AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1 Skrevet 11. august 2021 Hadde en samtale med legen her om dagen og vi kom inn på dette med alkohol. Når jeg fortalte hvor mye jeg drikker når jeg først drikker ble hun veldig sint (?).. hun sa det var sjokkerende at jeg var i live, at det var rart ikke alle organene mine hadde kollapset og at jeg i det hele tatt kunne puste etter så mye alkohol. Det er snakk om 1 liter 40% på 6-8 timer. Jeg vet selv det er veldig mye, men jeg har aldri reagert veldig på alkohol eller medisiner generelt. Etter 1 liter brennevin er jeg ikke engang «drita». Jeg kan fint gå, snakke og ikke gjøre dumme ting. Blir bare i veldig godt humør og snakker mer. Drikker kanskje 1-2 lørdager i måneden. Noen gangen drikker jeg 0,3 liter, andre ganger 1 liter. Men legen svartmalte virkelig dette, sa at hun var pårørende til folk med alkoholproblemer, at det ødelegger liv osv. At man fikk angst av alkohol og at man måtte drikke mer og mer for å døyve denne? Kjenner meg jo ikke igjen i det. Fra jeg var 17-27 satt jeg stort sett inne foran tvn, uten venner. Nå har jeg endelig noen venner og det er gøy å drikke ute med dem. Har kun drukket i 1 år av livet, men det virker som om legen mener jeg har et problem. Alle de andre jeg drikker med drikker minst like mye også, så trodde det var relativt normalt Anonymkode: 6bb39...dca
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hadde en samtale med legen her om dagen og vi kom inn på dette med alkohol. Når jeg fortalte hvor mye jeg drikker når jeg først drikker ble hun veldig sint (?).. hun sa det var sjokkerende at jeg var i live, at det var rart ikke alle organene mine hadde kollapset og at jeg i det hele tatt kunne puste etter så mye alkohol. Det er snakk om 1 liter 40% på 6-8 timer. Jeg vet selv det er veldig mye, men jeg har aldri reagert veldig på alkohol eller medisiner generelt. Etter 1 liter brennevin er jeg ikke engang «drita». Jeg kan fint gå, snakke og ikke gjøre dumme ting. Blir bare i veldig godt humør og snakker mer. Drikker kanskje 1-2 lørdager i måneden. Noen gangen drikker jeg 0,3 liter, andre ganger 1 liter. Men legen svartmalte virkelig dette, sa at hun var pårørende til folk med alkoholproblemer, at det ødelegger liv osv. At man fikk angst av alkohol og at man måtte drikke mer og mer for å døyve denne? Kjenner meg jo ikke igjen i det. Fra jeg var 17-27 satt jeg stort sett inne foran tvn, uten venner. Nå har jeg endelig noen venner og det er gøy å drikke ute med dem. Har kun drukket i 1 år av livet, men det virker som om legen mener jeg har et problem. Alle de andre jeg drikker med drikker minst like mye også, så trodde det var relativt normalt Anonymkode: 6bb39...dca And there it is Anonymkode: 5f648...2f3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #3 Skrevet 11. august 2021 Hun ble nok ikke veldig sint. For hennes del kan du jo gjøre det du vil med kroppen din. Men ja, det er ikke alltid fulle folk vet hvor fulle de faktisk fremstår. Likevel er ikke det du drikker så ekstremt mye. Anonymkode: e5777...3fa 2
Djungelvrål Skrevet 11. august 2021 #4 Skrevet 11. august 2021 Ja 2 liter sprit i mnd er mye, gå gjerne til flere leger. De forteller deg det samme.
Gjest GulSol Skrevet 11. august 2021 #5 Skrevet 11. august 2021 Det er vanvittig mye. Er du overvektig siden du trenger så mye alkohol? Eller russ?
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #6 Skrevet 11. august 2021 1 liter 40% på 6-8 timer er ikke noe en vanlig person takler. Sljønner at legen reagerer, mengden er sinnsyk selv pm det "bare" er annen hver uke. Anonymkode: ec26a...388 2
AliceNextDoor Skrevet 11. august 2021 #7 Skrevet 11. august 2021 Om det er sant, så er det mye. Hilsen en annen alkoholiker. Klarer ikke gå normalt med så mye, jeg hadde vært mye dårlig. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 11. august 2021 #8 Skrevet 11. august 2021 Legen kan finne på å ta førerkortet ditt med denne informasjonen i hånden, just saying...
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Etter 1 liter brennevin er jeg ikke engang «drita». Jeg kan fint gå, snakke og ikke gjøre dumme ting. Blir bare i veldig godt humør og snakker mer. Hvordan den fulle oppfatter seg selv og hvordan de rundt oppfatter den fulle, gir som regel er to vidt forsljellige resultater. Anonymkode: ec26a...388 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #10 Skrevet 12. august 2021 7 hours ago, Den Sagnomsuste said: Legen kan finne på å ta førerkortet ditt med denne informasjonen i hånden, just saying... Hæ? På bakgrunn av at man tåler mye sprit? Det høres helt absurd ut. TS gjør ikke noe ulovlig. Anonymkode: ca968...d80 1
Loff77 Skrevet 12. august 2021 #11 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hæ? På bakgrunn av at man tåler mye sprit? Det høres helt absurd ut. TS gjør ikke noe ulovlig. Anonymkode: ca968...d80 Man drikker nok oftere og mer enn man gir uttrykk for hvis man ikke blir synlig beruset av 1 L sprit😂 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #12 Skrevet 12. august 2021 Du tuller nå? Anonymkode: 8c2b7...25e
Den Sagnomsuste Skrevet 12. august 2021 #13 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? På bakgrunn av at man tåler mye sprit? Det høres helt absurd ut. TS gjør ikke noe ulovlig. Anonymkode: ca968...d80 Legen plikter egentlig å rapportere alkoholikere videre innover i systemet. Dersom en alkoholiker har førerrett vil denne kunne inndras midlertidig i seks måneder. https://www.ung.no/oss/rusmidler/120950.html 1
Purple_Pixiedust Skrevet 12. august 2021 #14 Skrevet 12. august 2021 (endret) Det er mye. På mitt verste i 2017 så drakk jeg 1-2 ganger i uken, ca 15 øl hver gang (halvlitere), og det tror jeg samsvarer ca mengde. Jeg ble flere ganger funnet bevisstløs i gatene uten at de kunne vekke meg. På det meste ble jeg målt til å ha 3,2 i promille og pustet dårlig. Da hadde jeg for øvrig 29 i BMI. Nå når jeg har 18,5 i BMI og drikker ca to ganger i måneden så tåler jeg overhodet ikke slike mengder. I fjor sommer tror jeg at jeg drakk sånn 9 øl. Da ble jeg også funnet bevisstløs, så politiet fraktet meg til legevakten. Der hadde jeg to pustestans på 15 sekunder hver, så ble sendt i ambulanse og akutteamet i mottaket stod klar. Men så ordnet kroppen litt opp selv ved at jeg våknet litt til og begynte å spy som en gris. Fikk væske intravenøst også da. Hadde 2,7 i promille. Godt mulig du har høy toleranse naturlig sett, noen har jo faktisk det. Men jeg har vanskelig for å tro at du kan drikke så mye og fortsatt være oppegående. Da drikker du nok oftere og har bygd opp toleranse i tillegg til å undervurdere hvor full du faktisk er og framstår. Jeg får fullstendig black out av å drikke meg til så høy promille. Har ikke vært så full siden i fjor sommer da, men har vært overstadig full flere ganger etter det. Men jeg er fullt klar over at jeg har et rusproblem. Endret 12. august 2021 av Purple_Pixiedust 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #15 Skrevet 12. august 2021 Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden): Det er mye. På mitt verste i 2017 så drakk jeg 1-2 ganger i uken, ca 15 øl hver gang (halvlitere), og det tror jeg samsvarer ca mengde. Jeg ble flere ganger funnet bevisstløs i gatene uten at de kunne vekke meg. På det meste ble jeg målt til å ha 3,2 i promille og pustet dårlig. Da hadde jeg for øvrig 29 i BMI. Nå når jeg har 18,5 i BMI og drikker ca to ganger i måneden så tåler jeg overhodet ikke slike mengder. I fjor sommer tror jeg at jeg drakk sånn 9 øl. Da ble jeg også funnet bevisstløs, så politiet fraktet meg til legevakten. Der hadde jeg to pustestans på 15 sekunder hver, så ble sendt i ambulanse og akutteamet i mottaket stod klar. Men så ordnet kroppen litt opp selv ved at jeg våknet litt til og begynte å spy som en gris. Fikk væske intravenøst også da. Hadde 2,7 i promille. Godt mulig du har høy toleranse naturlig sett, noen har jo faktisk det. Men jeg har vanskelig for å tro at du kan drikke så mye og fortsatt være oppegående. Da drikker du nok oftere og har bygd opp toleranse i tillegg til å undervurdere hvor full du faktisk er og framstår. Jeg får fullstendig black out av å drikke meg til så høy promille. Har ikke vært så full siden i fjor sommer da, men har vært overstadig full flere ganger etter det. Oj. Håper du tar vare på deg selv fra nå av ❤️ Anonymkode: 80eeb...27d 2
Purple_Pixiedust Skrevet 12. august 2021 #16 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Oj. Håper du tar vare på deg selv fra nå av ❤️ Anonymkode: 80eeb...27d Prøver. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #17 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hæ? På bakgrunn av at man tåler mye sprit? Det høres helt absurd ut. TS gjør ikke noe ulovlig. Anonymkode: ca968...d80 Ja, dersom legen mener man har et rusproblem så kan de finne på å inndra førerkortet og pålegge pasienten rustesting. Anonymkode: f03dc...d6c 1
tussi680 Skrevet 12. august 2021 #18 Skrevet 12. august 2021 (endret) Hvorfor drikker du så mye? Hva er hensikten? Det får ikke vekk prbl. lager bare nye. Endret 12. august 2021 av tussi680 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #19 Skrevet 12. august 2021 Dette er skremmende mye. Du har et alkoholproblem/er alkoholiker Anonymkode: e89f5...812 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #20 Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hadde en samtale med legen her om dagen og vi kom inn på dette med alkohol. Når jeg fortalte hvor mye jeg drikker når jeg først drikker ble hun veldig sint (?).. hun sa det var sjokkerende at jeg var i live, at det var rart ikke alle organene mine hadde kollapset og at jeg i det hele tatt kunne puste etter så mye alkohol. Det er snakk om 1 liter 40% på 6-8 timer. Jeg vet selv det er veldig mye, men jeg har aldri reagert veldig på alkohol eller medisiner generelt. Etter 1 liter brennevin er jeg ikke engang «drita». Jeg kan fint gå, snakke og ikke gjøre dumme ting. Blir bare i veldig godt humør og snakker mer. Drikker kanskje 1-2 lørdager i måneden. Noen gangen drikker jeg 0,3 liter, andre ganger 1 liter. Men legen svartmalte virkelig dette, sa at hun var pårørende til folk med alkoholproblemer, at det ødelegger liv osv. At man fikk angst av alkohol og at man måtte drikke mer og mer for å døyve denne? Kjenner meg jo ikke igjen i det. Fra jeg var 17-27 satt jeg stort sett inne foran tvn, uten venner. Nå har jeg endelig noen venner og det er gøy å drikke ute med dem. Har kun drukket i 1 år av livet, men det virker som om legen mener jeg har et problem. Alle de andre jeg drikker med drikker minst like mye også, så trodde det var relativt normalt Anonymkode: 6bb39...dca høres ut som legen har gått litt utover sin profesjonelle rolle og svart mer personlig. Anonymkode: 5da4b...bba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå