AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #1 Del Skrevet 14. august 2021 Holdte på å kjøre på ei jente i dag, sikkert 13-16 år eller noe sånt. Det var 1 på sykkel og 2 på sparkesykkel i nedoverbakke på full måking nedover. Når jeg skulle til å kjøre forbi, svingte jeg godt ut mot venstrefelt men plutselig fant dem ut at de skulle sykle ved siden av hverandre. Jeg var sikkert 1 cm unna hun ene jenta og hjelm hadde hun ikke engang. Hun viste meg fingern og ropte noe stygt, så de eier jo ikke fornuft for 3 øre, hvis de tror alt er andre sin feil. Hva skal en gjøre med disse her? Kommer til å bli mange uhell, det er jeg sikker på men går jo heller ikke an å forby? Anonymkode: b10f5...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. august 2021 #2 Del Skrevet 14. august 2021 Det blir så mange ulykker etterhvert at de kommer til å bli forbudt. Bare vent å se. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 17. august 2021 #3 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg er ikke sikker på om de hadde oppført seg noe annerledes på sykkel kontra sparkesykkel. Så unge mennesker har lite trafikkforståelse, og dersom de har full måking nedover så snakker vi om at du må minst ha 30-40 km/t for å komme forbi dem? Det er uforsvarlig høy fart i den situasjonen i mitt hode. Jeg holder 40-45 km/t ned enkelte bakker når jeg sykler til jobb, f.eks. Men jeg er også gammel nok til å vite at jeg ikke legger meg ut på den måten uten å sjekke om det er en bil på vei forbi. Du sier du svingte godt ut mot venstre felt, men hvor mye plass hadde du egentlig mellom deg og ungdommene? Var det nok? Lå du tettere enn du burde fordi du ikke hadde god nok sikt framover, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #4 Del Skrevet 17. august 2021 Vi er i tilvenningsfase, alle må først venne seg til det. Når første biler kom, når første trikk kom, osv, var det også dommedag-stemning og dødsfall, men nå 100 år etter, alle er vennet seg til det. Men jeg tenker, en ting.. Om man skal forby kjøring på natta av elsparkesykler, må man for all del, ikke forby det for nærmest edrue jenter, på lik linje som for litt for fulle gutter. For jenter melder fra om at de føler seg mye tryggere på vei hjem i Oslo på elsparkesykler, og vi må jo høre på jenter også. ikke bare på bilister som ikke er vant til å se etter ny trafikanttype… Anonymkode: ea5cc...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå