Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. august 2021 #61 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bytter jo ikke navn fordi jeg har angst, og heller ikke fordi det løser noen av mine problemer i det heletatt, men kun fordi navnet ikke føles ut som mitt navn. Jeg går til psykiater og er under utredning så jeg får hjelp. Jeg sa bare at det å bli spekulert over og snakket om hvorfor jeg eventuelt har byttet navn ville vært veldig angstfullt for meg. Ikke at navne endring endrer noe i psyken min, det gjør det ikke, det har ikke noe med hverandre å gjøre. Anonymkode: e395e...71f Men det er vel heller et argument for ikke å bytte navn? Tror du får det enklere ved å akseptere det navnet du har. Hvis navnet stort sett er brukt på folk i din generasjon, er det jo heller ikke noe som skiller seg negativt ut. Hvordan føles et navn som mitt navn? Det føles jo som navnet mitt fordi jeg har hatt det hele livet. Ikke fordi jeg var forutbestemt å hete det eller noe. Det samme gjelder deg. Det er ditt navn fordi det var det foreldrene dine kalte deg.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #62 Skrevet 14. august 2021 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Men det er vel heller et argument for ikke å bytte navn? Tror du får det enklere ved å akseptere det navnet du har. Hvis navnet stort sett er brukt på folk i din generasjon, er det jo heller ikke noe som skiller seg negativt ut. Hvordan føles et navn som mitt navn? Det føles jo som navnet mitt fordi jeg har hatt det hele livet. Ikke fordi jeg var forutbestemt å hete det eller noe. Det samme gjelder deg. Det er ditt navn fordi det var det foreldrene dine kalte deg. Jeg ville mye heller ha hett Jørgunn, Inga, eller noe old fashion enn mitt navn. Navnet mitt er ikke noe koslig og trivelig. Det har vært flere sånne "hva assosierer du dette navnet med" tråder og da har jeg nevnt mitt navn for å se om det kunne hjelpe og det blir bare assosiert med kjipe personligheter. Grått hår, ustelt, uhygenisk, hestekjærring, tørr og kvass osv, virkelig ikke en eneste fin assosiasjon. Anonymkode: e395e...71f 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. august 2021 #63 Skrevet 14. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville mye heller ha hett Jørgunn, Inga, eller noe old fashion enn mitt navn. Navnet mitt er ikke noe koslig og trivelig. Det har vært flere sånne "hva assosierer du dette navnet med" tråder og da har jeg nevnt mitt navn for å se om det kunne hjelpe og det blir bare assosiert med kjipe personligheter. Grått hår, ustelt, uhygenisk, hestekjærring, tørr og kvass osv, virkelig ikke en eneste fin assosiasjon. Anonymkode: e395e...71f Blir nysgjerrig på navnet, kjenner jeg. Men du skrev jo at navnet i hovedsak var brukt på personer i din generasjon. Hvordan kan folks assosiasjoner da være grått hår osv.? Får du negative kommentarer på navnet ditt i det daglige? Har du mislikt det hele livet, eller kun i voksen alder? Endret 14. august 2021 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #64 Skrevet 14. august 2021 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Blir nysgjerrig på navnet, kjenner jeg. Men du skrev jo at navnet i hovedsak var brukt på personer i din generasjon. Hvordan kan folks assosiasjoner da være grått hår osv.? Får du negative kommentarer på navnet ditt i det daglige? Har du mislikt det hele livet, eller kun i voksen alder? Jeg får ikke direkte negative kommentarer, men jeg ser en slags bi-smak hos mange når de gjentar navnet mitt for å dobbeltskjekke om det var det jeg het. Har ikke fått noen kommentarer på at der er fint ihvertfall. Min mors søsken sier at hun ikke skjønner seg på navnet mitt og hvorfor de valgte noe så tungvindt. Hun sa faktisk "må ha vært fulle eller noe" Ja som jeg skrev har jeg misslikt det siden jeg skjønte hva jeg het. Anonymkode: e395e...71f
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. august 2021 #65 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg får ikke direkte negative kommentarer, men jeg ser en slags bi-smak hos mange når de gjentar navnet mitt for å dobbeltskjekke om det var det jeg het. Har ikke fått noen kommentarer på at der er fint ihvertfall. Min mors søsken sier at hun ikke skjønner seg på navnet mitt og hvorfor de valgte noe så tungvindt. Hun sa faktisk "må ha vært fulle eller noe" Ja som jeg skrev har jeg misslikt det siden jeg skjønte hva jeg het. Anonymkode: e395e...71f Sikker på at dette ikke er noe du innbiller deg fordi du selv misliker navnet? Hvilke problemer skaper navnet ditt for deg i hverdagen og livet generelt? Hvordan ser du for deg at disse problemene blir løst ved å bytte navn?
Hactar Skrevet 14. august 2021 #66 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville mye heller ha hett Jørgunn, Inga, eller noe old fashion enn mitt navn. Navnet mitt er ikke noe koslig og trivelig. Det har vært flere sånne "hva assosierer du dette navnet med" tråder og da har jeg nevnt mitt navn for å se om det kunne hjelpe og det blir bare assosiert med kjipe personligheter. Grått hår, ustelt, uhygenisk, hestekjærring, tørr og kvass osv, virkelig ikke en eneste fin assosiasjon. Anonymkode: e395e...71f Slike assosieringstråder er jo i sin natur basert på fordommer og hvem folk kjenner med navnet, så de du kjenner vil assosiere navnet ditt med deg og dine egenskaper uavhengig av førsteinntrykket. Og så må jeg si at tanta di mangler antenner så det holder. Sitter hun virkelig og rakker ned på din døde mor? «Hun måtte ha vært full som valgte det navnet»? Og det sier hun til deg? Det sies at navnet skjemmer ingen. Råtten personlighet, derimot… Hun burde skamme seg. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #67 Skrevet 14. august 2021 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Sikker på at dette ikke er noe du innbiller deg fordi du selv misliker navnet? Hvilke problemer skaper navnet ditt for deg i hverdagen og livet generelt? Hvordan ser du for deg at disse problemene blir løst ved å bytte navn? Det skaper ingen andre problemer enn at jeg sliter med å si det høyt og at jeg alltid må forklare stavemåten, at det alltid uten unntak blir skrevet feil og at folk kaller meg helt andre navn som er enda værre. Jeg har blitt ropt opp som navnet på en bakevare f.eks. Anonymkode: e395e...71f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #68 Skrevet 14. august 2021 Hactar skrev (1 minutt siden): Slike assosieringstråder er jo i sin natur basert på fordommer og hvem folk kjenner med navnet, så de du kjenner vil assosiere navnet ditt med deg og dine egenskaper uavhengig av førsteinntrykket. Og så må jeg si at tanta di mangler antenner så det holder. Sitter hun virkelig og rakker ned på din døde mor? «Hun måtte ha vært full som valgte det navnet»? Og det sier hun til deg? Det sies at navnet skjemmer ingen. Råtten personlighet, derimot… Hun burde skamme seg. Ja hun er fullstendig gal og ondskapsfull, det der har jeg ikke tenkt på som slemt engang iforhold til alt annet, men allikevel. Anonymkode: e395e...71f
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. august 2021 #69 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skaper ingen andre problemer enn at jeg sliter med å si det høyt og at jeg alltid må forklare stavemåten, at det alltid uten unntak blir skrevet feil og at folk kaller meg helt andre navn som er enda værre. Jeg har blitt ropt opp som navnet på en bakevare f.eks. Anonymkode: e395e...71f AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja hun er fullstendig gal og ondskapsfull, det der har jeg ikke tenkt på som slemt engang iforhold til alt annet, men allikevel. Anonymkode: e395e...71f Kanskje det er hun/andre negative folk som er problemet, ikke deg eller navnet ditt? At man må forklare stavemåte er kjedelig, men neppe grunn til å bytte navn. Jeg må alltid forklare hvordan etternavnet mitt skrives, men har aldri vurdert å bytte det av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #70 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det skaper ingen andre problemer enn at jeg sliter med å si det høyt og at jeg alltid må forklare stavemåten, at det alltid uten unntak blir skrevet feil og at folk kaller meg helt andre navn som er enda værre. Jeg har blitt ropt opp som navnet på en bakevare f.eks. Anonymkode: e395e...71f Det med skrivefeil og uttale kan du regne med med de fleste navn. Jeg heter Ingrid. Det gjør jo alle andre og. Likevel blir jeg kaldt Inger og Ingvil. Og fol skriver Ingerid, ingri og ingdri Anonymkode: 4f0ee...537 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #71 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det med skrivefeil og uttale kan du regne med med de fleste navn. Jeg heter Ingrid. Det gjør jo alle andre og. Likevel blir jeg kaldt Inger og Ingvil. Og fol skriver Ingerid, ingri og ingdri Anonymkode: 4f0ee...537 Ingrid er et av de navnene jeg har på lista. Men ja, det er jo alle greie navn å bli kalt ihvertfall. Mine "navn" er bare heslige. Anonymkode: e395e...71f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #72 Skrevet 14. august 2021 Jeg ville ha byttet navn. Eventuelt funnet meg et kallenavn, og omtalt meg som det. Det er mange som har et kallenavn som ikke har noe med navnet å gjøre. Anonymkode: b6a13...c15 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #73 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har alltid følt at navnet mitt er rart.. eller ihvertfall at jeg ikke føler meg komfortabel med det. Jeg har hørt om noen andre som heter det og jeg syns ikke det er rart på dem, men jeg syns det er rart på meg og det har jeg alltid syntes siden jeg var veldig liten. Jeg har alltid slitt med å presentere meg... syns det høres så rart ut når jeg uttaler det, så jeg hater å si navnet mitt høyt, får en sånn cringe hver gang. Jeg har virkelig prøvd å være positiv til navnet, men det går bare ikke. Det passer ikke til min identitet og det irriterer meg veldig😔 Mine foreldre lever ikke, og hadde de gjort det så hadde jeg bedt dem om å finne et annet navn til meg for lengst... det at de ikke lever er også en ting som gjør det trist å bytte navn, siden de syntes jo at det var fint og ville sikkert blitt skuffet. Jeg tror at nettopp pga det har jeg ikke samvittighet til å endre navn, pluss at jeg syns at jeg syns ikke det er innafor å bytte fornavn, det er egentlig bare merkelig å gjøre det. Jeg kunne ikke bare byttet til et navn sånn ut av det blå, derfor er det synd at jeg ikke har noen foreldre som kunne bestemt et nytt for meg, det ville blitt mer naturlig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre... det navnet mitt er et sånt navn som man ikke kan sette sammen med andre navn, ellers kunne jeg lagt på et nytt vedsiden av og sakte men sikkert begynt å bruke det. Åååå.... 😭 Anonymkode: e395e...71f Maximilliane, er det deg? Anonymkode: 1b1c9...5dd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #74 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Maximilliane, er det deg? Anonymkode: 1b1c9...5dd Nei.... om jeg bare hadde hett det så hadde jeg vært fornøyd Anonymkode: e395e...71f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #75 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville mye heller ha hett Jørgunn, Inga, eller noe old fashion enn mitt navn. Navnet mitt er ikke noe koslig og trivelig. Det har vært flere sånne "hva assosierer du dette navnet med" tråder og da har jeg nevnt mitt navn for å se om det kunne hjelpe og det blir bare assosiert med kjipe personligheter. Grått hår, ustelt, uhygenisk, hestekjærring, tørr og kvass osv, virkelig ikke en eneste fin assosiasjon. Anonymkode: e395e...71f Hva er galt med å drive med hest? Hvorfor er det en kjip personlighet? Ville tatt et annet fornavn og hatt ditt navn som fornavn nr 2. Alle navn kan ha et navn foran seg. Til og med Hildegunn, Gøril og Gerda. Anonymkode: 49758...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #76 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er galt med å drive med hest? Hvorfor er det en kjip personlighet? Ville tatt et annet fornavn og hatt ditt navn som fornavn nr 2. Alle navn kan ha et navn foran seg. Til og med Hildegunn, Gøril og Gerda. Anonymkode: 49758...4bf Måten de har skrevet det på er negativ. Nei det går ikke å ha noe forran. Det blir isåfall mye værre. Anonymkode: e395e...71f
Hannah80 Skrevet 14. august 2021 #77 Skrevet 14. august 2021 Herregud. Angrer på at jeg leste denne tråden. Er så sykt nysgjerrig på hva dette "fæle" navnet til ts, er. 12
Supersmurf Skrevet 14. august 2021 #78 Skrevet 14. august 2021 Jeg ville ha byttet navn, og latt det andre navnet vært mellomnavn. Da har du fortsatt navnet foreldrene dine gav deg, men du slipper å bruke det. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #79 Skrevet 14. august 2021 Supersmurf skrev (8 minutter siden): Jeg ville ha byttet navn, og latt det andre navnet vært mellomnavn. Da har du fortsatt navnet foreldrene dine gav deg, men du slipper å bruke det. Som sagt.så.mange ganger.. det er ikke noe som passer forran det navnet hvis ikke jeg vil at det skal bli værre Anonymkode: e395e...71f
Supersmurf Skrevet 14. august 2021 #80 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som sagt.så.mange ganger.. det er ikke noe som passer forran det navnet hvis ikke jeg vil at det skal bli værre Anonymkode: e395e...71f Så får du fjerne navnet som du ikke liker da, og få deg et nytt som du er fornøyd med. Verre er det vel ikke! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå