm når du sykler, en vanlig sykkelhjelm tåler kun lette ulykker, ikke kraftige, da må man ha mc hjelm 

Belter gjør kun skader ved feil bruk. Men de etterlater seg ofte et inntrykk - et livreddende inntrykk, der alternativet er så mye verre.

Volvo_Sicherheitswerbung_in_ADAC_Motorwelt_1974.jpg.350b4dc303c07222ac866a4313651ac2.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vel, de fleste som dør i trafikken bruker bilbelte! Så kanskje onkelen er inne på noe? (Tross alt samme logikk som at de fleste sykehjemspasienter som legges inn meg korona nå er vaksinerte 😉)

:sarkasme:

Anonymkode: 0fc54...5b3

Nei, de gjør jo faktisk ikke det. En stor andel av de døde brukte ikke belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.8.2021 den 17.56):

Vel, de fleste som dør i trafikken bruker bilbelte! Så kanskje onkelen er inne på noe? (Tross alt samme logikk som at de fleste sykehjemspasienter som legges inn meg korona nå er vaksinerte 😉)

:sarkasme:

Anonymkode: 0fc54...5b3

Alle som drikker vann dør en dag og. Betyr det at man skal slutte å drikke vann? Les deg opp på hvordan lese statistikk og årsakssammenheng. 

Anonymkode: cb299...38e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2021 at 5:56 PM, AnonymBruker said:

Vel, de fleste som dør i trafikken bruker bilbelte!

De fleste som dør i trafikken er høyrehendte. Det er ikke det samme som at sannsynligheten for å dø i trafikk er større om du er høyrehendt. 

Majoriteten av de som dør i trafikken i Norge er nordmenn. Det betyr ikke nødvendigvis at nordmenn er verre sjåfører enn de i India. 

Majoriteten av de som drukner i sjøen er menn. Selv om man justerer for antall menn og kvinner på sjøen forklarer ikke dette årsaken til at 90% druknede er menn. Antagelig er forklaringen alkohol, ingen redningsvest og tissing på ripa. 

Majoriteten av unge folk som havner i alvorlige bilulykker er menn. Primært fordi de kjører fort. 

Hvordan kan man i 2021 ikke forstå at bilbelte er lurt å bruke? Ganske skummelt å tenke på at filmen Idiocracy fremstår mer som en fremtidsdokumentar enn en svart absurd komedie 

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Alle som drikker vann dør en dag og. Betyr det at man skal slutte å drikke vann? Les deg opp på hvordan lese statistikk og årsakssammenheng. 

Du gikk glipp av flagget. Flagget i innlegget betyr at hun mener det motsatte av det hun skriver. Altså at hun mener det samme som du: At resonnementet er bak mål.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonora99 skrev (På 2021-8-17 den 12.55):

Oftere enn du skulle tro, alle bor ikke i Oslo 

Da er du rett og slett dum og har ingenting bak et ratt å gjøre.

Anonymkode: 07df9...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Diskusjonsnivået her er jo formidabelt. 😄

Anonymkode: 126e7...e75

Hva forventer du på et forum dominert av kvinner i 35-55 års alder? Har du noen gang sett konfliktnivået på arbeidsplasser blant kvinner i denne alderen? Det er skyhøyt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror neppe det er noen kvinner i denne tråden som legger seg på "du er dum"-linjen. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/15/2021 at 1:13 PM, AnonymBruker said:

Er på familiebesøk og her er det jammen en onkel som påstår at det er tryggere ikke å ha belte på når man kjører bil. At alle sikkerhetssystemer fra belte, til kollisjonsputer til bilens sikkerhetscelle er avhengig av beltebruk, at all forskning tyder på at beltet er livredder #1, at alle trafikklover i den industrialiserte verden krever bruk av belter...nei, det ser han bort fra fordi han mener det er greit å komme seg ut i tide. Basert på videoer som denne:

Hva faen, tenker jeg da? Hvor dum går det an å være? Denne mannen har klart å bli nesten 50 år gammel ved å betvile og ignorere én uomtvistelig sannhet i livet. Hva ellers skjuler seg bak denne hårløse skallen? Jeg blir så provosert...hvordan kan slike folk finnes i Norge, hvor vi har gratis skole og utdanning, fungerende medier og helsevesen? Arg! Familiesammenkomster kan være sjokkerende.

Det var da veldig mye aggresjon og beskrivelser du måtte komme med, minne aldri så lite om trolling på en måte... 

Men hvorfor bry seg, krasjer han så er du kvitt han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (På 18.8.2021 den 13.25):

Du gikk glipp av flagget. Flagget i innlegget betyr at hun mener det motsatte av det hun skriver. Altså at hun mener det samme som du: At resonnementet er bak mål.

Ser du hva idiotiske meninger om bilbelte får meg til å gjøre? Reagere på åpenbart ironiske innlegg 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
newman01 skrev (På 18.8.2021 den 8.33):

De fleste som dør i trafikken er høyrehendte. Det er ikke det samme som at sannsynligheten for å dø i trafikk er større om du er høyrehendt. 

Majoriteten av de som dør i trafikken i Norge er nordmenn. Det betyr ikke nødvendigvis at nordmenn er verre sjåfører enn de i India. 

Majoriteten av de som drukner i sjøen er menn. Selv om man justerer for antall menn og kvinner på sjøen forklarer ikke dette årsaken til at 90% druknede er menn. Antagelig er forklaringen alkohol, ingen redningsvest og tissing på ripa. 

Majoriteten av unge folk som havner i alvorlige bilulykker er menn. Primært fordi de kjører fort. 

Hvordan kan man i 2021 ikke forstå at bilbelte er lurt å bruke? Ganske skummelt å tenke på at filmen Idiocracy fremstår mer som en fremtidsdokumentar enn en svart absurd komedie 

Tror ikke du fikk med deg ironien...

Anonymkode: e9065...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker heller om folk vil velge å kjøre uten bilbelte, så får det være opp til dem.

Det er ikke jeg som får bot om noen velger å sitte på med meg uten bilbelte.

Jeg bruker bilbelte hele tiden, uansett om jeg flytter bilen 2 cm fram.

Men:

Alle ulykker er forskjellige, man kan front kolidere, og få noe spiddet gjennom vinduet og drepe deg momentant, noen kan få en bil i siden på deg, og bli klemt selv om man har belte på seg.

Man velte flere ganger over, og så henger belte seg opp og ikke få det av
man kan velte flere ganger, og ikke ha beltet på og enda overleve.

Det beste er bare å gjøre som man blir anbefalt, og det er å bruke bilbelte. Man får tross alt en god bot om ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2021 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Tror ikke du fikk med deg ironien...

Anonymkode: e9065...178

Nope, det gjorde jeg ikke. I disse antivaksine-flatjord-øglefolk-chemtrails-strømselskapetovervåkerdegmedAMSmåler-wifierdødelig-5Gvirus-tider er det faktisk ikke overraskende om noen mener at bilbelte er farlig, og da kan man gå glipp av åpenbar ironi. 

18 hours ago, ryzorwarlock said:

Det er ikke jeg som får bot om noen velger å sitte på med meg uten bilbelte.

Det er sant, med mindre det er barna til en antibilbelteidiot... Barn har det med å snappe opp foreldrenes holdninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666

Her er man i familieselskap og hisser seg opp over hva en gammel onkel sier. I stedet for å la deg ligge oppretter man en tråd om det på KG. 

Hva faen, tenker jeg da. Hvor dum går det an å være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...