AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #21 Skrevet 10. august 2021 Så utrolig bra Jeg husker selv da mannen min tok den samtalen med meg. Husker at jeg følte en enorm lettelse da han sa det, og han ble utrolig lettet da jeg innrømmet det med en gang. Han hadde gruet seg veldig. Jeg ble riktignok litt uvel da jeg skjønte at han hadde visst dette mye lengre enn jeg var klar over, for vi tror jo at ingen merker noen ting... Flott at dere fikk snakket sammen! Anonymkode: 47dd4...c41
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #22 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det gikk bedre enn forventet, og jeg er så lettet over at vi har pratet om det. Han innrømmet alt og at han har et stort problem. Han mener at han i første omgang skal prøve å klare å holde seg unna ved hjelp av meg og ved trening. Hvis ikke det går, skal han søke hjelp. Jeg fikk veldig vondt av han. Han gråt og var egentlig veldig lettet over at jeg visste det og tok det opp. Han sa at han har hatt så dårlig samvittighet pga. dette, men at han ikke har turt å være åpen med meg om det fordi han var sikker på at jeg ville gå fra han. Tusen takk for god hjelp fra dere på forhånd ❤️ Anonymkode: 43666...9f3 Du og trening vil ikke være nok for å «omvende» en alkoholiker. Det vil ende med at du ødelegger deg selv og han fortsetter å drikke. Han må faktisk ta tak i alkoholproblemet sitt. Det første han må gjøre er å kontakte fastlegen og be om hjelp idag. «Trening og deg» vil ikke nytte, det er ønsketenkning. Mannen er syk, og avhengig av alkohol. Med mindre du har kompetanse på området (noe du sansynligvis ikke har, og hadde du hatt det ville det ikke vært så lurt å blande jobb og privat) er dette noe du burde overlate til fagfolk. Dette er ikke noe han kan bli kvitt ved å løpe i skogen og snakke med deg. Han trenger profesjonell hjelp. Anonymkode: 33cdc...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #23 Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du og trening vil ikke være nok for å «omvende» en alkoholiker. Det vil ende med at du ødelegger deg selv og han fortsetter å drikke. Han må faktisk ta tak i alkoholproblemet sitt. Det første han må gjøre er å kontakte fastlegen og be om hjelp idag. «Trening og deg» vil ikke nytte, det er ønsketenkning. Mannen er syk, og avhengig av alkohol. Med mindre du har kompetanse på området (noe du sansynligvis ikke har, og hadde du hatt det ville det ikke vært så lurt å blande jobb og privat) er dette noe du burde overlate til fagfolk. Dette er ikke noe han kan bli kvitt ved å løpe i skogen og snakke med deg. Han trenger profesjonell hjelp. Anonymkode: 33cdc...bd6 Absolutt ikke! Det første han må gjøre er å forstå at han har et problem, - og det har han gjort! Ts, lykke til! Dere klarer nok dette fint sammen, og hvis ikke er det hjelp å få. Anonymkode: be26b...366
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå