Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #21 Skrevet 25. september 2005 Jeg jobber i barnehage, og er snart ferdigutdannet som førskolelærer. Jeg syns Nannyhjelpen kan komme med mange gode tips til foreldre som ser på. Men en ting jeg reagerer på er at norske foreldre utsetter barnet sitt ved å vise de fram på TV når de er på sitt værste! Barn er sårbare, Norge er et lite land. Bana får jo ikke selv bestemme at de kommer på TV, det er noe som de selv må ta konsekvenser for senere, selv om de ikke har valgt det selv...
Bønna Skrevet 25. september 2005 #22 Skrevet 25. september 2005 (endret) Synes det er flott at man ikke trenger å være så "perfekt" jeg! ← Nå tror jeg du misforstod litt. Det er ikke så mye deltagerne jeg kritiserer, som jeg kritiserer de som lager programmene. Bakkvinnene er kyniske mennesker som grovt utnytter folk som åpenbart sliter, i den hensikt å lage kommersiell TV-underholdning. Disse burde i mye større grad hatt et særskilt ansvar for deltagernes ved og vel. Den norske pressens ”Vær varsom plakat” har en fin tekst i kapittel tre avsnitt ni. ”Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft.” Noe sånt som dette burde vært nedfelt i norsk lov. Endret 3. oktober 2005 av Bønna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå