AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #1 Del Skrevet 9. august 2021 Hei, Jeg temper for første gang denne måneden. Slik jeg forstår skal man få en temperaturstigning rundt eggløsning, som så skal holde seg forhøyet en stund. Jeg tempet fra mensen og frem til el og lå da på mellom 36,0- 36,6. Jeg hadde 36,0 dagen før el og fikk så et hopp til 36,6 dagen etter el. Det stemmer med eggløsningstestene som jeg tok. Men etter el har temperaturen bare sunket. 1 dpo 36,5, 2 dpo 36,2... og så har jeg ikke kommet lengre enda 😕 Noen som vet hvorfor det? Jeg trodde den skulle holde seg høy etter el? Anonymkode: e9d9a...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #2 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei, Jeg temper for første gang denne måneden. Slik jeg forstår skal man få en temperaturstigning rundt eggløsning, som så skal holde seg forhøyet en stund. Jeg tempet fra mensen og frem til el og lå da på mellom 36,0- 36,6. Jeg hadde 36,0 dagen før el og fikk så et hopp til 36,6 dagen etter el. Det stemmer med eggløsningstestene som jeg tok. Men etter el har temperaturen bare sunket. 1 dpo 36,5, 2 dpo 36,2... og så har jeg ikke kommet lengre enda 😕 Noen som vet hvorfor det? Jeg trodde den skulle holde seg høy etter el? Anonymkode: e9d9a...440 Du produserer ikke nok progesteron, kanskje? Anonymkode: e8165...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #3 Del Skrevet 9. august 2021 Temperaturen skal stige etter EL og holde seg høy, ja. Noen har veldig lav stigning etter EL, og det kan tyde på mangel av hormonet progesteron. Det er veldig bra du temper slik at du eventuelt kan undersøke det nærmere og finne ut av det raskt😊 Det er visst et problem som skal være lett å gjøre noe med! Eller så kan manglede skille mellom før og etter EL tyde på at EL faktisk ikke har skjedd. Testene kan bli positive uten at egget faktisk slipper (selv om det er vanlig), men det er litt vanskelig å vurdere uten å se grafen din. Anonymkode: c267e...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #4 Del Skrevet 9. august 2021 Fordi til tross for alt du leser her inne så er ikke temping 💯. Temping har aldri fungert for meg feks. Jeg har ikke lavt progesteron Anonymkode: b9402...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. august 2021 #5 Del Skrevet 9. august 2021 Det første jeg tenker er at du er såpass fersk at tempingen kanskje må bli litt kjent med syklusen din. Men hovedregelen er jo at tempen skal stige etter EL ja. Men du er fortsatt veldig få dager etter EL... må gi det litt mer tid. Det er ikke alle som får et skikkelig hopp rett etter EL. Det er det helhetlige bildet man ser etter flere dager etter EL som kan brukes til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #6 Del Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi til tross for alt du leser her inne så er ikke temping 💯. Temping har aldri fungert for meg feks. Jeg har ikke lavt progesteron Anonymkode: b9402...1b4 Hvorfor har det ikke fungert?😊 Anonymkode: e8165...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 9. august 2021 #7 Del Skrevet 9. august 2021 Sett tempene inn i Fertilityfriend så er det mye enklere å se. Kan hende du ikke Har hatt eL heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #8 Del Skrevet 9. august 2021 Er du nøye nok med temp-målingene? Dvs, tar du dem til samme tid hver dag, etter minst 5 timer søvn (hvis man har vært oppe og tissa noen timer før kan det slå ut), og temper du alltid 3 minutter? Mitt termometer kunne pipe etter 30 sek av og til og 3 min andre ganger, og det ga utslag i store svingninger i tempen. Og tar du det i munnen, eller vaginalt? Vaginalt er visst mest stabilt, men jeg tar i munnen (samme side hver gang) Hvis du varierer mellom 36,0 og 36,6 før EL så er det ganske stor variasjon. Så min første tanke var at du må passe på å gjøre det riktig Anonymkode: 0b448...a8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå