Gå til innhold

Er kjøttpudding godt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine sammenligninger; Ferdigkjøpt kjøttpudding smaker som tam utgave av ferdigkjøpte kjøttkaker. Hjemmelaget kjøttpudding smaker som en tam utgave av heimelaga kjøttkaker.

Det jeg liker best med kjøttkaker er nemlig skorpen. Kjøttpudding blir på en måte som kjøttkaker uten skorpe. Ihvertfall mye mindre av den siden det kun er en tynn stekeovnsstekt skorpe på toppen. Men noen er kanskje ikke like begeistret for denne kjøttskorpen som meg, og da passer kanskje kjøttpudding bra🙂 Så smak&behag.

Finnes jo tross alt også uendelige varianter mht krydret og smaksvarianter. Den varianten LittDiva over her anbefaler, var kanskje verdt et forsøk😊

Anonymkode: 41339...095

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøttpudding kan være veldig godt, spesielt om du har innbakt egg i kjernen. Jeg skulle gjerne visst en god oppskrift på dette, har aldri kunne lage selv.

• Liker 1
Skrevet

Kjøttpudding er godt :) Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive smaken, syns ikke det smaker helt som kjøttkaker heller..

Anonymkode: 45cc7...d0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-10 den 22.58):

Kjøttpudding er laget av den samme medisterdeigen som medisterkaker, bare at det er stekt i en form i stedet for som runde kaker. Så det smaker akkurat som medisterkaker. 

Anonymkode: abff2...68b

Jeg har alltid laget kjøttpudding med 50/50 kjøttdeig og medisterdeig.  Pleier også å fylle den med grønnsaker (frossen amerikansk blanding).  Da smaker det akkurat som lunchkaker fra ferskvaredisken hos Meny  😊

Anonymkode: adbd6...5e2

• Liker 1
Skrevet

Med god hjemmelaget brun saus og kålstuing er selv kjøpekjøttpudding godt.  Husk tyttebærsyltetøy.

Anonymkode: 32573...7ec

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker det,har gjort det siden jeg var barn.

Kjøper kjøttpudding. Brun saus,poteter,gulrøtter og blomkål. Og en dæsj tyttebær.

Anonymkode: 7a2ce...1ff

Gjest Blondie65
Skrevet
strapaziert skrev (14 timer siden):

Kjøttpudding kan være veldig godt, spesielt om du har innbakt egg i kjernen. Jeg skulle gjerne visst en god oppskrift på dette, har aldri kunne lage selv.

Eds enorme kjøttpudding | Millas Mat

(Nå ble jeg sulten ...!)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.8.2021 den 23.42):

Oj jeg liker ikke medisterkaker!!! Da liker jeg sikkert ikke kjøttpudding da? 🙈

Anonymkode: 99f66...e77

Du kan jo lage den på hvilken måte du vil, så hvis du ikke liker medisterkaker, er det jo bare å finne en oppskrift med mindre svinekjøtt. Ikke verre enn det.

Skrevet

Ja, veldig godt med rett tilbehør. En god brun saus, poteter, makaroni, grønnsaker, tyttebærsyltetøy. En tradisjonell god rett 👍

Anonymkode: fba1c...265

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...