GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #21 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Alder har også litt å si. Hvor gammel er han? Anonymkode: 62d12...2cb ja han er 38 så yngre enn meg.
Majer Skrevet 13. august 2021 #22 Skrevet 13. august 2021 Ville vært redd for resistente bakterier og tenker det er så mange ufrivillig single i Norge at det ikke er noen vits i å komplisere ting. Enklere for fremtidige barn med besteforeldre i samme land osv.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #23 Skrevet 13. august 2021 Jeg daterende fra Nederland or mange år siden. Styrtrik dude m god smak, men oppdaget etterhvert at han hadde en greie for føtter så jeg orka ikke mer 😅 Anonymkode: 1ef1b...dfc 1
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #24 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-11 den 10.04): Jeg er nederlender, en jente da. Men har bodd hele voksen livet i Norge. Og det er mye godt med både norske menn og nederlandske menn.. MEN jeg personlig har preferanse å være med en nederlender Anonymkode: f625f...e6f Goede Avond eller noe sånt kanskje.. ha ha ha.. Ja jeg har truffet noen nederlendere på min vei og av en eller annen grunn har jeg fått kjemi med de alle på hver sin måte på en helt annen måte enn jeg får med nordmenn. Regner med jeg var Nederlender i mitt forrige liv. Nederlendere på godt og vondt kan man vel si. Der jeg kommer i fra er det et nederlandsk par som kjøpte seg ferie hus og fruen i huset der. Ja jeg har aldri møtt en sånn trivelig dame før. Møtte henne på en busstur bygda var med på en gang og jeg slo meg med så da ble jeg litt kjent med henne og. Jeg kjører taxi og i fjor høst så kom det en alvorlig lang mann ut fra flyplassen og bort til meg. Viste seg å være en eldre nederlender som jobbet som kurer for ett eller annet medsinfirma som jeg kjørte og leverte varen som hadde en gate verdi av 40000 euro. Han viste meg jo det han hadde meg seg det var et eller annet legemiddel eller noe kjemisk som skulle leveres til en kylling fabrikk. Etterpå kjørte jeg han til hotellet og jeg hentet han igjen dagen etter og skulle trodd vi hadde kjent hverandre i åresvis for vi pratet om alt og ingenting på den turen. Meget hyggelig eldre mann. Der jeg bodde før kjørte jeg også en nederlender til flyplassen en yngre mann og der og kjentes det ut som vi hadde kjent hverandre i åresvis enda det var første gang jeg så han og jeg fikk hele livshistorien hans hvordan han kom hit og hvordan han traff samboeren sin osv osv.. samtidig som han var rasende kjekk da i mine øyne. ha ha ha. Tror de må være hakket mer åpne enn Nordmenn for jeg er en åpen person som kan snakke om det meste. I tillegg var fwb min fra Nederland også men han er mer en luring og greit nok så har kun sporadisk kontakt da jeg ikke har noe stor lyst til møtes lengre. Også han en yngre utgave men så kjekk.. Så ja har litt historie med Nederlender av en eller annen grunn og ja ut fra det jeg har sett og hørt og lært så liker jeg Nederlendere helt klart. Råtne egg fins over alt vil jeg tro. Men kjenner ikke så mange Nederlandske damer. Kun møtt ei og hun var nå kjempe hyggelig.
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #25 Skrevet 13. august 2021 Majer skrev (15 minutter siden): Ville vært redd for resistente bakterier og tenker det er så mange ufrivillig single i Norge at det ikke er noen vits i å komplisere ting. Enklere for fremtidige barn med besteforeldre i samme land osv. Jeg er ferdig med barn og han ønsker ikke barn så spiller ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #26 Skrevet 13. august 2021 Nederlendere kan være litt vanskelige å forstå 😁 Anonymkode: 802f1...341 2
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #27 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg daterende fra Nederland or mange år siden. Styrtrik dude m god smak, men oppdaget etterhvert at han hadde en greie for føtter så jeg orka ikke mer 😅 Anonymkode: 1ef1b...dfc Folk med penger er det vel nok av her også på bjerget hvis en søker det. Syns de er litt mer åpen om å snakke om ting da enn oss. Og slik jeg ser det mer open minded på de fleste felt i forhold til oss . Ellers er syns jeg vi er ganske så like i måten å være på.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #28 Skrevet 13. august 2021 Alle nederlendere jeg kjenner er veldig åpne og hyggelige. En av mine beste venner er gift med en nederlender og han er direkte, åpen, kverulant og superhyggelig. Anonymkode: 338b1...338 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #29 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-8 den 11.05): Nederledere er veldig like Nordmenn i kultur og levemåte. De er direkte og enkle, veldig greit for oss nordmenn å forstå seg på. God mat er viktig for dem, og de har god (men litt spesiell) humor og spøker med alt og alle. De er nok generelt hakket mer hardtarbeidende enn oss og tar jobb og karriere veldig seriøst. Hakket mer hierarkisk arbeidsliv enn vi er vant med. Anonymkode: 80a35...f0c Jeg bor i Nederland men syns ikke de er veldig like nordmenn. De er mye mer åpne, liberale og sosiale. De er ikke politisk korrekt og kan oppleves uhøflig fordi de sier meningen sin som den er. Jeg synes de derimot er mindre opptatte av karriere og studie enn nordmenn, og at det også er mye mindre press på å ta høyere utdannelse/ha god karriere her. Anonymkode: 122b3...265 2
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #30 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nederlendere kan være litt vanskelige å forstå 😁 Anonymkode: 802f1...341 ha ha ha..den var god... liker språket der da. Det er fint. Kan jo ikke så mye av det da bare enkelte ord. Syns han Ylvis var ganske god i Nederlandsk jeg da. Hadde ikke klart det der jeg. Ik heb een hobby ja den kan jeg da. Ik hou van je... da kommer jeg vel langt nok. Men har lært bare grovis ord på nederlandsk og det er vel typisk det er vel de ordene man lærer først. ha ha ha.
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #31 Skrevet 13. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor i Nederland men syns ikke de er veldig like nordmenn. De er mye mer åpne, liberale og sosiale. De er ikke politisk korrekt og kan oppleves uhøflig fordi de sier meningen sin som den er. Jeg synes de derimot er mindre opptatte av karriere og studie enn nordmenn, og at det også er mye mindre press på å ta høyere utdannelse/ha god karriere her. Anonymkode: 122b3...265 Hvordan er det å bo der? Ut fra de jeg har snakket med fra nettet så er det litt trangt om plassen der ? Litt mye innvandring osv osv... Tror de er mye mer sosiale enn oss slik jeg har fått inntrykk av. Glad i mat og moro. Veldig patriotiske når det er Nederlandske lag eller sport ... ha ha ha.. ene kreasjon etter den andre. Endret 13. august 2021 av Bente1234
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #32 Skrevet 13. august 2021 Jepp jeg er gift med en. Han sier ting rett ut, kaller en spade for en spade. Og ja, ingenting er tabu, men han er ikke så glad i politiske diskusjoner. Ja han er liberal og hyggelig, høflig, men overhodet ingen smisking. Han er nøktern, osv. Liker ikke hysteri, dramatiske folk osv. Men, det skal du vite, at nederlandske menn (og kvinner) er svært konservative. Mange ville ikke trodd det, men det er fortsatt ganske gammeldagse roller der; mannen jobber fullt, kvinnen jobber deltid og passer barn. Jeg kjenner ikke en eneste nederlandsk kvinne med høyere utdannelse som jobber fulltid. Nederlendere er heller ikke så promiskuøse av seg, slik som mange nordmenn er. Husker min mann var sjokkert over mange norske jenter og fulle nordmenn. Anonymkode: 985b4...54b 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #33 Skrevet 13. august 2021 Og ja, de er ikke opptatt av karriere og sosial status, slik som nordmenn. Så det er ganske befriende. Og som en annen skriver, min mann kan nok dessverre oppleves som frekk av mange, fordi han sier ting rett ut. Anonymkode: 985b4...54b 4
Gjest Dweinos Skrevet 13. august 2021 #34 Skrevet 13. august 2021 Husk at de røyker hasj til morgen, middag og kvelds.
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #35 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jepp jeg er gift med en. Han sier ting rett ut, kaller en spade for en spade. Og ja, ingenting er tabu, men han er ikke så glad i politiske diskusjoner. Ja han er liberal og hyggelig, høflig, men overhodet ingen smisking. Han er nøktern, osv. Liker ikke hysteri, dramatiske folk osv. Men, det skal du vite, at nederlandske menn (og kvinner) er svært konservative. Mange ville ikke trodd det, men det er fortsatt ganske gammeldagse roller der; mannen jobber fullt, kvinnen jobber deltid og passer barn. Jeg kjenner ikke en eneste nederlandsk kvinne med høyere utdannelse som jobber fulltid. Nederlendere er heller ikke så promiskuøse av seg, slik som mange nordmenn er. Husker min mann var sjokkert over mange norske jenter og fulle nordmenn. Anonymkode: 985b4...54b Høres egentlig helt greit ut for min del. Liker at ingenting er tabu.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #36 Skrevet 13. august 2021 Dweinos skrev (1 minutt siden): Husk at de røyker hasj til morgen, middag og kvelds. Typisk teite nordmenn å være så opptatt av dette her med hasj. Nei du, den jevne nederlenderen er fint lite opptatt av hasj og coffee shops. Men nordmenn synes det er sååå spennende. 🙄 Anonymkode: 985b4...54b 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #37 Skrevet 13. august 2021 Bente1234 skrev (1 minutt siden): Høres egentlig helt greit ut for min del. Liker at ingenting er tabu. Jeg trives veldig godt både med han og hans venner/familie. Skulle gjerne flyttet dit, men han ville bo her. Anbefaler deg definitivt en nederlender, og så har heller ikke mennene der angst for å binde seg. Er en mye sunnere kultur og holdning der med forhold og familie osv. Anonymkode: 985b4...54b 2
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #38 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trives veldig godt både med han og hans venner/familie. Skulle gjerne flyttet dit, men han ville bo her. Anbefaler deg definitivt en nederlender, og så har heller ikke mennene der angst for å binde seg. Er en mye sunnere kultur og holdning der med forhold og familie osv. Anonymkode: 985b4...54b Ja jeg tør jo nesten ikke tro på det da når han sa han aldri hadde hatt en ONS, kun hatt kjærester. Men som ikke ble noe mer av. Det ble jeg overrasket over at det var viktig å bli kjent med de en hadde sex med først. Det er jo totalt forskjellig enn her i Norge der alt handler om å få pult fortest mulig.
Laraa Skrevet 13. august 2021 #39 Skrevet 13. august 2021 Svogeren min er nederlandsk. Han er veldig åpen og snakker masse , er interessert i mennesker og livshistorier, og veldig opptatt av å lære mest mulig om Norge og norsk språk. Han har lært seg flytende norsk i rekordfart fordi han er veldig engasjert i norsk og spør hvis han lurerpå er ord ofte er svaret: oj det heter det faktisk på nederlandsk også. Mye felles i språkene. Han er mer liberal til hasj siden det er lov i Nederland og sier at det er omtrent som å dele en flaske vin her i Norge, men respekterer norsk lov og røyker det ikke lenger nå som han bor her 1
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #40 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Typisk teite nordmenn å være så opptatt av dette her med hasj. Nei du, den jevne nederlenderen er fint lite opptatt av hasj og coffee shops. Men nordmenn synes det er sååå spennende. 🙄 Anonymkode: 985b4...54b Det inntrykket har jeg og av dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå