Prøvermammaen Skrevet 9. august 2021 #1 Del Skrevet 9. august 2021 (endret) Jente, 28 år, samboer og hus. har et barn på 10 år fra før av. Som ikke var planlagt. denne gangen er det planlagt! Har kun brukt kondom det siste året. Fordi hormoner gjorde meg til en skikkelig megge. og for 2 mnd siden ble jeg gravid, uplanlagt. Det endte i SA .. det var da vi skjønte at vi ønsker oss barn. da jeg så den positive testen ble jeg så glad, sommerfugler i magen. Drømte om magen, og tiden fremover. En følelse jeg ikke hadde med nr1. Da var jeg mer skrekkslagen siden jeg kun var 18 år🤭 det var så vondt å miste rett etterpå. nå er vi virkelig i gang. Er 1 dag før eggløsning nå, og vi har samleie flere ganger daglig, hehe . Har en test med en veldig svak skyggestrek også, men har ikke helt troen. kommer nok til å rådføre meg her fremover❤️ kan dere forklare alle forkortelsene dere bruker? Som DPO osv? jeg bruker FLO appen, for å overvåke fruktbarheten og sånn, gode erfaringer med appen? gleder og gruer meg til denne reisen. Men vil gjerne dele og få litt råd og tips fra dere fremover. Tenk at det er 11 år siden sist jeg var gravid. Hvor alle dømte meg, ikke hadde troen, og ikke gratulerte meg. Denne gangen blir virkelig noe annet. ❤️ hilsen ny prøver Endret 9. august 2021 av Prøvermammaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Del Skrevet 9. august 2021 Så spennende:) Må bare spørre, ble du gravid med kondom den gangen det endte i SA? Hvor gammel er du?:) Anonymkode: 69b42...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøvermammaen Skrevet 9. august 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 9. august 2021 Ja. Så den må jo ha sprukket eller noe. Testet tilfeldig da jeg var veldig kvalm:) 28 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Del Skrevet 9. august 2021 Prøvermammaen skrev (1 minutt siden): Ja. Så den må jo ha sprukket eller noe. Testet tilfeldig da jeg var veldig kvalm:) 28 år Aha skjønner, hvilken uke er du i? Anonymkode: 69b42...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aha skjønner, hvilken uke er du i? Anonymkode: 69b42...d17 Beklager, så nå at du ikke er gravid enda:) Anonymkode: 69b42...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Del Skrevet 9. august 2021 Prøvermammaen skrev (46 minutter siden): Jente, 28 år, samboer og hus. har et barn på 10 år fra før av. Som ikke var planlagt. denne gangen er det planlagt! Har kun brukt kondom det siste året. Fordi hormoner gjorde meg til en skikkelig megge. og for 2 mnd siden ble jeg gravid, uplanlagt. Det endte i SA .. det var da vi skjønte at vi ønsker oss barn. da jeg så den positive testen ble jeg så glad, sommerfugler i magen. Drømte om magen, og tiden fremover. En følelse jeg ikke hadde med nr1. Da var jeg mer skrekkslagen siden jeg kun var 18 år🤭 det var så vondt å miste rett etterpå. nå er vi virkelig i gang. Er 1 dag før eggløsning nå, og vi har samleie flere ganger daglig, hehe . Har en test med en veldig svak skyggestrek også, men har ikke helt troen. kommer nok til å rådføre meg her fremover❤️ kan dere forklare alle forkortelsene dere bruker? Som DPO osv? jeg bruker FLO appen, for å overvåke fruktbarheten og sånn, gode erfaringer med appen? gleder og gruer meg til denne reisen. Men vil gjerne dele og få litt råd og tips fra dere fremover. Tenk at det er 11 år siden sist jeg var gravid. Hvor alle dømte meg, ikke hadde troen, og ikke gratulerte meg. Denne gangen blir virkelig noe annet. ❤️ hilsen ny prøver Mener du eggløsningstest med skyggetest? Eller graviditetstest? Anonymkode: 131a0...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøvermammaen Skrevet 9. august 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 9. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener du eggløsningstest med skyggetest? Eller graviditetstest? Anonymkode: 131a0...199 Graviditetstest Endret 9. august 2021 av Prøvermammaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Del Skrevet 9. august 2021 DPO = days past ovulation IKM = ikke kommende mens (utrolig teit i grunn) EL = eggløsning UL = ultralyd TUL = tidlig ultralyd SA/MA/BO = spontan abort / missed abortion / blighted ovum PCO = poly cystic ovaries Disse brukes en del her i forumet 😅 Anonymkode: 4997d...ccb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 9. august 2021 #9 Del Skrevet 9. august 2021 Mitt tips er å egentlig kun ta eggeløsningstester for å finne eggeløsning. Og så ha sex annenhver dag i den fertile perioden. Om du ikke er gravid innen 6 mnd eksempel kan du jo ta en tur til lege for å sjekke hormonnivåer og sånt. Ser det er utrolig mye forskjellige som gjøres, og for min del hadde jeg blitt gal av alt som spises og undersøkes. Men vi er jo forskjellige. Du har jo klart å bli gravid to ganger, leit å lese at det endre dårlig sist. Men det er jo et godt tegn at du ble gravid til tross for prevensjon 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Del Skrevet 9. august 2021 Prøvermammaen skrev (3 timer siden): Graviditetstest Men hvis du er 1 dag unna eggløsning er du vel ikke gravid?! Anonymkode: d2fa2...d06 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvis du er 1 dag unna eggløsning er du vel ikke gravid?! Anonymkode: d2fa2...d06 Eggløsning må skje før egget eventuelt kan bli befruktet. Deretter fortsetter det det befruktede egget ferden gjennom egglederne og ned i livmoren, hvor det (forhåpentligvis) fester seg i livmorveggen. Det er her produksjonen av hormonet HCG starter, og som gjør at graviditetstester slår ut. Fra et egg blir befruktet til det fester seg i livmoren tar det ca. 6-10 dager. Du kan med andre ord teste positivt et par dager etter at egget har festet seg, alt fra ca. 8 til 12 dager etter eggløsningen fant sted. Sorry hvis jeg virker fordummende nå, du vet helt sikkert dette fra før haha🥰 Jeg ble bare også litt forvirret av at du skrev at du hadde tatt en graviditetstest rett før eggløsning🙈 Anonymkode: 065f3...28e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #12 Del Skrevet 9. august 2021 Om du har positiv graviditetstest er du enten gravid eller har fremdeles rester av hcg etter forrige graviditet (da må det være relativt kort tid siden i så fall) Anonymkode: 131a0...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. august 2021 #13 Del Skrevet 10. august 2021 AB - AnonymBruker B1 = Barn nr 1 (osv.) BO = Blighted Ovum. Det er ikke fosteranlegg i gestasjonssekken CD = Cycle Day (syklusdag), CD1 er f.eks den første dagen i syklusen. CBD = ClearBlue Digital, graviditetstest CBFM = ClearBlue Fertilitetsmonitor CB = ClearBlue, graviditetstest DPO = Days Past Ovulation (antall dager etter EL) EL = Eggløsning EXU = ekstrauterin. Svangerskap utenfor livmoren FF = FertilityFriend, et online program for prøvere som sjekker temperatur og har grafoversikt GU = gynekologisk undersøkelse HI - Hovedinnlegg IKM= Ikke kommende mens LH = luteinizing hormone, hormon som stimulerer EL, stigning av dette gir utslag på EL tester go viser at kroppen planlegger å slippe egg MA = Missed abortion OUL = Ordinær ultralyd PP = Prøveperiode SA = Spontanabort TS - Trådstarter TR = Tante rød (mensen) TB = To blå TUL = Tidlig ultralyd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå