Gå til innhold

Positiv test, så negativ - fortsatt gravid?

lolady

Anbefalte innlegg

Okei, jeg skal forklare så godt som mulig.. Setter pris på om dere vil dele hva dere tror har skjedd😅

Så.. Jeg tok en positiv test 7/8 dpo. Så tydelig rosafarge der, men den lå dog litt for lenge. Så usikker på om det kunne vært falsk positiv. Dagen etter ble testene negative pg er det fortsatt 11 dpo. Saken er den at graviditetssymptomene bare har blitt enda sterkere. Sist jeg var gravid var det en kjemisk og da ble symptomene borte så og si med en gang.. Hva tror dere kan ha skjedd nå? Jeg tror at det enten er kjemisk igjen, eller så fikk jeg en falsk positiv og egentlig er gravid nå uten å ha fått utslag på test ennå😅 Hva tror dere?

Endret av lolady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror dessverre kjemisk. Vært der selv. 

Anonymkode: 9b60c...dc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror dessverre kjemisk. Vært der selv. 

Ok.. hvor lenge hadde du symptomer? Og hvor lenge gikk det til mensen kom? Jeg hsr forventet ikm i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg testet positiv på graviditetstester i nærmere 4 uker etter at jeg visste det hadde gått galt, jeg målte hcg fordi det var ivf-forsøk så jeg så at den sank og da var det jo avklart. Men det tok meg 4 uker etter det med positive tester før jeg fikk mens igjen. Jeg var bare 5 uker og noen dager på vei, så det varte irriterende lenge før ting gikk tilbake til normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lolady skrev (37 minutter siden):

Okei, jeg skal forklare så godt som mulig.. Setter pris på om dere vil dele hva dere tror har skjedd😅

Så.. Jeg tok en positiv test 7/8 dpo. Så tydelig rosafarge der, men den lå dog litt for lenge. Så usikker på om det kunne vært falsk positiv. Dagen etter ble testene negative pg er det fortsatt 11 dpo. Saken er den at graviditetssymptomene bare har blitt enda sterkere. Sist jeg var gravid var det en kjemisk og da ble symptomene borte så og si med en gang.. Hva tror dere kan ha skjedd nå? Jeg tror at det enten er kjemisk igjen, eller så fikk jeg en falsk positiv og egentlig er gravid nå uten å ha fått utslag på test ennå😅 Hva tror dere?

Jeg opplevde det samme en gang og jeg var gravid. Jeg hadde da en teori om at jeg fikk positiv test tidlig fordi det var samme dag som inplantasjon men dette er sikkert bare tull 😂😂 ved kjemisk opplevde jeg sterk positiv som stadig ble svakere og gradvis forsvant alle symptomene. Lykke til. 

Anonymkode: d37c9...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg opplevde det samme en gang og jeg var gravid. Jeg hadde da en teori om at jeg fikk positiv test tidlig fordi det var samme dag som inplantasjon men dette er sikkert bare tull 😂😂 ved kjemisk opplevde jeg sterk positiv som stadig ble svakere og gradvis forsvant alle symptomene. Lykke til. 

Og så fikk du negativ etter det? Kan du fortelle mer om forløpet?🙈 Jeg fikk positiv den 6. etterfulgt sv negative frem til i kveld. Den jeg tok nå var TYDELIG positiv.. Off skjønner ingenting jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lolady skrev (7 timer siden):

Og så fikk du negativ etter det? Kan du fortelle mer om forløpet?🙈 Jeg fikk positiv den 6. etterfulgt sv negative frem til i kveld. Den jeg tok nå var TYDELIG positiv.. Off skjønner ingenting jeg

Hmm nei, fikk positiv så negativ i fire dager og så positiv som holdt seg positiv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm nei, fikk positiv så negativ i fire dager og så positiv som holdt seg positiv 

Aah okei.. Etter en tydelig positiv i går kveld fikk jeg negativ i dag….😵💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lolady skrev (2 timer siden):

Aah okei.. Etter en tydelig positiv i går kveld fikk jeg negativ i dag….😵💫

Da er det kanskje en kjemisk? 

Anonymkode: 1dd7a...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da er det kanskje en kjemisk? 

Anonymkode: 1dd7a...f39

Litt rart at det skal komme to sterke positive med tre dagers mellomrom og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lolady skrev (3 timer siden):

Litt rart at det skal komme to sterke positive med tre dagers mellomrom og..

Har testene du har tatt vært av forskjellige merker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig skjer dette fordi du tester før IKM, og dermed før graviditetstester vil slå ut sikkert. Da spiller sensitiviteten på testen, konsentrasjonen på urin, mengden fargestoff osv. stor rolle på om de faktisk slår ut. Vent til etter uteblitt mens og test med morgenurin, så får du fasiten. 

Anonymkode: 0863c...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Har testene du har tatt vært av forskjellige merker? 

Brukt ett merke fast som er de som varierer. Dobbeltsjekket med annet merke som kun har vært negative, selvom de egentlig er mer sensitive enn de andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mest sannsynlig skjer dette fordi du tester før IKM, og dermed før graviditetstester vil slå ut sikkert. Da spiller sensitiviteten på testen, konsentrasjonen på urin, mengden fargestoff osv. stor rolle på om de faktisk slår ut. Vent til etter uteblitt mens og test med morgenurin, så får du fasiten. 

Anonymkode: 0863c...972

Ok.. Ikm i morgen. Kjenner jeg virkelig ikke har troa lenger😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...