Gå til innhold

Ida Birk


Sunn_jente

Anbefalte innlegg

Hvem i denne hele vide verden har interesse av å se henne sitte i frisørstolen og prate med frisøren? Hjelpes, alt man deler….

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissCoverdale skrev (På 17.5.2022 den 22.05):

Sikkert en ordentlig filleting å henge seg opp i, men jeg får henne stadig opp på snap hvor hun skriver at hun er på topptur. Altså, kaller man det virkelig topptur så lenge det er en topp der? Jeg går stadig opp byfjellene i Bergen, men sier ikke jeg er på topptur hver uke liksom. 

Hahahaha det kan virkelig ikke kalles topptur nei 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCoverdale skrev (På 17.5.2022 den 22.05):

Sikkert en ordentlig filleting å henge seg opp i, men jeg får henne stadig opp på snap hvor hun skriver at hun er på topptur. Altså, kaller man det virkelig topptur så lenge det er en topp der? Jeg går stadig opp byfjellene i Bergen, men sier ikke jeg er på topptur hver uke liksom. 

Vet ikke om det finnes noen klar definisjon på det, men jeg tenker at det må være _minst_ 1000 moh for at det er topptur. Synes kanskje det også er i grenseland… men når jeg skal på topptur så tenker jeg at det er lengre og høyere enn når jeg bare er på fjelltur, som er de lavere toppene jeg vanligvis går på. 
 

Ser at hun i dag skryter av at de skal på fem toppturer, og at første topptur er på 505 moh. I mitt hode er ikke det en topptur, men en liten fjelltur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor sør i Indre Agder, og det er det rimelig flatt. De fleste idrettslagene i det området har slike topptur-kort, det formålet er å få allmennheten ut i skogen. Så det er ikke høye, ruvende fjelltopper slik man ser på Vestlandet og i nord, men heller skogsturer der man ender opp med en viss utsikt. Så jeg er aldeles enig - jeg forbinder også ordet topptur med en «ekte» topp 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig her i Agder å kalle slike turer opp på en topp for toppturer. På toppene er det bålplass, sitteområder, gjestebok og ofte informasjon om toppen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er det en topp så er det en topp, men derimot forskjell på fjelltur og topptur mener jeg. Og helt rett bagatell å henge seg oppi....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jobber Ida med/som nå? Er en stund siden hun sluttet som lærer for å bli influenser på fulltid, men hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OppNedPåAlt skrev (12 timer siden):

Hva jobber Ida med/som nå? Er en stund siden hun sluttet som lærer for å bli influenser på fulltid, men hvordan gikk det?

Dette har jeg også lurt på. Slik jeg har forstått det så lever hun vel av å være influenser nå, men jeg skjønner ikke hvordan hun kan det. Det er jo veldig lite innhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bor i Eiken. Damer jobber ikke der. Hvertfall ikke mer enn noen få prosent. De er for det meste hjemme med barn. Mener jeg leste en likestillingsundersøkelse derfra, og de kom så dårlig ut! Skolen har onsdagsfri, så de sliter med å få folk til å jobbe på gamlehjemmet/butikken denne dagen. Det er ett stort samfunnsproblem i de indre bygder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg får ingenting ut av å følge henne lengre. Før var det skikkelig gøy å se interiør, hverdag(uten barn) og oppskrifter. Nå er det kun sykkelturer eller toppturer hver.dag.😏

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Å nå faktisk gått å fått stelt neglene sine med covid. Jada, jeg vet det ikke er noen tiltak lenger. Men ærlig talt. Er man så syk så tester man seg hvis man har omtanke for andre rundt seg. Hva hvis denne negldama hun har gått til er i risikogruppe? 

Nei nå avfulgte jeg henne. Vært kjedelig en stund med bare trening og trening. Men dette fikk med til å trykke avfølge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Godt spørsmål. Følger henne ikke på noen medier, annet enn insta, men ikke så aktiv der heller. 

Endret av emlia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...