Gå til innhold

Grådig svoger og svigerinne


Anonymgrytevott

Anbefalte innlegg

Søsteren og broren til mannen min er begge single og i slutten av tyveårene. Begge to kommer på besøk til oss flere ganger i uken og forsyner seg grovt med mat og drikke. Og begge har sagt flere ganger: "Jeg kommer alltid hit og stjeler mat av dere hehe. Dere skulle fått betalt hehe". Føler meg klein og rar hvis jeg sier noe som helst annet enn: "neida, det er bare hyggelig". Jeg synes det er koselig å varte opp gjester, men det begynner å bli litt rart. Spesielt når de er godt voksne folk. Begge tjener bedre enn mannen min og jeg. I helgen hadde vi barnedåp for vår sønn på fire måneder. Av foreldrene til mannen min fikk han et gullsmykke. Broren og søsteren til mannen min ga ingenting til dåpsbarnet. Men navnene deres sto riktignok i kortet fra besteforeldrene med gullsmykket. Tviler på at de har vært med og spleiset på det. Jeg mener ikke å være grådig, men jeg synes det er rart å ikke gi dåpsgave til sin egen nevø. De ga heller ikke gave til bryllupet vårt. Nå sitter jeg og lurer på om jeg er smålig hvis jeg ikke gir dem takkekort selv om navnene deres sto i kortet. Tenk om de faktisk har spleiset på gaven. Og hvordan kan jeg løse snyltingen? Vil ikke virke kjip, men mat er dyrt, spesielt når man plutselig mater to voksne ekstra som ikke bidrar med inntekt. Har ikke turt å si noe om dette til mannen min.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er de på besøk flere ganger i uken? Det i seg selv må veld være slitsomt.

Syns det er smålig av deg å spekulere i om de har spleiset på gaven. Det kan vel godt være at de har det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta dett opp med mannen din, deretter må han snakke med søsknene sine. Ikke normalt at dere skal fore på to voksne mennesker. Ville sendt alle takkekort, så lenge deres navn sto på kortet. 

Anonymkode: ed346...04c

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OliLondon skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er de på besøk flere ganger i uken? Det i seg selv må veld være slitsomt.

Syns det er smålig av deg å spekulere i om de har spleiset på gaven. Det kan vel godt være at de har det.

Skjønner hva du mener, men spekulerer fordi de aldri gir gaver, og fordi de alltid kommer på besøk for gratis måltider

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager kan du ikke si noe til mannen din? Snakker dere ikke sammen?

Men ærlig talt, jeg synes godt du synes det er rart at de ikke kjøper egne gaver til dåpsbarnet eller bryllupsgaver. Og jeg synes at neste gang en av dem kommer og forsyner seg, kan du spørre om når dere blir invitert på besøk tilbake. Spør med et smil, og hjelper det ikke at du sier det en gang, så gjentar du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av de konfliktskye? Kommuniserer dere ikke i heimen?

Anonymkode: ea8a8...96b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i alle dager kan du ikke si noe til mannen din? Snakker dere ikke sammen?

Men ærlig talt, jeg synes godt du synes det er rart at de ikke kjøper egne gaver til dåpsbarnet eller bryllupsgaver. Og jeg synes at neste gang en av dem kommer og forsyner seg, kan du spørre om når dere blir invitert på besøk tilbake. Spør med et smil, og hjelper det ikke at du sier det en gang, så gjentar du det.

Ts. Mannen min og jeg snakker om alt egentlig. Men jeg synes det er ubehagelig å snakke "negativt" om søsknene hans, selv om det er fakta. Men takk for tips, det skal jeg jammen prøve

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å varte de opp. Spis tidligere på dag. Evt sett frem tørre gamle kjeks og vann😅

Anonymkode: 988e9...3a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du en av de konfliktskye? Kommuniserer dere ikke i heimen?

Anonymkode: ea8a8...96b

Ts her. Hehe ja. Har vokst opp i et hjem hvor kommunikasjon er fy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å kommunikasjon. Dårlig blant mange som ikke kan snakke sammen syns jeg. Snakk nå med mannen din om dette og hør hva han sier 

Anonymkode: 0c8ce...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke snakket med mannen din om det? 

Hvis du ikke gjør det må du heller begynne med å ha kjip mat i hus, låse inn eller gjemme maten, eller dra på besøk til dem og gå i skapene og forsyne deg med mat. 

Anonymkode: d1d24...990

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du at de forsyner seg grovt med mat og drikke? Går de i skapene og tar, eller inviterer de seg selv med på middagene deres?

Du kan uansett ikke bare fortsette å si at det er bare hyggelig.

Anonymkode: 80eb3...86f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du at de forsyner seg grovt med mat og drikke? Går de i skapene og tar, eller inviterer de seg selv med på middagene deres?

Du kan uansett ikke bare fortsette å si at det er bare hyggelig.

Anonymkode: 80eb3...86f

De går i skapene. Når de sier at de stjeler mat av oss, hvordan skal jeg svare?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymgrytevott skrev (Akkurat nå):

De går i skapene. Når de sier at de stjeler mat av oss, hvordan skal jeg svare?

Ok, da sender jeg Vipps-krav, og så prøver du det siden de sier de skal bidra. Kanskje de tar hintet, selv om tviler. 

Dessverre er det slik at hvis man er dumsnill vil de rette folkene utnytte det. 

Anonymkode: d1d24...990

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymgrytevott skrev (3 minutter siden):

De går i skapene. Når de sier at de stjeler mat av oss, hvordan skal jeg svare?

Du kan svare med at de skylder dere en 7 retters middag med vin ute på en restaurant for alt det de har stjælt av dere. Si det hver eneste gang, kanskje de plinger ei bjelle etterhvert.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymgrytevott skrev (25 minutter siden):

Søsteren og broren til mannen min er begge single og i slutten av tyveårene. Begge to kommer på besøk til oss flere ganger i uken og forsyner seg grovt med mat og drikke. Og begge har sagt flere ganger: "Jeg kommer alltid hit og stjeler mat av dere hehe. Dere skulle fått betalt hehe". Føler meg klein og rar hvis jeg sier noe som helst annet enn: "neida, det er bare hyggelig". Jeg synes det er koselig å varte opp gjester, men det begynner å bli litt rart. Spesielt når de er godt voksne folk. Begge tjener bedre enn mannen min og jeg. I helgen hadde vi barnedåp for vår sønn på fire måneder. Av foreldrene til mannen min fikk han et gullsmykke. Broren og søsteren til mannen min ga ingenting til dåpsbarnet. Men navnene deres sto riktignok i kortet fra besteforeldrene med gullsmykket. Tviler på at de har vært med og spleiset på det. Jeg mener ikke å være grådig, men jeg synes det er rart å ikke gi dåpsgave til sin egen nevø. De ga heller ikke gave til bryllupet vårt. Nå sitter jeg og lurer på om jeg er smålig hvis jeg ikke gir dem takkekort selv om navnene deres sto i kortet. Tenk om de faktisk har spleiset på gaven. Og hvordan kan jeg løse snyltingen? Vil ikke virke kjip, men mat er dyrt, spesielt når man plutselig mater to voksne ekstra som ikke bidrar med inntekt. Har ikke turt å si noe om dette til mannen min.

Si neste gang de kommer at du syntes dere kan bestille take away i dag, og at det er deres tur til å betale. 

Anonymkode: e66db...839

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonymgrytevott skrev (13 minutter siden):

De går i skapene. Når de sier at de stjeler mat av oss, hvordan skal jeg svare?

Jeg ville snakket med mannen min, og fått han til å si til søsknene sine at de ikke kan gå i skapene deres. Ville ikke blandet inn manglende gaver, selv om jeg synes det er rart og umodent å ikke ha egen gave, og ville gitt dem takkekort. Hjelper det ikke å snakke med dem/ mannen din vil ikke ville jeg faktisk sørget for å ikke ha noe særlig i skapene en periode, så slutter de (forhåpentligvis).

Anonymkode: a0b1d...ecc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt uhørt.
Voksne folk tar med seg noe til verten, alt fra blomster, en flaske vin eller fin kaffe, ost el noe, som bidrag til bevertningen. Selvsagt blir det annerledes om de «kommer innom» flere ganger i uken, men da burde det være i deres favør ved at de ikke forventer å bli bydd noe. Din mann bør ta det opp. Han er kanskje feig, men gi ham et manus. Ville også spurt ang dåpsgave. 
 

Hvordan er de ellers? Er de sosiale tapere eller er det håp om at de blir skikkelig flau når de skjønner hvor udannet de er?

Anonymkode: 60f28...6e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp tråden neste gong dei kommenterer sjøl at dei forsyner seg/at dei burde ha betalt eller eit eller anna slikt. Så svarer du Ja, det var ein god ide, eg kan sende vippskrav😀 Sei det med eit smil, men send kravet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke ikke sier fra regner de sikkert med at det er greitt at de bare forsyner seg.

Enten du eller mannen din må skaffe dere "baller" og sette ned foten.

Anonymkode: 863cb...3c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...