Gå til innhold

Utseende til kvinners negler – har det noen betydning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Tips til farger: Lyse rødt, lyse rosa, lyse lilla, hot pink, lyse gult, turkis, svart. Disse fargene er bare for damer som har høy selvtillit. Hva syns dere om fargene mine?

Anonymkode: 1b0e6...d81

De fargene der går ikke til alles hudtone. Personlig liker jeg lyserosa, turkis og svart og har selvtillit nok til å ha dem på neglene mine. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men du har kanskje aldri spilt basket med dem, og tatt imot en vond ball, eller driver ikke med hiit styrketrening, der de fort kan brekke?

Anonymkode: 04b1c...a67

Ballspill har jeg ikke spilt på år så jeg kan ikke relatere. Har opplevd å få neglene i klem i dører og at de kan bøyes heftig uten å brekke. Jeg bruker håndkrem flere ganger daglig og det er med på å gjøre neglene sterkere. 

Anonymkode: 06f9b...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 18.19):

Jeg vet at det finnes menn som liker lange negler. Det kalles Onychophilia. 

Hva får man ut av det bildet her?6E40C41C-6CE4-4211-B959-5C105D4FD74C.thumb.png.dd04dfe1f4b849a61fa4f74f77e1ee7a.png

Hun har røde negler. 

HMMM, mye redigering er hva jeg får ut av bildet...

Anonymkode: de2b6...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lange negler er ekkelt. Om de er lakkert eller ei. Det ekleste er svigermor sine som er lange og gule

Anonymkode: d7329...275

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (På 2021-8-9 den 18.19):

Jeg vet at det finnes menn som liker lange negler. Det kalles Onychophilia. 

Hva får man ut av det bildet her?6E40C41C-6CE4-4211-B959-5C105D4FD74C.thumb.png.dd04dfe1f4b849a61fa4f74f77e1ee7a.png

Hun har røde negler. 

Hva man får ut av dette bildet? Jeg tenker at det er om å gjøre å være sexy. Det er hun ikke for meg, nærmere en parodi på sexy. Damer som viser tunge, og har svulmende lepper, er blitt så overeksponert at det blir bare latterlig. Røde negler er heller ikke spesielt fint synes jeg. Alt feil, bortsett fra at jeg liker velstelte negler, gjerne med litt lengde. En helt vanlig kvinne som hvisker meg i øret at hun er truseløs ville hatt 100 ganger større effekt på lysten min. Det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 2021-8-10 den 6.44):

Bruker du neglene dine til det? Rart

Anonymkode: 552a7...9e6

Nei, men lange negler står i veien for renslighet. Bruker du neglene dine til å lage mat? Kvinner med lange negler er skitne mennesker, punktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke denne tråden under feil kategori? Vi burde flytte den til velvære, hudpleie og kosmetikk. Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på vegne av min mann: 

Han synes at lange negler er veldig disgusting. 

Han fortalte at han for mange år siden hadde en date, og de skulle treffes i Oslo. Hun møtte opp med lange negler (falske). Han var så fokusert på de ekle neglene at han sa takk for seg etter en halv time. 

Anonymkode: eee19...3b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svarer på vegne av min mann: 

Han synes at lange negler er veldig disgusting. 

Han fortalte at han for mange år siden hadde en date, og de skulle treffes i Oslo. Hun møtte opp med lange negler (falske). Han var så fokusert på de ekle neglene at han sa takk for seg etter en halv time. 

Anonymkode: eee19...3b9

Jeg er 100% enig med din mann. Jeg er også en mann btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt passelig lange naturlige velstelte negler, ca 5-7 mm lange. Av og til lakkert. Alle menn jeg har datet har elsket de. Mannen min sier jeg har verdens vakreste hender og negler 😊 Jeg spiller gitar og jobber uavbrutt, så har aldri vært til hinder for meg. Blir de mer enn 1 cm, blir de for lange.

De fleste norske kvinner er lite feminine og bryr seg lite om verken sminke eller negler. Synes det er trist, lakkerte negler er sexy. 😉💅🏻

Anonymkode: d7f52...060

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker sånn 🤷‍♀️

Jeg får komplimenter for hendene mine, og da går det i «pene hender er viktig, lange negler er ekkelt». 

Jeg bruker enten ingenting, eller rød/sort/nude lys rosa neglelakk. Aldri lange negler eller behandlet på salong.

Men selv kunne jeg tenkt meg å prøve gellack. Ikke lange. 

Jeg synes lange er krekselig selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 14.13):

Anonymkode: 54f03...9c2

For noen stygge negler 🤮

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvkorte, velstelte negler med fransk manikyr her. Legger det ca en gang i uken, tar meg ca en time.

Har alltid fått masse skryt for hendene mine og neglene mine av både menn og kvinner, synes det er hyggelig å fremheve de med å holde de velstelt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ser fint ut med velstelte negler med litt lengde. Ikke lange og spisse, men avrundet. 

Jeg klarer ikke å få slike negler. De gangene jeg har prøvd så klarer jeg å flise opp med en gang og sitter igjen med pene negler på to fingre max. Bruker ikke neglelakk med farge. 

Neglene mine er svake og ikke noe å spare på 

Anonymkode: 25d03...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 14.22):

Bare av egen interesse. Hvor ofte vasker du hendene dine og hvor lenge vasker du dem? 

Meg, minst 30 ganger om dagen, med såpe og 30 sekunder hver gang. Har på krem etterpå og ja, jeg har lange negler.

Krem er fukt og legger grunnlag for bakterievekst. Hjelper lite å vaske hendene hele tiden med lange negler. 

Anonymkode: 1388b...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 14.22):

Bare av egen interesse. Hvor ofte vasker du hendene dine og hvor lenge vasker du dem? 

Meg, minst 30 ganger om dagen, med såpe og 30 sekunder hver gang. Har på krem etterpå og ja, jeg har lange negler.

Hørt om sopp? sopp trives i fuktige miljøer, altså hjelper det ikke at du hele tiden vasker dem heller.. 

Anonymkode: 4998f...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2021 at 11:52 AM, Honey Dew said:

For noen stygge negler 🤮

Det der er jo en mann og han var jo ekstremt hjelpesløs 🙄

22 hours ago, AnonymBruker said:

Krem er fukt og legger grunnlag for bakterievekst. Hjelper lite å vaske hendene hele tiden med lange negler. 

Vel, det er nå MINE negler. 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Hørt om sopp? sopp trives i fuktige miljøer, altså hjelper det ikke at du hele tiden vasker dem heller.. 

Har aldri hatt sopp, verken der eller her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis du får sopp mellom de kunstige neglene og dine egne negler, har ikke designeren gjort en god nok jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/20/2021 at 7:57 PM, AnonymBruker said:

Bruker du neglene dine til å lage mat? Kvinner med lange negler er skitne mennesker, punktum.

Jeg bruker hendene mine og fingrene mine og redskaper til å lage mat. Neglene mine er ikke drapsvåpen. 

23 hours ago, AnonymBruker said:

Krem er fukt og legger grunnlag for bakterievekst. 

Dessuten, negler brekker og fliser seg om de er tørre. Om neglene vider seg ut i dusjen så er det fordi de er for tørre. Mine gjør ikke det lenger og de verken brekker eller fliser seg heller. Man har jo neglekrem som skal gi fukt til neglene. Hvorfor tror du folk bruker det om det gir bakterier? 

1 hour ago, Honey Dew said:

Hvis du får sopp mellom de kunstige neglene og dine egne negler, har ikke designeren gjort en god nok jobb.

Tror vedkommende hinter til meg og mine ekte negler. Jeg har aldri hatt sopp. Jeg har derimot hatt det man på engelsk kaller «onycholysis» som er separasjon fra negleplaten og huden under. Kommer ikke av for mye fuktighet. Det løses ved å klippe ned neglene for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...