Gå til innhold

Single kvinner er mer intelligente


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Har sånt vært kjent siden 1800-tallet? og enda har feministene hardnakket påstått at det ikke er forskjell på mann- og kvinnehjerner?

der ser vi. Man kan ikke vite hvem som vet hva, og dermed kan man heller ikke stole på noe av det man leser....

Hardcore feministene har sjelden naturvitenskaplig bakgrunn eller store kunnskaper om naturvitenskapen, en vitenskap de vel ser på som mannens og djevelens verktøy.

Ellers er så klart IV bare sprøyt. Vitenskapens se&rør om du vil. Det er ikke akkurat vitenskapsmenn/-kvinner som skriver i de bladene. Det er vel heller profesjonelle oversettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paradokset
Alt det de skriver om forskning er kjøpt fra et britisk blad hvor mer eller mindre uvitende journalister sitter og skriver artiklene. Det er sjeldent snakk om reell forskning (forståelig i grunnen, forskningsrapporter koster flesk). De har også en lei tendens til å presentere ting som har stått i lærebøker i alle år som nyheter. Og feiltokningene...feiltolkningene.. Det mangler ikke på dem.

Personlig er jeg litt skeptisk til hele bladet. Det er bare på mitt eget fagfelt at jeg vet nok om emnet til å se feilene. For alt jeg vet så er alle artiklene like hullete.

Illustrert Vitenskap er et "populærvitenskaplig blad", og har heller aldri gitt seg ut for noe annet.

Jeg kan forsåvidt være enig i at en del resultater/problemstillinger er forenklet i så stor grad at det kan være skremmende.

Det er likevel feil at alt er kjøpt av ett britisk blad. Sakene er hentet fra flere steder.

Selvfølgelig er det også snakk om reell forskning - du tror vel ikke journalistene sitter og dikter på eget initiativ og presenterer det som fakta? Slikt er straffbart i Norge. Forskning er dyrt, men så er heller ikke Illustrert Vitenskap oppdragsgiver - de bare refererer resultatene.

Det ligger i kortene at et "populærvitenskaplig" blad fort kan bli forenklet på grensen til det feilaktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i Illustrert Vitenskap nr 14/2005 at britisk forskning når har vist at single kvinner er mer intelligente enn gifte kvinner.

Jeg prøver å finne sammenhengen, og kommer tilbake med det når jeg finner det  ;)

Har dere fortsatt ikke funnet sammenhengen?

Den er jo enkel. Menn vil ha kvinner som er dummere/ lavere utdannet enn dem selv, mens kvinner vil ha menn som er smartere/ høyere utdannet enn dem selv. Med så mange smarte/ høyt utdannede kvinner sier det seg selv at det vil være en del smarte, høyt utdannede kvinner som forblir single/ugifte. I den andre enden av skalaen blir det en del dumme/ lavt utdannede menn som er ugifte.

I generaliseringes navn. De aller mest priviligerte kvinnene er dermed de som både er smarte/ høyt utdannede, og som også kaprer seg en tilsvarende eller mer smart/ høyt utdannet mann. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal overføre denne teorien til meg go min bekjentskapskrets, så stemmer den fortreffelig bra.

Mine single venninner (33 år) er intelligente, skarpe og har mye humor.

Mine gifte venninner (med barn) er mer satte, kjedelige og faktisk mindre skarpe. De var mer "skarpe" før ekteskapet innhentet dem....jeg foretrekker helt klart mine single venninner, de er mer stimulerende å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. Og svarte scorer lavere på IQ-tester enn hvite, i USA.. Betyr dette at de er dummere, eller kan det være andre årsaker til scoren..?

Kan personlig ikke se noen sammenheng mellom hvor interessante og smarte mine venninner er, og hvorvidt de er single..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det har mer med hvorvidt de har barn å gjøre eller ikke? Man blir jo ikke nødvendigvis så veldig intellektuelt stimulert av å være omgitt av små barn hele dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere vite FAKTA hvorfor single kvinner er mer intelligente en jenter i parforhold?

Det er fordi kvinner i parforhold ofte overlater de typiske manne-oppgavene til sine kjære, det vil si at de får en mindre allsidig kognitiv utvikling, gjennom at det skapes færre nervebaner på forskjellige områder i hjernen. Single kvinner som gjør oppgavene selv vil kunne løse "praktiske" IQ-oppgaver bedre enn hos de som ikke har "øvd" hjernen like godt opp i disse "områdene"........

Noen som skjønte noe av det der?

Jeg er i forhold og merker godt at jeg er blitt "latere" på de praktiske oppgavene enn når jeg var alene, og det VÆRSTE er at det faktisk er en "større" utfordring for meg med disse oppgavene nå, enn for noen år siden....HAHAHAHAHHA:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om man ønsker å være intelligent og samtidig være i et parforhold bør man finne seg en lat mann? ;)

Endret av vixen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag;) Men da tror jeg du igjen får så mye å bryne deg på at det ikke er verdt det......... Liker å tolke det dithen at jeg når jeg ikke skrur lyspærer så utvikler jeg mine empatiske evner.... Disse synes ikke på en IQ-test, men er da absolutt like viktige;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er to grupper som vil være single framover og som må være de sterkeste og mest utholdende: de smarte, vakre og intelligente kvinnene og de dumme uintelligente mennene (idiot-neanderthalene).

Dermed, slik jeg ser det, er det de dumme kvinnene og de smarte mennene som tjener på denne ordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tro på statestikk, og media tegn på høy intelligens, eller?

Det heter statistikk med i.

Men for å svare på spørsmålet ditt: Ikke nødvendigvis, men å ta tak i tanker og meninger og diskutere og filosofere over dem, er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...