Gå til innhold

Har dere begynt å fyre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, langt ifra ... jeg har ikke begynt med strømper i skoene enda.

Hos oss er det altfor mildt til å fyre i ovnen - hva skal man gjøre når det blir skikkelig kaldt da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fyrt i mange uker, her fryser vi ikke nemlig!

Skrevet

Har nok fyrt noen ganger, av og til kun for kosens skyld ;)

Skrevet

Jeg måtte begynne i forrige uke, betryggende og se all vinterveden som står stablet opp i skjulet :)

Vinterdynene må også snart frem her hvor jeg bor.

Skrevet
hva skal man gjøre når det blir skikkelig kaldt da ?

Fyre enda mer vel ;) .

Skrevet

Det er forskjell på høst- og vinterfyring. Jeg og min kjære bor i et gammelt hus men selv om det er totalrenovert så må det fyres i flere rom.

Vi har det som kalles mildværsved, det er tynnere kubber av furu og gran samt kvistved, plankerester, greiner etc.

Vinterveden vår er knallfeite bjørkekubber og bjørkerøtter som kan brenne i 7-8 timer og tykkere kubber av furu og endel tyriflis.

Så ja, det er forskjell på hvor hardt man fyrer.

Skrevet

Det brenner godt i peisen hos meg nå. Leiligheten vår er ganske gammel, og bare en av ytterveggene er ordentlig isolert, så vi må bare begynne tidlig.

Skrevet

Når jeg skal begynne å fyre? Var i kjelleren i juni og ble litt bekymret for om jeg hadde ved ut sommeren...... nå er tre nye paller på vei, så kanskje vi berger vinteren å...........

Skrevet
Og her på det glade Østland er det fremdeles t-shirtvær. :sjarmor:

Ja, her er det godt å bo ;)

Her står et vindu oppe hele tia omtrent for det er varmt inne. Får riktignok litt varme siden vi har naboer under oss da og det er kjekt.

Pledd er bare for kosens skyld til tv og te foreløpig.

Så får vi se når varmovner og ved kommer i bruk.

Skrevet

Vi har fyrt opp i ovnen en gang, men vi har hatt oljeovnen på i mange dager alt.

Skrevet

Vi fyrer ved behov. Det varierer sånn i uteteperatur her om dagen. Ene dagen er det +20 neste -1.

Skrevet

For et par uker siden var det "nesten snø" her, så da måtte jeg sette på varmepumpa en stund. Men nå er det flott vær, i går var det tjue pluss! Veldig variert vær her oppe.

Skrevet

Skrudde på varmekablene i slutten av august jeg. Fryser lett (har dårlig blodsirkulasjon), også er det så behagelig med varmt gulv. :)

Gjest WaterWaves
Skrevet

:vinke:

Har et deeeilig fleecepledd jeg koser meg under, så jeg trenger ikke fyre opp enda :)

Skrevet

kaldt nei..... det var jo 19 grader i dag! Trenger ikke fyre da!

Skrevet

Ja, vi har begynt å fyre - så vidt.

Har kjøpt kosekubber (6 pkn på Rema1000 til kr 50) og en sånn gjør susen på litt kjølige høstkvelder ;)

• 12 år senere...
Skrevet

Tja, burde vel ha gjort Det, er 17 grader inne her nå.

Anonymkode: aadd0...c48

Skrevet (endret)

Ja. Fikk veden inn fortige helg. Godt. :)

:tre:

Endret av Perle
  • Liker 1
Skrevet

Med fyring her menes også ovner osv.

Anonymkode: aadd0...c48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...