AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #1 Del Skrevet 12. august 2021 Jeg hadde innsett i går. Jeg ønsket egentlig å få inn to embryo men de sa at det ble ett og det var 3 igjen på frys. Dette er mitt første ivf-forsøk. Jeg fikk beskjed at det er 40 prosent sjanse for graviditet. Det betyr jo at det er størst sjanse for at jeg ikke blir gravid, men med en sjanse på 40 prosent så er det vel allikevel en god sjanse tilstede. Hva mener dere? Jeg er over 40 år. Men jeg brukte donoregg. Det gjorde sjansen min langt mye høyere enn hva den ville vært uten donor sa legen. Jeg har to biologiske barn fra før og kjente på samme gleden som om det skulle vært mitt eget egg. Mannen min er vel mest nervøs for at vi ikke skal lykkes. Han har ingen barn fra før. Men jeg er nervøs også. Har noen av dere vært like nervøs for å ikke lykkes? Dersom det blir flere ivf forsøk så håper jeg på to embryo neste gang. Sjansene føles høyere med to. Noen som har lykkes med innsett at kun et embryo? Jeg håper og håper nå. Anonymkode: 1903e...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #2 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde innsett i går. Jeg ønsket egentlig å få inn to embryo men de sa at det ble ett og det var 3 igjen på frys. Dette er mitt første ivf-forsøk. Jeg fikk beskjed at det er 40 prosent sjanse for graviditet. Det betyr jo at det er størst sjanse for at jeg ikke blir gravid, men med en sjanse på 40 prosent så er det vel allikevel en god sjanse tilstede. Hva mener dere? Jeg er over 40 år. Men jeg brukte donoregg. Det gjorde sjansen min langt mye høyere enn hva den ville vært uten donor sa legen. Jeg har to biologiske barn fra før og kjente på samme gleden som om det skulle vært mitt eget egg. Mannen min er vel mest nervøs for at vi ikke skal lykkes. Han har ingen barn fra før. Men jeg er nervøs også. Har noen av dere vært like nervøs for å ikke lykkes? Dersom det blir flere ivf forsøk så håper jeg på to embryo neste gang. Sjansene føles høyere med to. Noen som har lykkes med innsett at kun et embryo? Jeg håper og håper nå. Anonymkode: 1903e...4a6 Lykke til 😊 tror ikke det er større sjanse med to. Jeg har satt inn to embryo 7 ganger, og aldri blitt gravid. Første forsøket fikk jeg kun lov å sette inn 1. Blei gravid med ett, men mistet. Men de satt bare inn to embryo visst de så at det var dårlig kvalitet. 🤷🏼♀️ Anonymkode: df7b8...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 13. august 2021 #3 Del Skrevet 13. august 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Del Skrevet 16. august 2021 Det er vanlig å sette inn ett embryo først. De setter inn to hvis det er flere mislykkede forsøk. Jeg vil tro grunnen til dette er at hvis du blir gravid med tvillinger, så vil det være risikograviditet, grunnet alder. Da er det bedre å bruke noen måneder på å sette inn et embryo, og se om dette fungerer først. jeg fikk beskjed av min gyn at jeg har 45% på å bli gravid ved innsett. Ble gravid på første forsøk. Er i midten av 30 årene. Håper det samme skjer med deg også😊 Lykke til! Anonymkode: afafd...905 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Del Skrevet 17. august 2021 23 hours ago, AnonymBruker said: Det er vanlig å sette inn ett embryo først. De setter inn to hvis det er flere mislykkede forsøk. Jeg vil tro grunnen til dette er at hvis du blir gravid med tvillinger, så vil det være risikograviditet, grunnet alder. Da er det bedre å bruke noen måneder på å sette inn et embryo, og se om dette fungerer først. jeg fikk beskjed av min gyn at jeg har 45% på å bli gravid ved innsett. Ble gravid på første forsøk. Er i midten av 30 årene. Håper det samme skjer med deg også😊 Lykke til! Anonymkode: afafd...905 Takk Jeg har fått murringer i korsryggen så er desverre redd for at det betyr at jeg ikke er blitt gravid. Men jeg håper fortsatt. Er det vanskelig for et embryo å finne vei for å feste seg i seg selv? Er det derfor prosentene er såpass lav ved innsett ? Anonymkode: 1903e...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 17. august 2021 #6 Del Skrevet 17. august 2021 De aller fleste får satt inn bare ett egg, hvertfall første gangen. Murringer er ganske vanlig både ved menstruasjon og graviditet, så vanskelig å si. Men hvis du fikk satt inn blasto er det jo bare å teste, nå omtrent vil du kunne få positiv test 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #7 Del Skrevet 17. august 2021 16 minutter siden, Ginny said: De aller fleste får satt inn bare ett egg, hvertfall første gangen. Murringer er ganske vanlig både ved menstruasjon og graviditet, så vanskelig å si. Men hvis du fikk satt inn blasto er det jo bare å teste, nå omtrent vil du kunne få positiv test 😊 Jeg vet ikke om det var blasto eller vanlig embryo. Det ble en del språkvansker for meg fordi jeg tok det i utlandet. Det var det negative med å ta innsett og ivf i utlandet. Men jeg håper på at dette fører til graviditet. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta hjemmetest om 10 dager etter innsett. Og at jeg uavhengig av svaret på den måtte ta HCG blodprøve for å sjekke om jeg er gravid. Men sier ikke hjemmetestene alt om jeg er gravid eller ikke? Er litt kjipt dersom menstruasjonen kommer, og testen er negativ og måtte itillegg bestille meg en time en eller annen plass for blodprøven. Men må jeg så må jeg. Godt å høre at jeg kan ha samme symptomer som murringer i korsryggen også ved graviditet . Da er håpet fortsatt til stede. Er veldig redd for å teste. Men må jo ta en test før eller siden. Er på dag 7 etter innsett nå. Kjenner så mye etter på kroppen pga dette var mitt første innsett. Og jeg håper så mye. Det psykiske er det verste med dette. Får så angst om å ikke lykkes på ivf. Men det er vel ikke helt unormalt å ikke lykkes på første forsøk. Så får roe meg ned litt. Anonymkode: 1903e...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk Jeg har fått murringer i korsryggen så er desverre redd for at det betyr at jeg ikke er blitt gravid. Men jeg håper fortsatt. Er det vanskelig for et embryo å finne vei for å feste seg i seg selv? Er det derfor prosentene er såpass lav ved innsett ? Anonymkode: 1903e...4a6 Såpass lave prosenter ved innsett? 40% for å lykkes er da vesentlig høyere enn naturlig metode! Anonymkode: b43fc...092 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Del Skrevet 17. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Såpass lave prosenter ved innsett? 40% for å lykkes er da vesentlig høyere enn naturlig metode! Anonymkode: b43fc...092 Ja, det er vel nesten dobbel så høy sjanse for å lykkes enn hva det er for en frisk ung person som prøver naturmetoden. Men jeg trodde at når det allerede er et befruktet egg / embryo så skulle det være enda større sjanse for å lykkes. Men vet ikke hvorfor sjansene er 40 prosent. Mulig fordi det kan bli vanskelig for et embryo å finne veien for å feste seg ? Eller for at et embryo kan ha feil i seg eller risiko for at livmorhinnen ikke vil la det feste seg ? Jeg vet ikke. Men jeg håper og håper ❤️ Anonymkode: 1903e...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå