AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Del Skrevet 11. august 2021 Jeg tok covidvaksinen, første dose, for tre uker siden. Leste masse på forhånd om at det kunne tukle med syklusen, men jeg fikk mensen som vanlig og EL som vanlig etterpå. Betyr det at vaksinen antakelig ikke har noen innvirkning på min syklus og at jeg bare kan kjøre på med dose 2 om ikke så lenge? Har hørt at den andre dosen gir litt flere symptomer enn den første, og er redd for at det kan spille en rolle i prøvingen..? Anonymkode: 74b18...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Del Skrevet 11. august 2021 Det er vanskelig å si ettersom de ikke vet helt hva og hvorfor vaksinen kan påvirke syklus. Men så vidt jeg vet påvirker den ikke fruktbarheten, men blødning. Er jo ikke alle blødninger som er resultat av eggløsning og sånt. Jeg merket ingen endring på noen av dosene Kanskje rådføre deg med lege om du er usikker Anonymkode: 865d1...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Del Skrevet 11. august 2021 Det er tryggere å ta den enn å ikke ta den Anonymkode: eb1e9...5a5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #4 Del Skrevet 12. august 2021 Det er helt trygt å ta den Anonymkode: acfe7...657 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZS34 Skrevet 13. august 2021 #5 Del Skrevet 13. august 2021 Min mens var forsinket 4 dager etter dose 1. Jeg tok dose 2 to dager etter EL. Er nysgjerrig ift. om det sitter eller ikke i denne pp. skjønner heller ikke helt om jeg har bivirkninger etter EL, implementasjon eller vaksine 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #6 Del Skrevet 13. august 2021 Takk for alle svar😊 Satser på at det går helt fint å ta dose 2😊 Anonymkode: 74b18...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #7 Del Skrevet 13. august 2021 ZS34 skrev (6 timer siden): Min mens var forsinket 4 dager etter dose 1. Jeg tok dose 2 to dager etter EL. Er nysgjerrig ift. om det sitter eller ikke i denne pp. skjønner heller ikke helt om jeg har bivirkninger etter EL, implementasjon eller vaksine 😅 Jeg er også 2 DPO og tok 2. dose i dag 🤞🏻Vet jo ikke om jeg er gravid enda, men tviler på at vaksinen kan gjøre noe «skade» før egget eventuelt har festet seg. Krysser fingrene for oss. Anonymkode: f981c...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZS34 Skrevet 17. august 2021 #8 Del Skrevet 17. august 2021 Update! Jeg er gravid i uke 3+4! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #9 Del Skrevet 18. august 2021 gratulerer! 🤩 Anonymkode: e9305...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #10 Del Skrevet 18. august 2021 ZS34 skrev (21 timer siden): Update! Jeg er gravid i uke 3+4! Jippi!!! Gratulerer!!!😍😍 Ts Anonymkode: 74b18...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Del Skrevet 18. august 2021 Litt på siden her, men jeg fikk fremskyndet vaksinedose 2 og var overlykkelig fordi jeg da rekker å bli fullvaksinert før jeg skal i gang med prøverør. Har time i morgen, men så har jeg blitt bittelitt forkjølet. Eller egentlig bare litt sår i halsen og ellers veldig trøtt pga. lite søvn. Har så lyst til å være egoistisk og ta den, fordi jeg ikke har noen grunn til å mistenke korona og tenker det skal mye til å smitte noen med smittevernutstyr. Men samtidig dårlig samvittighet for å vurdere det.. for det ER vel regelen at man ikke kan møte til vaksine ved forkjølelse? Anonymkode: d7b41...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #12 Del Skrevet 18. august 2021 Du skal ikke møte opp til vaksinasjon dersom du på vaksinasjonsdagen: har forkjølelsessymptomer, feber over 38 °C eller andre tegn på infeksjonssykdom. Ingen tror de har korona - før de har det - så vent et par dager og utsett det til du er frisk Anonymkode: e4c98...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #13 Del Skrevet 18. august 2021 dette stod i fvn idag : til info om vaksinen https://www.fvn.no/norgeogverden/i/qWOMXw/nye-raad-til-gravide-om-koronavaksine Overlege Margrethe Greve-Isdahl i FHI sier at risikoen for alvorlig sykdom for den gravide tiltar utover i svangerskapet. FHI anbefaler derfor gravide kvinner som er i 2. og 3. trimester vaksinasjon med mRNA-vaksine mot koronavirus. Gravide som tilhører en risikogruppe for covid-19 kan også vaksineres fra 1. trimester. ... Planlegger du å bli gravid? Ta vaksinen. Frem til nå har anbefalingen vært at gravide med underliggende sykdommer som øker risikoen for et alvorlig koronaforløp, eller som bor i områder med høyt smittepress, bør vurdere vaksinasjon. Koronavaksinering kan også gis til kvinner som planlegger å bli gravide, og kvinner som er under fertilitetsutredning og -oppfølging (IVF-behandling). Anonymkode: e9305...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #14 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): dette stod i fvn idag : til info om vaksinen https://www.fvn.no/norgeogverden/i/qWOMXw/nye-raad-til-gravide-om-koronavaksine Overlege Margrethe Greve-Isdahl i FHI sier at risikoen for alvorlig sykdom for den gravide tiltar utover i svangerskapet. FHI anbefaler derfor gravide kvinner som er i 2. og 3. trimester vaksinasjon med mRNA-vaksine mot koronavirus. Gravide som tilhører en risikogruppe for covid-19 kan også vaksineres fra 1. trimester. ... Planlegger du å bli gravid? Ta vaksinen. Frem til nå har anbefalingen vært at gravide med underliggende sykdommer som øker risikoen for et alvorlig koronaforløp, eller som bor i områder med høyt smittepress, bør vurdere vaksinasjon. Koronavaksinering kan også gis til kvinner som planlegger å bli gravide, og kvinner som er under fertilitetsutredning og -oppfølging (IVF-behandling). Anonymkode: e9305...5bf Har uansett tenkt å ta den, men så er problemet at jeg er blitt forkjølet.. Anonymkode: d7b41...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #15 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Litt på siden her, men jeg fikk fremskyndet vaksinedose 2 og var overlykkelig fordi jeg da rekker å bli fullvaksinert før jeg skal i gang med prøverør. Har time i morgen, men så har jeg blitt bittelitt forkjølet. Eller egentlig bare litt sår i halsen og ellers veldig trøtt pga. lite søvn. Har så lyst til å være egoistisk og ta den, fordi jeg ikke har noen grunn til å mistenke korona og tenker det skal mye til å smitte noen med smittevernutstyr. Men samtidig dårlig samvittighet for å vurdere det.. for det ER vel regelen at man ikke kan møte til vaksine ved forkjølelse? Anonymkode: d7b41...395 Regelen er at du skal holde deg hjemme. Anonymkode: db59e...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #16 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Regelen er at du skal holde deg hjemme. Anonymkode: db59e...f4c Takk for svar, folkens, trengte å innstille meg på avlysning i går for ikke å bruke mye energi på å tenke på om det ble vaksine før IVF eller ikke. Men i dag følte jeg meg heldigvis bra igjen, så tror halsvondten rett og slett kom av slitenhet pga. nattevåk. Jammen ikke alltid lett å vite hva som er hva.. Anonymkode: d7b41...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå