AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Del Skrevet 9. august 2021 Jeg leste Don Quijote, men jeg kjedet meg og fortsatte ikke å lese den. Jeg er en god leser, jeg har tålmodighet til å lese verre bøker. Jeg skjønner bare ikke hva som er så bra med Don Quijote. Den er gang på gang blitt kåret til tidenes beste roman. Men den virker ekstremt oppskrytt. Anonymkode: c06b9...562 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Del Skrevet 9. august 2021 Den er dødskjedelig. Jeg leste den da jeg tok litteraturvitenskap grunnfag. Poenget med den er at den regnes som verdens første roman. Den er vel aldri blitt kåret til tidenes beste roman? Anonymkode: 28674...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 9. august 2021 #3 Del Skrevet 9. august 2021 Boka er dødskjedelig og lang som et vondt år. Men TS har rett, den er kåret til verdens beste roman. Bare se bokomtalen her: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 9. august 2021 #4 Del Skrevet 9. august 2021 Det ble litt dårlig oppløsning. Håper dette er lettere å lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den er dødskjedelig. Jeg leste den da jeg tok litteraturvitenskap grunnfag. Poenget med den er at den regnes som verdens første roman. Den er vel aldri blitt kåret til tidenes beste roman? Anonymkode: 28674...f22 Flere ganger. Av flere ulike miljøer. Blant annet her: https://www.theguardian.com/world/2002/may/08/humanities.books Anonymkode: c06b9...562 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Del Skrevet 9. august 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg leste Don Quijote, men jeg kjedet meg og fortsatte ikke å lese den. Jeg er en god leser, jeg har tålmodighet til å lese verre bøker. Jeg skjønner bare ikke hva som er så bra med Don Quijote. Den er gang på gang blitt kåret til tidenes beste roman. Men den virker ekstremt oppskrytt. Anonymkode: c06b9...562 Don Quijote pleier å toppe kåringen av tidenes beste roman fordi det var en av de første romanene i vesten. Det er ikke fordi boken er den mest spennende å lese. Tror også man må huske på at Don Quijote er ment som en parodi. Men hva som er morsomt i år 1600 i Spania og år 2021 i Norge trenger ikke være det samme. Vi har ikke de samme referansene som de hadde den dagen. Hadde du vist klipp fra Ut i vår hage til en spanjol på 1600-tallet så hadde de sikkert lurt på hva som var så morsomt med den serien. Anonymkode: eef7c...cc5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Den er dødskjedelig. Jeg leste den da jeg tok litteraturvitenskap grunnfag. Poenget med den er at den regnes som verdens første roman. Den er vel aldri blitt kåret til tidenes beste roman? Anonymkode: 28674...f22 Jepp, masse litteratur som blir lagt opp som pensum i språkfag som ikke er gode bøker, men "er viktige" fordi de var først ute med noe, eller er relevant for politisk vinkling i dag. Personlig syntes jeg Bronte var en snoozefest, type Hallmark-historier. Anonymkode: 1e2b1...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #8 Del Skrevet 12. august 2021 Hva er de beste partiene i boken? Anonymkode: 5f128...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Del Skrevet 12. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hva er de beste partiene i boken? Anonymkode: 5f128...15a Da ridderen gjør seg klar for å kjempe mot de store «monsterene» før han skjønner at de er vindmøller. Eneste delen jeg husker 🤪 Anonymkode: dae4d...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 20. desember 2021 #10 Del Skrevet 20. desember 2021 Jeg har prøvd og lese Don Quijote tre ganger, jeg kommer meg aldri igjennom den. Synes den er kjedelig og uinteressant. Er nok ikke intelligent nok til å forstå boken. AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 22.22): Den er dødskjedelig. Jeg leste den da jeg tok litteraturvitenskap grunnfag. Poenget med den er at den regnes som verdens første roman. Den er vel aldri blitt kåret til tidenes beste roman? Anonymkode: 28674...f22 Den ble kåret til tidens beste roman i 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjord Skrevet 18. april 2022 #11 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) . Endret 19. april 2022 av Fjord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 18. april 2022 #12 Del Skrevet 18. april 2022 Haha, helt enig! Tidenes mest oppskrytte bok. Jeg anser meg selv som en habil leser og er ganske kresen. Vet ikke hvor mange ganger jeg har begynt på denne boka, men bare kjeder meg så enormt at jeg gir opp. Og for noen irriterende hovedpersoner 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 5. juni 2022 #13 Del Skrevet 5. juni 2022 Ble mer nysgjerrig på denne etter å ha lest tråden her nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Del Skrevet 6. juni 2022 Relevant meme: Post flere Don quijote memes om du har Anonymkode: ac854...5a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå