Gå til innhold

Hvor fort fikk du mage/ble større?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Driver å tenker på å begynne å prøve å få barn, men skal gifte meg også... Vil jo ha en brudekjole som passer, men vet aldri om jeg kommer til å være en uke på vei eller 3 måneder. Hvor fort begynte du å legge på deg/magen å vokse?

Anonymkode: d16b2...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk mage jevn og trutt fra uke 14-15, føler jeg. Fra uke 18 var det vanskelig å bruke de vanlige jeansene mine. Nå er jeg i uke 20. Mange av kjolene mine har blitt for små fordi puppene også har blitt større. 

Anonymkode: 9c791...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 4.måned kom en liten kul på magen. Er nå i uke 27 og magen er tydelig. Har lagt på meg 4 kg. Dette er graviditet nr.2. Skal gifte meg om 2 uker og får brudekjolen sydd om slik at den er tilpasset magen. Med riktig snitt og stoff vises ikke nødvendigvis en gravid mage så mye når man har på brudekjole. Særlig om man styrer unna kjoler med tynne stoffer og brudekjoler beregnet på gravide. Alle gravidklær/mammaklær fremhever magen.

Anonymkode: b90e8...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Med første fikk jeg vel de første tegnene til mage  rundt uke 16, med nummer to en del tidligere, rundt uke 12 tror jeg.

Endret av Elder Millennial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Driver å tenker på å begynne å prøve å få barn, men skal gifte meg også... Vil jo ha en brudekjole som passer, men vet aldri om jeg kommer til å være en uke på vei eller 3 måneder. Hvor fort begynte du å legge på deg/magen å vokse?

Magen kom ikke før etter 4 måneder. Jeg personlig ville ha vært mer bekymret for formen eller magen. Hilsen hun som har kastet opp siden uke 6 (og fortsatt gjør det i uke 21). ☺️

Anonymkode: 3f0ef...29c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke mage før tidligst 12 uker, og det er også veldig tidlig og derav sjeldent. Men mange blir oppblåst de første 3 mnd, så man kan se kjukkere ut og magen kan også bule litt. 

Anonymkode: 8b124...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er veldig individuelt fra dame til dame. Min søster ble gedigen med begge, mens min mage knapt var synlig før sånn 28uker. Ved 3mnd på vei 12-13-14uker så skal det ikke være så stor kontrast men vær obs på at ting som strammer over magen kan skape stort ubehag under svangerskap så gjerne det kan være lurt å velge en kjole som har litt av begge deler ❤️ Ikke la kjolen stoppe deg fra å starte på baby ❤️

Anonymkode: f7108...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk tydelig mage rundt uke 22-23 med både første og andre, før det kunne jeg fint bruke vanlige klær, men ikke alt jeg følte meg like vel i. Man blir ofte litt oppblåst som gravid, jeg var alltid helt smal om morgenen men oppblåst utover kvelden, så da måtte stramme klær av.

Det er ubehagelig å ha på klær som strammer, selv om man ikke er blitt veldig stor. Man er også ofte veldig trøtt og kvalm tidlig i graviditeten, så det viktigste er å ha det behagelig.

Anbefaler å se etter en løs brudekjole med strikk og høyt empireliv :)

Anonymkode: fe8da...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker og har ikke noen gravidmage og har ikke lagt på meg ennå, men er oppblåst og kvalm og synes det er ubehagelig med for stramme bukser osv.

Anonymkode: 0730d...6e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal være mer bekymret for at kjolen blir liten rundt brystet, hvis du er maks 3 mnd på vei under bryllupet. Puppene kan vokse et par størrelser før magen kommer. 

Anonymkode: 8e23f...12d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare magen - puppene! Mine ser helt dust ut som gravid, så jeg hadde aldri kunnet ha stroppløs kjole og sett bilder av meg selv i etterkant. Ser ut som om noen har blåst dem opp og glemt å stoppe. Vonde er dem og, så de må ha PLASS! 

Magen kan være litt rar som gravid. Jeg ble ekstremt oppblåst denne gangen og hadde større mage i uke 6-8 enn jeg hadde rundt uke 16-18, men så eksploderte magen plutselig rundt uke 20. Første gang kom ikke magen i det hele tatt før uke 24-26. Er med andre ord vanskelig å spå.. 

MEN det finnes jo mange kjoler som ikke er så tettsittende og som kan være ekstremt flatterende - kanskje du kan se etter noen sånne modeller?

Anonymkode: 86476...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs her og ikke altfor mye mage å spore her heller. Kom vel såvidt i uke 28-29. Er nå i uke 30 og har fortsatt ikke noe særlig stor mage, men symfysemålene er fine så alt ser greit ut 👌

Anonymkode: 427d0...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde aldri orket å gifte meg i første trimester. Var så innmari oppblåst og kvalm og trøtt.

Anonymkode: d98f5...c82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også andre ting enn størrelsen på magen blir et større problem. Jeg var ekstremt trøtt og kvalm, og hadde sannsynligvis forsovet meg og kommet for sen til egen vielse og sovnet før desserten. I tillegg var jeg svimmel og hadde nok følt det var en stor påkjennelse. Men jeg har venninner som ble gravid før bryllupet, og for dem gikk det helt bra. 

Anonymkode: 0aeb3...5ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket det på buksene i uke 16, men fikk ikke synlig mage før i uke 22-23. Var helt flat på oul i uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kjøpe nye bh-er og litt løsere bukser i uke 11+. Burde bare kjøpt gravidbukser, men følte ikke det var nødvendig. Men jeg var også veldig sulten, så mulig jeg hadde lagt på meg også..

Anonymkode: fecd0...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 123 eller noe

Begynte å bruke større bukser i uke 7 allerede (men da var det vel mer ballongeffekten som slo inn), da var de fraførav pinestramme Kiwibuksene iallfall altfor ubehagelige å bruke, og jeg holdt på å spy av at de klemte midt på magesekken.
Kollegaen min sa hun syntes hun kunne se noe allerede i uke 10, avblåste det med at det nok bare var oppblåsthet, men uke 11 poppet plutselig magen ut. Det er andre babyen da, så det går litt fortere enn med første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 9 nå og måtte i dag innse at knappen på den egentlig så behagelige dongribuksa mi var blitt for stram🥲 Jeg er mye oppblåst og rar i magen om dagen, men uavhengig av årsak har magen definitivt blitt litt større allerede.

Hadde en dag her forleden hvor magen faktisk ikke var oppblåst og da var den som før🥳 Skulle gjerne hatt den sånn frem til den ordentlige gravidmagen dukket opp😂

Anonymkode: e1947...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppblåst fra testen ble positiv og fram til uke 12. Fra uke 12 tok gravidmagen over og har vokst jevnt og trutt siden. Er i utgangspunktet svært slank, men har nå gått opp over 20 kg. Uke 33 her.

Anonymkode: 94546...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...