AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #41 Skrevet 13. august 2021 Bente1234 skrev (2 minutter siden): Ja jeg tør jo nesten ikke tro på det da når han sa han aldri hadde hatt en ONS, kun hatt kjærester. Men som ikke ble noe mer av. Det ble jeg overrasket over at det var viktig å bli kjent med de en hadde sex med først. Det er jo totalt forskjellig enn her i Norge der alt handler om å få pult fortest mulig. Dette stemmer faktisk. Sånn var min mann og, nektet meg å ligge med han før vi ble bedre kjent! Veldig opptatt av å snakke om alt, sex, forhold osv. jeg ble helt sjokkert, aldri opplevd noe sånt før. Så ja, samfunnet her i Norge er ganske sykt mtp sex, vi tror vi er så verdensvante og frigjorte, men er egentlig helt idioter. Beklager at jeg sier det. Anonymkode: 985b4...54b 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #42 Skrevet 13. august 2021 Min erfaring er at de er mer eller mindre helt like oss fra norden. Anonymkode: 1d9ea...31a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #43 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min erfaring er at de er mer eller mindre helt like oss fra norden. Anonymkode: 1d9ea...31a Tilsynelatende ja. Men det er noen forskjeller. Anonymkode: 985b4...54b 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #44 Skrevet 13. august 2021 Liten avsporing, men er elektronisk musikk en stor greie i Nederland? Eller var det mer for ca. 10 år siden? 🤔 DJ Tiësto er nederlandsk. Anonymkode: d84ef...450 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #45 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Liten avsporing, men er elektronisk musikk en stor greie i Nederland? Eller var det mer for ca. 10 år siden? 🤔 DJ Tiësto er nederlandsk. Anonymkode: d84ef...450 Det er en stor greie fortsatt ja, på full guffe. Spilles ved mange offentlige anledninger, ikke bare på disco 😆 Anonymkode: 985b4...54b 1
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #46 Skrevet 13. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette stemmer faktisk. Sånn var min mann og, nektet meg å ligge med han før vi ble bedre kjent! Veldig opptatt av å snakke om alt, sex, forhold osv. jeg ble helt sjokkert, aldri opplevd noe sånt før. Så ja, samfunnet her i Norge er ganske sykt mtp sex, vi tror vi er så verdensvante og frigjorte, men er egentlig helt idioter. Beklager at jeg sier det. Anonymkode: 985b4...54b Det må jo føles veldig trygt for deg det at han er såpass åpen. Når en leser alt her inne om hvor redde mannfolk er for merkelappen kjæreste??? Og de skal vente og se, skal ikke vise seg med deg i offentligheten fordi han ser deg som en pulings venn osv osv..alt det tullet der de driver med her ikke rart alle er forvirra på dating. Jeg har aldri opplevd en mann som har holdt kontakten så lenge konstant over nett og jeg har lenge hatt vanskelig for å tro at vi noen gang kom til å møtes når en vet hvordan folk online er.. poff så er de borte lissom. De to første månedene var jeg på vakt for det hele tiden...men nå etter 8-9 mnd'er er jeg trygg på at han går ingen steder han sender meg melding hver dag når han kommer hjem fra jobb og god natt selv om vi ikke snakker så mye hver dag så er kontakten der. Han ringer nå med jevne mellomrom og på cam og har bare vært så utrolig hyggelig mot meg så klart nå når det ser ut som vi kan møtes så er jeg så klart villig til å vente på det. Syns det er veldig hyggelig at dere som er gift eller er sammen med en nederlender deler det har så langt bare gitt med enda bedre grunn til at jeg har tenkt rett om det inntrykket jeg har fått av dem. Har selvsagt i bakhodet at fallhøyden kan bli stor hvis han forsvinner nå like før vi møtes. Men samtidig er det litt digg å få nyte gleden over å ha noe å se frem til og ikke minst spenningen. Endret 13. august 2021 av Bente1234 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #47 Skrevet 13. august 2021 Min samboer har før vår tid sammen bodd i Nederland i noen år i hans unge voksne liv. Og vært der flere ganger utenom. Prater og skriver språket flytende. Har ikke møtt mange nederlendere selv, men har inntrykk av at han er godt påvirket av både norsk og nederlandsk kultur. Har foreksempel deres lidenskap for ost, og kan holde lang tale og diskusjon om hva som er ekte ost. Blir litt fornærmet når jeg da sier jeg foretrekker Norvegia😂 Nederlendere har nok en litt annen kultur enn i Norge, litt annen humor og litt mer liberale holdninger til ting som f.eks. enkelte narkotiske stoffer og kjøp/salg av sex. Litt annen matkultur kanskje. Men ellers enn det tror jeg kulturene er relativt like egentlig. Anonymkode: b753f...5b5
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #48 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min samboer har før vår tid sammen bodd i Nederland i noen år i hans unge voksne liv. Og vært der flere ganger utenom. Prater og skriver språket flytende. Har ikke møtt mange nederlendere selv, men har inntrykk av at han er godt påvirket av både norsk og nederlandsk kultur. Har foreksempel deres lidenskap for ost, og kan holde lang tale og diskusjon om hva som er ekte ost. Blir litt fornærmet når jeg da sier jeg foretrekker Norvegia😂 Nederlendere har nok en litt annen kultur enn i Norge, litt annen humor og litt mer liberale holdninger til ting som f.eks. enkelte narkotiske stoffer og kjøp/salg av sex. Litt annen matkultur kanskje. Men ellers enn det tror jeg kulturene er relativt like egentlig. Anonymkode: b753f...5b5 Ikke hørt noe om ost..men mat er viktig og spesielt glad i pizza han karen her da. Det er jo en smal sak og få oppfylt også her i Norge. Problemet er jo at de er så utrolig lange nedi der. Tenker jeg er nødt til å kjøre med takluka oppe på bilen min for å få han inn i bilen. Den er ganske så lav når jeg er høyere enn bilen som 1, 67 så skal man ha en kar inn på 2 m omtrent. ha ha ha....
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #49 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min samboer har før vår tid sammen bodd i Nederland i noen år i hans unge voksne liv. Og vært der flere ganger utenom. Prater og skriver språket flytende. Har ikke møtt mange nederlendere selv, men har inntrykk av at han er godt påvirket av både norsk og nederlandsk kultur. Har foreksempel deres lidenskap for ost, og kan holde lang tale og diskusjon om hva som er ekte ost. Blir litt fornærmet når jeg da sier jeg foretrekker Norvegia😂 Nederlendere har nok en litt annen kultur enn i Norge, litt annen humor og litt mer liberale holdninger til ting som f.eks. enkelte narkotiske stoffer og kjøp/salg av sex. Litt annen matkultur kanskje. Men ellers enn det tror jeg kulturene er relativt like egentlig. Anonymkode: b753f...5b5 Liker de ikke Norwegia?? har han smakt det da? Hva med brunost?? ha ha ha Den er vel heller ikke noe stor slager som regel.
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #50 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Liten avsporing, men er elektronisk musikk en stor greie i Nederland? Eller var det mer for ca. 10 år siden? 🤔 DJ Tiësto er nederlandsk. Anonymkode: d84ef...450 Håper du får svar på det for jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #51 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er en stor greie fortsatt ja, på full guffe. Spilles ved mange offentlige anledninger, ikke bare på disco 😆 Anonymkode: 985b4...54b Stor greie i Nederland. Har jo også et par gedigne electronica-festivaler der Anonymkode: 887e6...2af 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #52 Skrevet 13. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg trives veldig godt både med han og hans venner/familie. Skulle gjerne flyttet dit, men han ville bo her. Anbefaler deg definitivt en nederlender, og så har heller ikke mennene der angst for å binde seg. Er en mye sunnere kultur og holdning der med forhold og familie osv. Anonymkode: 985b4...54b 1 hour ago, AnonymBruker said: Jepp jeg er gift med en. Han sier ting rett ut, kaller en spade for en spade. Og ja, ingenting er tabu, men han er ikke så glad i politiske diskusjoner. Ja han er liberal og hyggelig, høflig, men overhodet ingen smisking. Han er nøktern, osv. Liker ikke hysteri, dramatiske folk osv. Men, det skal du vite, at nederlandske menn (og kvinner) er svært konservative. Mange ville ikke trodd det, men det er fortsatt ganske gammeldagse roller der; mannen jobber fullt, kvinnen jobber deltid og passer barn. Jeg kjenner ikke en eneste nederlandsk kvinne med høyere utdannelse som jobber fulltid. Nederlendere er heller ikke så promiskuøse av seg, slik som mange nordmenn er. Husker min mann var sjokkert over mange norske jenter og fulle nordmenn. Anonymkode: 985b4...54b Du ga meg som ikke kjenner en eneste nederlandsk mann lyst til å flytte til Nederland 😄 Anonymkode: c8d86...1a8 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #53 Skrevet 14. august 2021 Hva med å date en mann fra indre Gurulagsdalen? Kanskje de har en bra personlighet for dating. Anonymkode: 873a4...b47
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #54 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du ga meg som ikke kjenner en eneste nederlandsk mann lyst til å flytte til Nederland 😄 Anonymkode: c8d86...1a8 Jeg kan anbefale det! 👌 Det er en hel verden der du går glipp av, med mange menn som er interessert i å slå seg til ro. Men de er opptatt av at damen oppfører seg ordentlig, bare så du er obs.😉 Anonymkode: 985b4...54b 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2021 #55 Skrevet 14. august 2021 Bente1234 skrev (9 timer siden): Det må jo føles veldig trygt for deg det at han er såpass åpen. Når en leser alt her inne om hvor redde mannfolk er for merkelappen kjæreste??? Og de skal vente og se, skal ikke vise seg med deg i offentligheten fordi han ser deg som en pulings venn osv osv..alt det tullet der de driver med her ikke rart alle er forvirra på dating. Jeg har aldri opplevd en mann som har holdt kontakten så lenge konstant over nett og jeg har lenge hatt vanskelig for å tro at vi noen gang kom til å møtes når en vet hvordan folk online er.. poff så er de borte lissom. De to første månedene var jeg på vakt for det hele tiden...men nå etter 8-9 mnd'er er jeg trygg på at han går ingen steder han sender meg melding hver dag når han kommer hjem fra jobb og god natt selv om vi ikke snakker så mye hver dag så er kontakten der. Han ringer nå med jevne mellomrom og på cam og har bare vært så utrolig hyggelig mot meg så klart nå når det ser ut som vi kan møtes så er jeg så klart villig til å vente på det. Syns det er veldig hyggelig at dere som er gift eller er sammen med en nederlender deler det har så langt bare gitt med enda bedre grunn til at jeg har tenkt rett om det inntrykket jeg har fått av dem. Har selvsagt i bakhodet at fallhøyden kan bli stor hvis han forsvinner nå like før vi møtes. Men samtidig er det litt digg å få nyte gleden over å ha noe å se frem til og ikke minst spenningen. Ja som sagt de jeg kjenner (en god del venner og familie), er i lange forhold og der virker som det er det som er målet for de fleste. Dette single livet med one night stands osv er ikke så utbredt, og det er på ingen måte noe status i det, slik som det er for norske menn. Jeg føler og at i Norge så kan folk lyge deg opp i ansiktet, og de mener ikke nødvendigvis det de sier. Men det gjør de ikke der. De ser det som patetisk å ikke si/gjøre det du har tenkt/mener. Men nederlendere kan baksnakke folk over en lav sko, det er ganske sosialt akseptert, bare de mener det ikke er baksnakking, det er bare å si sin mening 😆 Og de sier det gjerne til deg og. Ønsker deg lykke til 😊 Anonymkode: 985b4...54b 2
GrønnNellik68 Skrevet 14. august 2021 Forfatter #56 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja som sagt de jeg kjenner (en god del venner og familie), er i lange forhold og der virker som det er det som er målet for de fleste. Dette single livet med one night stands osv er ikke så utbredt, og det er på ingen måte noe status i det, slik som det er for norske menn. Jeg føler og at i Norge så kan folk lyge deg opp i ansiktet, og de mener ikke nødvendigvis det de sier. Men det gjør de ikke der. De ser det som patetisk å ikke si/gjøre det du har tenkt/mener. Men nederlendere kan baksnakke folk over en lav sko, det er ganske sosialt akseptert, bare de mener det ikke er baksnakking, det er bare å si sin mening 😆 Og de sier det gjerne til deg og. Ønsker deg lykke til 😊 Anonymkode: 985b4...54b Takk syns det egentlig er mye baksnakking her og. Jeg er ikke noe bedre jeg andre der😂
GrønnNellik68 Skrevet 14. august 2021 Forfatter #57 Skrevet 14. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å date en mann fra indre Gurulagsdalen? Kanskje de har en bra personlighet for dating. Anonymkode: 873a4...b47 Hvor er det? 😂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå