GrønnNellik68 Skrevet 8. august 2021 #1 Skrevet 8. august 2021 Hm jeg har sett noen you tube videoer men lurer jo på om de er litt på kanten da. Men jeg lo nå godt da. Er det sant at nederlandske menn har god forståelse for feminisme. Dvs we do a dutch menes å dele regninger på restaurant er helt naturlig for dem?? De er ikke spesielt romantiske av seg, kanskje litt lik oss nordmenn der i ord og handlinger. De er veldig direkte og ærlige stort sett og forventer også det tilbake?? De snakker åpent om alt ingenting er tabu?? De kaller en spade for en spade. Dvs har du lagt på deg 2 kg så får du høre det uten at de mener noe negativt med det, men det er jo ett minefelt uten like med damer her. At du er punktlig Jeg er spent. men prøver å være litt forberedt. Jeg har hatt en nederlender som fwb men føler det ikke teller i denne settingen. Nå kommer det snart en til på besøk hvis alt går etter planen da. Det vet man jo ikke men en får nå håpe det går greit. Ingen vits å bruke anonym knappen her alle vil skjønne hvem som skriver uansett.. ha ha ha 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #2 Skrevet 8. august 2021 Jeg har aldri datet en hollender, men har flere kollegaer derfra. Min erfaring er at de er veldig lik nordmenn, bare litt mer åpne og liberale. Anonymkode: 080b4...d60 4
GrønnNellik68 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri datet en hollender, men har flere kollegaer derfra. Min erfaring er at de er veldig lik nordmenn, bare litt mer åpne og liberale. Anonymkode: 080b4...d60 Ja det er det inntrykket jeg også sitter igjen med med de jeg har møtt der ifra.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Nei, har aldri datet noen fra Nederland. Anonymkode: 54b15...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #5 Skrevet 8. august 2021 Det eneste jeg kan komme på er vel at de alltid har hatt en mer åpen og liberal lovgivning til sexkjøp og hasj. Kommer nok litt an på hvor han vokste opp i Nederland, men man kan jo anta at han er vant med at disse to tingene er helt hverdagslige. Utover det er de vel like forskjellige som folk flest. Mye avhenger jo også av familien han vokste opp i, by/land osv. Anonymkode: 10eda...1c0 1
GrønnNellik68 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det eneste jeg kan komme på er vel at de alltid har hatt en mer åpen og liberal lovgivning til sexkjøp og hasj. Kommer nok litt an på hvor han vokste opp i Nederland, men man kan jo anta at han er vant med at disse to tingene er helt hverdagslige. Utover det er de vel like forskjellige som folk flest. Mye avhenger jo også av familien han vokste opp i, by/land osv. Anonymkode: 10eda...1c0 Ja det med hasj biten bryr meg ikke egentlig. Burde vært lovlig her og. Spart politiet for masse ressuserser og man kunne hatt coffee shop's her og. ja jeg tenker at landet er åpent så benytter ikke alle nederlendere seg av tilbudet. De nederlendere jeg har møtt har satt pris på naturen i Norge og at vi er lite folk og har god plass rundt oss. Der er det jo som sild i tønne omtrent. Lettere å få seg en bolig her enten eie eller leie. Endret 8. august 2021 av Bente1234
Gjest irkan90 Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Jeg bodde i Nederland i fire år og jeg tror mye av det du nevner der stemmer. De er mye mer direkte og kanskje ærlige (liberale) enn nordmenn, og janteloven står ikke like sterkt. Til tider syntes jeg dette var på grensen til det uhøflige, noen ganger direkte uhøflig 😄 Nederlendere er også mer sosiale og omgjengelige. Det her går på ærlighet igjen. De skuler litt på folk som skjuler noe, eller som holder kortene tett til brystet, og setter pris på åpenhet. Enkelte kan være hakket strengere enn oss nordmenn. Dette pga. Kalvinismen, som er og var en strengere form for protestantisme. Religion generelt står mye sterkere i Nederland, og landet var tradisjonelt veldig segregert: katolikkene hadde sine skoler og kalvinistene sine. Er typen du skal møte fra nord eller øst eller sør, og fra landsbygden, eller har familie derfra, er sjansene store for at han er ganske konservativ. Type bibelbeltet i Norge. Selv byfolk kan være mer religiøse enn de fleste nordmenn. Du merker det ikke nødvendigvis med en gang. Når det er sagt er nederlendere utrolig hyggelige og ellers veldig like oss. Og selv om de til tider var bråkete og litt uhøflige var det herlig å bo der! Men språket er heslig. Faader hvor lite sjarmerende 😝
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Bente1234 skrev (14 minutter siden): Dvs we do a dutch menes å dele regninger på restaurant er helt naturlig for dem?? Dette sikter til hollenderes rykte om å være gjerrige. (Ikke at alle er det, der er en bare kjent stereotype, slik som skotter). Nederlendere var opprinnelig et handelsfolk, og det ligger litt i kulturen å gjøre «kupp» og å skape business av hva som helst. Nederledere er veldig like Nordmenn i kultur og levemåte. De er direkte og enkle, veldig greit for oss nordmenn å forstå seg på. God mat er viktig for dem, og de har god (men litt spesiell) humor og spøker med alt og alle. De er nok generelt hakket mer hardtarbeidende enn oss og tar jobb og karriere veldig seriøst. Hakket mer hierarkisk arbeidsliv enn vi er vant med. Jeg har aldri datet en nederlender, men jobber tett med Hollendere i Både Norge og Holland, og har vært mye der borte. Anonymkode: 80a35...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Har ikke lest svarene i tråden. Den tidligere Stemoren min er fra Nederland. Ingen filter. Det man sier skal man mene, men man trenger ikke si alt man mener. Det gjorde hun. Sa alt hun mente. Ingen filter. Var utrolig sårende mye av det. Jeg vet ikke om alle fra Nederland er slik men det er min erfaring. Mitt halvsøsken er derfor halvt fra Nederland og lært slikt av sin mor. Men siden vår familie er fra Norge så har hun også lært endel av oss. Søskenet mitt er mer direkte enn en vanlig Normann men ikke like direkte som moren sin. Anonymkode: a9006...280 1
GrønnNellik68 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ikke lest svarene i tråden. Den tidligere Stemoren min er fra Nederland. Ingen filter. Det man sier skal man mene, men man trenger ikke si alt man mener. Det gjorde hun. Sa alt hun mente. Ingen filter. Var utrolig sårende mye av det. Jeg vet ikke om alle fra Nederland er slik men det er min erfaring. Mitt halvsøsken er derfor halvt fra Nederland og lært slikt av sin mor. Men siden vår familie er fra Norge så har hun også lært endel av oss. Søskenet mitt er mer direkte enn en vanlig Normann men ikke like direkte som moren sin. Anonymkode: a9006...280 Ja så det også på YouTube at de kan lett bli oppfattet som uhøffelig. Vi har jo snakket sammen i 9 mnd’er nå men ja jeg liker hans humor da😂. Jeg ler mye selv om det er mye rett frem. Og aldri opplevd at jeg syns noe er uhøffelig slik sett i dating verden er nok nordmenn hakket verre da det er veldig mye mer sex fiksert. Og der kommer det og mye uhøffelige seksuelle tilnærmelser. Aldri vært noe stort tema mellom oss. Så uansett hva som skjer så skal det bli hyggelig å treffe en jeg har hatt kontakt med så lenge uansett utfallet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Ja var bare min erfaring. Kunne fks si at man så ut som en klovn, hvorfor er genseren i så stygg farge osv. mye positivt også. Men jeg mistrives med slike folk som ikke har filter. Mulig hun også var ekstrem Anonymkode: a9006...280 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Faren min syns det var sjarmerende i starten men ble nedpayket på sikt og mistet troen på seg selv når alt ble sagt rett ut, så ble slutt Anonymkode: a9006...280
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Bente1234 skrev (1 time siden): Hm jeg har sett noen you tube videoer men lurer jo på om de er litt på kanten da. Men jeg lo nå godt da. Er det sant at nederlandske menn har god forståelse for feminisme. Dvs we do a dutch menes å dele regninger på restaurant er helt naturlig for dem?? De er ikke spesielt romantiske av seg, kanskje litt lik oss nordmenn der i ord og handlinger. De er veldig direkte og ærlige stort sett og forventer også det tilbake?? De snakker åpent om alt ingenting er tabu?? De kaller en spade for en spade. Dvs har du lagt på deg 2 kg så får du høre det uten at de mener noe negativt med det, men det er jo ett minefelt uten like med damer her. At du er punktlig Jeg er spent. men prøver å være litt forberedt. Jeg har hatt en nederlender som fwb men føler det ikke teller i denne settingen. Nå kommer det snart en til på besøk hvis alt går etter planen da. Det vet man jo ikke men en får nå håpe det går greit. Ingen vits å bruke anonym knappen her alle vil skjønne hvem som skriver uansett.. ha ha ha Jo det teller. Det betyr at de er mest interessert i kroppen din. Anonymkode: a9d50...105
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Jeg datet to forskjellige nederlendere noen ganger. Synes det meste du skriver stemmer, de er ikke redd for å si meningene sine, ikke opptatt av å være politiske korrekte (sånn som oss nordmenn), de legger heller seg ikke borti hva andre folk gjør. Om noen vil røyke cannabis, er det ikke noen andre sin business. Du og virker ganske direkte og lite dømmende, @Bente1234, så dette er vel bare en fordel? . Han ene jeg datet var veldig spandabel, men det kan være fordi han trodde det er vanlig i Norge. De to jeg møtte ga meg nesten ingen komplimenter, i motsetning til de fleste menn jeg har datet. Tror kanskje ikke det er like vanlig der? Noen tips: - Om dere går tom for ting å snakke om, - snakk om ost. Alle nederlendere jeg har møtt har et lidenskapelig og romantisk forhold til ost. Da er samtalen gående i flere timer - Om dere snakker engelsk: Ikke si Holland, si heller The Netherlands. Anonymkode: 89039...86a
GrønnNellik68 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg datet to forskjellige nederlendere noen ganger. Synes det meste du skriver stemmer, de er ikke redd for å si meningene sine, ikke opptatt av å være politiske korrekte (sånn som oss nordmenn), de legger heller seg ikke borti hva andre folk gjør. Om noen vil røyke cannabis, er det ikke noen andre sin business. Du og virker ganske direkte og lite dømmende, @Bente1234, så dette er vel bare en fordel? . Han ene jeg datet var veldig spandabel, men det kan være fordi han trodde det er vanlig i Norge. De to jeg møtte ga meg nesten ingen komplimenter, i motsetning til de fleste menn jeg har datet. Tror kanskje ikke det er like vanlig der? Noen tips: - Om dere går tom for ting å snakke om, - snakk om ost. Alle nederlendere jeg har møtt har et lidenskapelig og romantisk forhold til ost. Da er samtalen gående i flere timer - Om dere snakker engelsk: Ikke si Holland, si heller The Netherlands. Anonymkode: 89039...86a Jeg har sagt holland mange ganger.. ha ha ha... må jo erte litt og... han erter meg så da erter jeg tilbake. Opptatt av mat ja men ikke spesielt ost ..han viste meg ostehøvel her om dagen så det har de nå.. ha ha ha Flying Dutch er også morsomt. Vi snakker engelsk jeg kan bare noen få ord på Nederlandsk men digger det språket da. Det er så morsomt. De har så masse morsomme ord.. som Paddestool som er sopp... ser jo for meg padda på soppen med en gang. 1
GrønnNellik68 Skrevet 8. august 2021 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo det teller. Det betyr at de er mest interessert i kroppen din. Anonymkode: a9d50...105 En kropp de aldri har sett in real.. ja ja .. de om det. Hvordan kan en like noe man aldri har sett i virkeligheten?? 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #17 Skrevet 11. august 2021 Jeg er nederlender, en jente da. Men har bodd hele voksen livet i Norge. Og det er mye godt med både norske menn og nederlandske menn.. MEN jeg personlig har preferanse å være med en nederlender Anonymkode: f625f...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #18 Skrevet 13. august 2021 Hvordan møttes dere? På Tinder der du hadde satt byen din til Amsterdam? Anonymkode: 314bf...ed8
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #19 Skrevet 13. august 2021 Alder har også litt å si. Hvor gammel er han? Anonymkode: 62d12...2cb
GrønnNellik68 Skrevet 13. august 2021 Forfatter #20 Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan møttes dere? På Tinder der du hadde satt byen din til Amsterdam? Anonymkode: 314bf...ed8 Nei badoo var han som hadde satt sted her i Norge da han egentlig skulle hit i oktober i fjor. Oslo da jeg første gang pratet med han fordi han ønsket kanskje å flytte hit. Noe godt kom ut av Korona at det ble innført karantene hotell den uka han skulle hit for 5 dager og kom seg ikke i vei. Nå er han full vaksinert så nå er sjansen hakket større for å komme seg hit da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå