Gå til innhold

piercing hos barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De seriøse piercing studioene har 16 årsgrense på piercinger i dag, med foreldres underskrift. Noe som burde være lovpålagt spør du meg. 13 år er alt for ungt til å ta slike avgjørelser. I min by så var det ett studio som både satt piercing og tok tatovering på mindreårige. De ble anmeldt og nedlagt på grunn av tatoveringene etter at en mindreårig fikk en alvorlig infeksjon med blodforgiftning. Vet om to som tok tramp stamp, tribal av alle ting og playboy bunny på venusberget da de var 14 år. De var sååå kul den gang husker jeg. I dag er de 30+ og må se helt idiot ut naken stakkars. 🙈
Hadde jeg hadde penger så hadde jeg tatt tatovering den gang også. Skummel tanke!  

Min mening; Ikke gi lov til ansiktet, hun kan holde seg til ørene og gjøre dumme valg der. De gror penere, så lenge hun ikke får keloid arr og det er lettere å skjule. 

Anonymkode: 78ba3...125

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke 15/16 års grense for piercing? Tror det var det før i hvertfall. 

Anonymkode: 31f1c...f0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde også i leppa, to stk. Jeg tenker på det hele tiden og angrer så sykt mye! 

Har også hatt piercing i øyenbrynet, nesa, tunga, brystvorten og på hånda av alle plasser. Var ikke en gang skikkelig dermapiercing, men i en hudflipp. Den jeg angrer på er de to i leppa. For det er de eneste hullene som vises i dag, selv sminke kan ikke skjule hullene, de vises faktisk mer jo mer jeg prøver å dekke over dem. Har også hatt helix (tre ganger), tragus og industrial. Har bare vanlig øreflipp piercingene i dag. De andre har grodd igjen med årene. 

Skulle ønske mamma sa nei til den stygge og heslig snakebite da jeg var 13 år og emo i 6 måneder. 🤦‍♀️
Alle jeg kjenner fra de årene angrer på de piercingene og monroe piercingen som var så populær det året vi gikk på ungdomskolen. Alle har stygge hull i ansiktet i dag. 

TS, vis ungen bilder av hvordan det ser ut mange år senere. Et stygt tilfeldig hull midt i ansiktet som aldri går bort! 
På avstand så ser du ut som at du har en evig stygg kvise i trynet. Er du heldig så kan det se ut som en føflekk mens på nært hold så ser du jo at det er et hull i ansiktet. 
Mine ser slik ut, et tydelig hull. 
userimage-1277517.jpg9bdfec8c-7684-4734-bdde-3dc95ff5144e.png?w=800&fit=crop&crop=faces&auto=format,compress

Om TS er en person som mener det der er stygge arr, så får datteren hennes større problemer enn arr i trynet... 

Anonymkode: e784e...19a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om TS er en person som mener det der er stygge arr, så får datteren hennes større problemer enn arr i trynet... 

Det er stygge og unødvendige arr som aldri går bort. Jeg har mange arr, fra kviser, skader, ulykker og operasjoner. Store, små, dype og overfladiske. Arr er en del av livet og det er det det er. Jeg har aldri kalt et arr for heslig for arr er det de er. Men piercing arr er grusomt stygge og heslige fordi man kan for det 110% helt selv. 🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er stygge og unødvendige arr som aldri går bort. Jeg har mange arr, fra kviser, skader, ulykker og operasjoner. Store, små, dype og overfladiske. Arr er en del av livet og det er det det er. Jeg har aldri kalt et arr for heslig for arr er det de er. Men piercing arr er grusomt stygge og heslige fordi man kan for det 110% helt selv. 🤦‍♀️

En liten prikk = grusomt stygg og heslig?

Joggu sa jeg smør...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En liten prikk = grusomt stygg og heslig?

Joggu sa jeg smør...

Det er ikke en lien prikk, det er et hull som er mer synlig enn du tror. 

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min er 14 (starter i 10ne nå straks) og har tre hull i hvert øre, samt at hun fikk lov til å ha piercing i navlen i sommer. Hun blir 15 til høsten. 

Hun fikk ikke lov til å pierce navlen i fjor, men fikk hull nr 2 i fjor sommer og hull nr 3 i år :)  Det er veldig «in» med flere hull i ørene nå. Jeg syntes det er skikkelig kult, og absolutt ikke det værste man kan gjøre 😁

Anonymkode: 4ebc1...cf0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har flere arr etter piercing, samt mine bekjente, så nei. Er ikke så synlig og stygt som du tydeligvis tror

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en av de som har hatt piercing i leppa, så snakk for deg selv.. 

cCBiu7X.jpg0uEoQMK.jpg

man ser jo kvisene og urenhetene mine bedre enn selve hullet... som jeg skrev tidligere i dette forumet. Jeg tenker aldri over at jeg har et hull der, det er jo helt usynlig for meg så lenge jeg ikke begynner å studere  (ja jeg vet disse bildene ikke er de mest flatterende ville bare vise et poeng)  😊

Anonymkode: dd0c1...b7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er en av de som har hatt piercing i leppa, så snakk for deg selv.. 

cCBiu7X.jpg0uEoQMK.jpg

man ser jo kvisene og urenhetene mine bedre enn selve hullet... som jeg skrev tidligere i dette forumet. Jeg tenker aldri over at jeg har et hull der, det er jo helt usynlig for meg så lenge jeg ikke begynner å studere  (ja jeg vet disse bildene ikke er de mest flatterende ville bare vise et poeng)  😊

Anonymkode: dd0c1...b7e

Har akkurat samme type «arr»! Men AB-en vet tydeligvis best 😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er bedre å ta barnet med til et profesjonelt studio og få det utført skikkelig og hygienisk, enn at hun og venninnene tar saken i egne hender med nåler fra apoteket slik vi gjorde da vi var 13.

Men det spørs om studioet tillater det før hun er 15 år uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn fikk lov da det var 14. Det ble gjort på et piercingstudio, og jeg skrev under på et papir. Piercingen var i i kanskje et år. Det er nå ti år siden, og man kan se et bittelite hull hvis man ser godt etter.

Grunnen til at jeg sa ja, var at jeg selv ønsket meg piercinger i samme alder men fikk nei hjemme. Så da piercet vi oss selv, med nåler og sprøytespisser/kanyler på soverommet. Vi stakk i navler, ører, lepper og overalt og det gikk jo mildt sagt ikke alltid like bra. 

Anonymkode: a4bcc...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mitt barn fikk lov da det var 14. Det ble gjort på et piercingstudio, og jeg skrev under på et papir. Piercingen var i i kanskje et år. Det er nå ti år siden, og man kan se et bittelite hull hvis man ser godt etter.

Grunnen til at jeg sa ja, var at jeg selv ønsket meg piercinger i samme alder men fikk nei hjemme. Så da piercet vi oss selv, med nåler og sprøytespisser/kanyler på soverommet. Vi stakk i navler, ører, lepper og overalt og det gikk jo mildt sagt ikke alltid like bra. 

Anonymkode: a4bcc...979

Det gjorde vi å. Presset gjennom i navelen, grein som en baby .. Det ble helt grusomt, og har et jævlig stygt arr i dag. 

Venninner av eldste begynte med det samme, så jeg tillot å ta på studio i sommer. Det ble skikkelig fint da :) 

Anonymkode: 4ebc1...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Min datter er 13, skal begynne i niende nå. Hun får pierce ører som hun vil, og har to i hvert foreløpig. Hun ønsker en liten nesepiercing, men vil vente til etter konfirmasjonen. Leppa får hun ikke lov til, der blir det arr som kan vises godt. Om hun ønsker navle etter hvert skal hun få det. 

Hun får ikke ta tatovering før hun fyller 18. 

Anonymkode: 8db36...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er litt personavhengig hvordan arret blir. Jeg har god grohud, men hullet etter piercingen i navlen synes godt. Særlig da jeg var gravid. Hadde piercing fra 15 til 19?

Anonymkode: bc1c7...37b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...