AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Hei alle sammen🙂 Jeg er Transkvinne på 40 år med to barn i barneskolealder (gutter). Jeg er skilt men han et svært godt samarbeid med mor. Har hele livet følt meg som en jente/kvinne. Dette har ført til mye angst for min del, også seksuelle vansker i de forhold jeg har vært i. Føler at min rolle er helt feil ( som mann)og nå føler jeg at det ikke går lenger og holde dette skjult.Barna mine har blitt preget av min angst. Mitt spørsmål er: bør jeg stå fram som transkvinne og få leve som den kvinnen jeg er eller skal bli i skapet? Er så redd for at barna mine skal bli mobbet eller få psykiske vansker hvis jeg står frem. Vi har jo et så bra forhold i dag. Også livredd for hva ekskona skal si. Takk for alle svar👍Mvh transkvinne 40 Anonymkode: a3a63...cde 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Vanskelig ... Du blir jo sannsynligvis en slags snakkis dersom du plutselig skal omtales som kvinne/mor og kommer med kvinneklær og sminke. Hvor gamle er barna dine? Føler at det har noe å si. Jeg opplever at små barn på 6-8 gjerne ville akseptert situasjonen mer, tenker altså mtp. vennene/klassekameratene til barna dine. Anonymkode: f9db0...309 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Barna er 8 og 11 år. Anonymkode: a3a63...cde
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Hvor gamle er barna dine? Vi er i 2021 så jeg tror det vil gå helt fint for dem. Det blir sikkert en snakkis en stund, men så vil jo nyhetene interesse gi seg. Eksen er en eks. Hva er det verste som kan skje der? Ar hun ikke vil ta seg av barna deres mer? Neppe, så da er det ikke noe å være redd for. Jeg tror jeg ville ha forhørt meg med LHBT miljøet er garantert noen der som sitter med erfaring og som kan gi råd for hvordan stå frem for nettopp barna og andre. Anonymkode: e4929...cf8 8
Enterprises Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 (endret) Vi lever i 2021. Kom deg ut av skapet. Også går du gradvis over til dame. Tror det blir lettes for barna Og har du vært en far for de, så klarer de lett å stoppe evt mobbing Endret 7. august 2021 av Enterprises 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor gamle er barna dine? Vi er i 2021 så jeg tror det vil gå helt fint for dem. Det blir sikkert en snakkis en stund, men så vil jo nyhetene interesse gi seg. Eksen er en eks. Hva er det verste som kan skje der? Ar hun ikke vil ta seg av barna deres mer? Neppe, så da er det ikke noe å være redd for. Jeg tror jeg ville ha forhørt meg med LHBT miljøet er garantert noen der som sitter med erfaring og som kan gi råd for hvordan stå frem for nettopp barna og andre. Anonymkode: e4929...cf8 Eks er en eks ja. Men naturlig at hun hadde fått en reaksjon. Ts skriver at han hele livet har følt seg som en kvinne. Da har han altså giftet seg med en kvinne, vel vitende om hvordan ståa er. Selv så hadde jeg følt meg veldig lurt. Hvis man faktisk VET at man er transkvinne ( eller homofil, for den saks skyld), så inngår man ikke ekteskap uten å informere partneren sin. Anonymkode: 7618d...be3 12
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 Jeg tenker det er klokt å ta noen samtaler hos for eksempel Familievernkontor/annen tjeneste med litt erfaring. I utgangspunktet sier jeg at man skal leve fritt, men - så lever vi jo i en tid hvor trans og da kanskje særlig som mann ikke er akseptert/forstått hos alle. Og det kan gjøre situasjonen veldig vanskelig for yngre barn. Jeg tenker det er lettere med full åpenhet og aksept fra de starter på videregående. Men igjen: skal man leve med psykisk uhelse selv og gjemme seg hele tiden? 🤷♀️ Vanskelig spørsmål. Kan det være en løsning å leve ut i mer begrensede situasjoner i en periode frem til de blir eldre og sjansen for mobbing av dem reduseres/lettere å ta tak i? Det går jo an å være åpen til nærmeste familie uten at man dermed sagt dukker opp med kvinneuttrykk på 17.maifeiringen på skolen samme år man er ute av «skapet». Anonymkode: 155fb...75e 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Du får angst fordi du ikke får kle deg som kvinne? Det kan du gjøre når du er alene. Prioriter barna dine, og vis deg som den faren du er. Anonymkode: 37289...5a1 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Hei Jeg har nylig blitt kjent med en mann som jeg mistenker er trans. Han er veldig feminin og har faktisk barn på alder med dine. Jeg ville bare si at om du hadde vært min kjæreste så hadde jeg stått støtt ved din side enten som kjæreste eller som venn, om du hadde kommet ut. Anonymkode: 4dbbf...38c 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Jeg hadde holdt meg i skapet. Anonymkode: 24c57...dab 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 Ta hensyn til barna og hold deg i skapet! Anonymkode: 82bd5...591 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Synest det er rart folk dømmer TS. Hadde du tørt å være deg sjølv om du var trans? Sikkert kjempelett liksom. Anonymkode: 0cd9e...477 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Og folk lurer på hvorfor vin fortsatt trenger pride? Til deg Ts. Dritt i alle de stygge og dømmende transfobene. Vær stolt av den du er. Du har levd for lenge i skapet nå ❤️ Anonymkode: 6a816...831 17
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Synes mange er hard her. For 35 år siden var det ikke som i dag. 30, 20 år siden. Se på Ellen. Mistet karrieren sin bare ved å komme ut som lesbisk. Jeg forstår at mange ble i skapet. Alt hatet, hetsen og fordommende. Samtidig er det mye mer komplisert med barn i bildet. Det er jo utrolig viktig å være tro mot seg selv og leve et fullt og lykkelig liv. Men når det er barn i bildet så kan TS risikere å miste barna. Spesielt 11 åringen. Vi aner jo ikke hvordan 11 åringen vil reagere.
_popcorn_ Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Ryddet for brukerangrep og svar til det. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #16 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hei alle sammen🙂 Jeg er Transkvinne på 40 år med to barn i barneskolealder (gutter). Jeg er skilt men han et svært godt samarbeid med mor. Har hele livet følt meg som en jente/kvinne. Dette har ført til mye angst for min del, også seksuelle vansker i de forhold jeg har vært i. Føler at min rolle er helt feil ( som mann)og nå føler jeg at det ikke går lenger og holde dette skjult.Barna mine har blitt preget av min angst. Mitt spørsmål er: bør jeg stå fram som transkvinne og få leve som den kvinnen jeg er eller skal bli i skapet? Er så redd for at barna mine skal bli mobbet eller få psykiske vansker hvis jeg står frem. Vi har jo et så bra forhold i dag. Også livredd for hva ekskona skal si. Takk for alle svar👍Mvh transkvinne 40 Anonymkode: a3a63...cde følg hjerte ditt er mitt råd, vei for og mot, men jeg hadde stått frem Anonymkode: 3f487...7c3 3
Tiramy Skrevet 8. august 2021 #17 Skrevet 8. august 2021 (endret) .. Endret 8. august 2021 av Tiramy Feil
Hårstrikk79 Skrevet 8. august 2021 #18 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og folk lurer på hvorfor vin fortsatt trenger pride? Til deg Ts. Dritt i alle de stygge og dømmende transfobene. Vær stolt av den du er. Du har levd for lenge i skapet nå ❤️ Anonymkode: 6a816...831 Har (selvsagt) ingenting imot transpersoner. Jeg heier på dem! Men det sitter langt inne å heie på noen som med viten og vilje har fått barn og giftet seg, selv om de har visst hele tiden at de er trans. Da kan de klare å vente til barna er over den "verste" alderen. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #19 Skrevet 8. august 2021 Hårstrikk79 skrev (4 minutter siden): Har (selvsagt) ingenting imot transpersoner. Jeg heier på dem! Men det sitter langt inne å heie på noen som med viten og vilje har fått barn og giftet seg, selv om de har visst hele tiden at de er trans. Da kan de klare å vente til barna er over den "verste" alderen. Jeg er ikke transfob,men.... Anonymkode: 6a816...831 6
Hårstrikk79 Skrevet 8. august 2021 #20 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke transfob,men.... Anonymkode: 6a816...831 For noe tull. Så idiotisk å slenge ut slike påstander. Les deg opp på hva transfob faktisk er. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Transfobi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå