AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Skrevet 9. august 2021 Jeg skal konfrontere kjæresten i dag (en mann på 40 år) med det faktum at han er alkoholiker. Han vet ikke at jeg forstår det, men forbruket er så stort at det veldig alvorlig. Jeg er så redd. Har utsatt det og utsatt det, men i dag skal jeg. Noen som har ett tips til hvordan jeg skal gå frem? Dette er helt jævlig. Anonymkode: 43666...9f3
Nicathv Skrevet 9. august 2021 #2 Skrevet 9. august 2021 Jeg tenker at det kan være lurt å unngå å bruke begrep som 'alkoholiker'. Å få et stempel som det kan gjøre at man fortere går i forsvarsmodus. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Skrevet 9. august 2021 Bruke "jeg". Jeg føler, opplever, ser, tenker, mener, synes. Begrens "du". Du drikker for mye. Du er slik og sånn når du drikker. Du bruker for mye penger på alkohol. Du du du. Da er det lett å føle seg angrepet. Lykke til! Anonymkode: c02cc...10c 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #5 Skrevet 9. august 2021 Takk for svar ❤️ Jeg tenker at jeg må starte med å si at jeg vet, for hvis ikke vil han sikkert nekte/bagatellisere det. Jeg har sett at han går på polet i ukedagene, sett at kartongen med vin er tom om morgenen (og var full kvelden før), sett at han har rødvin i kaffekoppen på morgenen osv. Jeg må vel si disse tingene? TS Anonymkode: 43666...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lykke til❣️ Anonymkode: 59a6c...8a6 Takk ❤️ Anonymkode: 43666...9f3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #7 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar ❤️ Jeg tenker at jeg må starte med å si at jeg vet, for hvis ikke vil han sikkert nekte/bagatellisere det. Jeg har sett at han går på polet i ukedagene, sett at kartongen med vin er tom om morgenen (og var full kvelden før), sett at han har rødvin i kaffekoppen på morgenen osv. Jeg må vel si disse tingene? TS Anonymkode: 43666...9f3 Uff, det høres ut som han sliter veldig om han gjør dette. Vil tro han da trenger hjelp til å komme seg ut av det. Jobber og fungerer han i hverdagen? Bor dere sammen, så du får fulgt med på han? Håper han tar det pent og er motivert for å kutte alkoholen❣️ Anonymkode: 59a6c...8a6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #9 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uff, det høres ut som han sliter veldig om han gjør dette. Vil tro han da trenger hjelp til å komme seg ut av det. Jobber og fungerer han i hverdagen? Bor dere sammen, så du får fulgt med på han? Håper han tar det pent og er motivert for å kutte alkoholen❣️ Anonymkode: 59a6c...8a6 Ja, han jobber og er utrolig nok aldri borte fra jobb. Men jeg vet at han drar innom polet hver dag etter jobb, og han gjør nesten ikke noe annet lenger enn å jobbe. (Og drikke). Jeg bor ikke sammen med han, men vi har snakket om å flytte sammen. Takk ❤️ Ja, jeg håper også han tar det pent. Lurer veldig på om han blir sint, lei seg eller lettet over at jeg forteller at jeg vet. TS Anonymkode: 43666...9f3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #10 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, han jobber og er utrolig nok aldri borte fra jobb. Men jeg vet at han drar innom polet hver dag etter jobb, og han gjør nesten ikke noe annet lenger enn å jobbe. (Og drikke). Jeg bor ikke sammen med han, men vi har snakket om å flytte sammen. Takk ❤️ Ja, jeg håper også han tar det pent. Lurer veldig på om han blir sint, lei seg eller lettet over at jeg forteller at jeg vet. TS Anonymkode: 43666...9f3 Hvordan kommer han seg til jobb? Hvilken jobb har han? Anonymkode: 33cdc...bd6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #11 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan kommer han seg til jobb? Hvilken jobb har han? Anonymkode: 33cdc...bd6 Han tar buss. Sier at han fikk angst for å kjøre bil for noen år siden. Har ikke så lyst å si hva han jobber som her, men han er høyt utdannet og har en ganske krevende jobb. Anonymkode: 43666...9f3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #12 Skrevet 9. august 2021 Fru2020 skrev (15 minutter siden): Lykke til❤️ Takk ❤️ Anonymkode: 43666...9f3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #13 Skrevet 9. august 2021 Huff😔 Det er lett å føle seg angrepet, men jeg håper han forstår alvoret. Om ikke med én gang så iallfall etterhvert. Det er ikke mer enn et år siden at min samboer ga meg et ultimatum; han eller alkoholen. Jeg valgte ham, men fy søren så mye sinne jeg har båret på i ettertid, det er vondt å ikke være bra nok slik man er, alkoholen er så implementert at det nærmest er en del av personligheten. Totalt sett er jeg er utrolig takknemlig, hadde det ikke vært for dette ville jeg fortsatt å drikke bort angsten til verdens ende og blitt alvorlig syk etterhvert. Selv etter et år er det fremdeles vanskelig å holde seg unna, trangen er der hver eneste dag. Vær forberedt på at han trenger deg på laget sitt! Lykke til, han er heldig som har deg❤️ Anonymkode: fceb9...630 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 Så heldig han er som har deg som bryr seg om han. Vanskelig å si hvordan han vil reagere, men om han reagerer negativt og fornekter, så har allerede du sådd et frø i han. Det å erkjenne kan ta tid, og så får du vurdere hvor mye tid du er villig til å gi. Ut i fra det du beskriver så har han et problem, og jeg håper han vil innse det selv også. Lykke til! Anonymkode: 826d5...3b6
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #16 Skrevet 10. august 2021 got2go skrev (14 timer siden): Hvordan gikk praten ts? Det gikk bedre enn forventet, og jeg er så lettet over at vi har pratet om det. Han innrømmet alt og at han har et stort problem. Han mener at han i første omgang skal prøve å klare å holde seg unna ved hjelp av meg og ved trening. Hvis ikke det går, skal han søke hjelp. Jeg fikk veldig vondt av han. Han gråt og var egentlig veldig lettet over at jeg visste det og tok det opp. Han sa at han har hatt så dårlig samvittighet pga. dette, men at han ikke har turt å være åpen med meg om det fordi han var sikker på at jeg ville gå fra han. Tusen takk for god hjelp fra dere på forhånd ❤️ Anonymkode: 43666...9f3 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #17 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gikk bedre enn forventet, og jeg er så lettet over at vi har pratet om det. Han innrømmet alt og at han har et stort problem. Han mener at han i første omgang skal prøve å klare å holde seg unna ved hjelp av meg og ved trening. Hvis ikke det går, skal han søke hjelp. Jeg fikk veldig vondt av han. Han gråt og var egentlig veldig lettet over at jeg visste det og tok det opp. Han sa at han har hatt så dårlig samvittighet pga. dette, men at han ikke har turt å være åpen med meg om det fordi han var sikker på at jeg ville gå fra han. Tusen takk for god hjelp fra dere på forhånd ❤️ Anonymkode: 43666...9f3 Kan du si noe om hvordan du tok samtalen? Hva sa du? Anonymkode: 4c7b5...247
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #18 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du si noe om hvordan du tok samtalen? Hva sa du? Anonymkode: 4c7b5...247 Først sa jeg at vi måtte prate om noe som ikke var så hyggelig. Han sa da med en gang "tenker du på forholdet vårt?", for det har naturlig nok ikke vært helt topp den siste tiden. Han sa at han ønsket mer enn noe annet at vi skulle få det til. Da sa jeg at det var det jeg også ønsket, men at han da måtte være helt ærlig med meg. Og så sa jeg at jeg er veldig bekymret for helsen hans. Videre sa jeg rett ut at jeg vet at han drikker for mye alkohol. "Det stemmer nok", sa han og så var praten i gang.. TS Anonymkode: 43666...9f3
Gjest Fjellgjeita79 Skrevet 10. august 2021 #20 Skrevet 10. august 2021 Så fint han tok det:-)! Lykke lykke til videre, dette klarer dere❣️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå