Drizzt Skrevet 14. august 2021 #41 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bra det funka. Tja, det tar vel mer enn 30 sekunder å få folk til å bli vandt med det.. kan jeg spørre hva du het? Jeg syns bare det er trist å fjerne et navn som de valgte. Det er vemodig. Det er jo noe av det eneste jeg har igjen etter dem. Men så er det navnet kjipt for meg så det er jo et stort dilemma. Anonymkode: e395e...71f Hvis mine barn en dag ønsker å bytte navn fordi de ikke liker navnet de har, er det siste jeg kommer til å gjøre å være sur eller skuffet. Jeg vil at de er lykkelige og det vil også dine foreldre for deg. Det er det foreldre gjør. Bytt navn med god samvittighet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #42 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja. Anonymkode: e395e...71f 🙄 Anonymkode: 7dbf0...6c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #43 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke villig til å fortelle ditt navn fordi du tror du blir gjenkjent bare fordi du ikke har foreldre, men ber noen som forteller langt mer gjenkjennelige fakta (nemlig at de allerede har byttet fornavn) om å fortelle sitt? 😂😂😂 Anonymkode: 7dbf0...6c2 Ja, jeg spør om hun vil? At jeg ikke vil betyr ikke at andre ikke vil. Hun forteller ikke mer gjenkjennelig enn meg nei. Det er veldig mange som alerede har byttet navn. Hvor mange på 29 år med det navnet som 146 har har ikke foreldre ?? Tror du virker at det er noen andre enn meg av de 146 personene som er 29 år og mistet begge to ? Anonymkode: e395e...71f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #44 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har hatt god selvtillit tidligere jeg, men jeg har aldri likt det allikevel. Anonymkode: e395e...71f Hvorfor byttet du ikke navn da du hadde god selvtillit da? Anonymkode: 7dbf0...6c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #45 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, jeg spør om hun vil? At jeg ikke vil betyr ikke at andre ikke vil. Hun forteller ikke mer gjenkjennelig enn meg nei. Det er veldig mange som alerede har byttet navn. Hvor mange på 29 år med det navnet som 146 har har ikke foreldre ?? Tror du virker at det er noen andre enn meg av de 146 personene som er 29 år og mistet begge to ? Anonymkode: e395e...71f Så du tror faktisk at mange har byttet fra det navnet som anonym 18a byttet fra? Anonymkode: 7dbf0...6c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #46 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor byttet du ikke navn da du hadde god selvtillit da? Anonymkode: 7dbf0...6c2 Herregud så mange dumme spørsmål? Fordi det er ikke BARE å bytte et navn! Det er faktisk ikke det! Anonymkode: e395e...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #47 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du tror faktisk at mange har byttet fra det navnet som anonym 18a byttet fra? Anonymkode: 7dbf0...6c2 Det driter jeg i? Jeg tvinger henne ikke til å fortelle det, jeg spør bare også er det hennes valg. Liker du å lage kvalme og drama ? Anonymkode: e395e...71f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #48 Del Skrevet 14. august 2021 Bytt til en forkortelse av navnet ditt, eller til et annet navn som har de to første bokstavene fra originalnavnet ditt. Ikke tenk at fornavnet er det eneste du har fra foreldrene dine. Etternavnet er mye viktigere. Anonymkode: 019d6...2e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #49 Del Skrevet 14. august 2021 Er du allerede blitt 29? Da hadde jeg ikke gjort det. Ei venninne endret navn da hun var 27; kom hjem fra en yogaleir i utlandet, og skulle fornye seg selv. Halvparten kaller henne fortsatt det gamle navnet, fordi de enten ikke vet eller har glemt at hun har endret det. De fleste andre kaller henne det nye navnet, men gjør narr av henne bak ryggen hennes. Det kan jo ha noe med navnet hun endret til, da det er et underlig navn, men folk synes hele greia var skikkelig tåpelig. Det høres slemt ut, men det er sannheten i denne saken. Men du skifter jo totalt "personlighet" ved et navneskifte, så jeg mener at et menneske på snart 30 er blitt for gammel til å endre fornavn. Jeg hadde ikke ønsket den merkelappen som følger med et slikt valg. Anonymkode: 8949d...bf9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. august 2021 #50 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Herregud så mange dumme spørsmål? Fordi det er ikke BARE å bytte et navn! Det er faktisk ikke det! Anonymkode: e395e...71f Jo. Det er det. Hvis du er en massemorder kan du feks bytte til fjotolf for ikke og bli gjenkjent ( sorry måtte bare) jo, det er jo bare og bytte navn eller legge til et navn. Det er ikke et navn i slekten din du synes er fint da, som du kan bytte til og på en måte hedre foreldrene dine på den måten. Hadde moren din en fint navn? Jeg skjønnet fortsatt ikke hvorfor du ikke kan ha et tilleggsnavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #51 Del Skrevet 14. august 2021 Strange Doll skrev (1 time siden): Kanskje du kan bytte til et annet hovednavn men beholde det du har som mellomnavn? Du har misforstått hva mellomnavn er. Anonymkode: ca9fa...d3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #52 Del Skrevet 14. august 2021 Du kan jo bytte til din mor, bestemor, oldemors navn? Og hvis noen spør hvorfor du har byttet navn, så sier du at det er for å hedre den personen... Hvis det er folk sin mening du bekymrer deg for. Jeg hadde byttet hvis jeg var så misfornøyd, og ikke brydd meg om hva andre måtte tenke om det.. Anonymkode: 45cbe...ed3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strange Doll Skrevet 14. august 2021 #53 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har misforstått hva mellomnavn er. Anonymkode: ca9fa...d3b TS skjønte uansett hva jeg mente så det overlever jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #54 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer jo aldri til å få alle mine venner, kollegaer og bekjente til å begynne å kalle meg noe annet. Anonymkode: e395e...71f Joda, det tar bare litt tid. Jeg har både en kollega og en bekjent som har skiftet navn, og det gikk veldig kort tid før alle brukte det nye navnet 😊 Jeg skiftet også selv fornavn for omtrent 30 år siden, men jeg gjorde det i forbindelse med at jeg flyttet utenlands så da ble det veldig enkelt. Vil ikke si hva mitt opprinnelige navn var, men det var i samme kategori som F.eks Torbjørg og Borghild. (Ikke veldig kult når alle andre het Hilde, Heidi, Nina og Marianne... 😳) Anonymkode: c3f45...23c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #55 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er du allerede blitt 29? Da hadde jeg ikke gjort det. Ei venninne endret navn da hun var 27; kom hjem fra en yogaleir i utlandet, og skulle fornye seg selv. Halvparten kaller henne fortsatt det gamle navnet, fordi de enten ikke vet eller har glemt at hun har endret det. De fleste andre kaller henne det nye navnet, men gjør narr av henne bak ryggen hennes. Det kan jo ha noe med navnet hun endret til, da det er et underlig navn, men folk synes hele greia var skikkelig tåpelig. Det høres slemt ut, men det er sannheten i denne saken. Men du skifter jo totalt "personlighet" ved et navneskifte, så jeg mener at et menneske på snart 30 er blitt for gammel til å endre fornavn. Jeg hadde ikke ønsket den merkelappen som følger med et slikt valg. Anonymkode: 8949d...bf9 Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. (Omgangskretsen din høres ikke spesielt hyggelig ut heller, her hadde jeg nok byttet både navn, venner og bosted....) Anonymkode: c3f45...23c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #56 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Åja, du kjenner jo så klart meg ja, og vet at jeg kun ser uløselige problemer og er negativ. For deg at sikkert det å bytte et navn en bagatell, men for meg er det faktisk ikke det. Anonymkode: e395e...71f Hvis du ikke liker navnet ditt, bytter du navn. Enkelt og greit. Hvis du ikke ønsker å bytte det, er det ingenting annet du kan gjøre. Anonymkode: 019d7...737 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #57 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud så mange dumme spørsmål? Fordi det er ikke BARE å bytte et navn! Det er faktisk ikke det! Anonymkode: e395e...71f Jo, det er veldig enkelt å gjøre det. Anonymkode: 019d7...737 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #58 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg var også veldig negativ til navnet mitt i lang tid. Det gikk så langt at jeg bytta navn, men før søknaden (eller hva det nå var) gikk gjennom, så avbrøt jeg prosessen. Veldig glad for det idag. Med alderen så lærer man å like navnet sitt bedre, eller å bry seg mindre. Nå er jeg bare 2 år eldre enn deg, men jeg tror du vil komme dit en dag også. Du kan lære deg å like så mye her i livet, inkludert ditt eget navn. Tving deg selv til å si hvor mye du liker navnet ditt, hvorfor du liker det, hva som er fint med det, og plutselig vil du overraskende innse at du liker det på ekte 😄 Tror også vi blir mer påvirket enn vi tror av hvilke navn som er populære og hvilke som er «utdaterte». Forestill deg at ditt eget navn er svært populært og et navn som blir sett på som et typisk «fint» navn i dag, og reflekter litt over hva det gjør med dine tanker rundt det. Føler du da at det plutselig blir litt finere og mer ettertraktet? Jobb med tankene dine rundt navnet, så skal du se at du snart slutter å tenke over det! Lykke til 😁 Anonymkode: 1151b...64e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 14. august 2021 #59 Del Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For en som meg med fryktelig angst og lavt selvbilde så betyr det veldig mye. Anonymkode: e395e...71f Det er nok dette du bør jobbe med fremfor å bytte fornavnet ditt. Å bytte navn er neppe noe quick fix for problemene dine. Jeg vet om et par stykker som har bytta navn fra helt vanlige navn til noe "unike" greier, kan ikke for at jeg bare synes det høres teit ut. Hvis du absolutt vil bytte navn, ville jeg bytta til navnet til en av foreldrene dine (avhengig av om du er mann eller kvinne), besteforeldrene eller oldeforeldrene, eller en annen slektning som er/var viktig for deg, evt. varianter av disse. I alle fall ikke velg et navn som er på navnetoppen nå, da lyser det "bytta navn i voksen alder" av deg. Velg et navn som betyr noe for deg, ikke bare et du synes er fint her og nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #60 Del Skrevet 14. august 2021 Anonymus Notarius skrev (4 minutter siden): Det er nok dette du bør jobbe med fremfor å bytte fornavnet ditt. Å bytte navn er neppe noe quick fix for problemene dine. Jeg vet om et par stykker som har bytta navn fra helt vanlige navn til noe "unike" greier, kan ikke for at jeg bare synes det høres teit ut. Hvis du absolutt vil bytte navn, ville jeg bytta til navnet til en av foreldrene dine (avhengig av om du er mann eller kvinne), besteforeldrene eller oldeforeldrene, eller en annen slektning som er/var viktig for deg, evt. varianter av disse. I alle fall ikke velg et navn som er på navnetoppen nå, da lyser det "bytta navn i voksen alder" av deg. Velg et navn som betyr noe for deg, ikke bare et du synes er fint her og nå. Jeg bytter jo ikke navn fordi jeg har angst, og heller ikke fordi det løser noen av mine problemer i det heletatt, men kun fordi navnet ikke føles ut som mitt navn. Jeg går til psykiater og er under utredning så jeg får hjelp. Jeg sa bare at det å bli spekulert over og snakket om hvorfor jeg eventuelt har byttet navn ville vært veldig angstfullt for meg. Ikke at navne endring endrer noe i psyken min, det gjør det ikke, det har ikke noe med hverandre å gjøre. Anonymkode: e395e...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå