Gå til innhold

Venninne vil ikke ha navnet Bruun…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Verre med søsteren hans, Lise Bruun, som giftet seg med en som het Ring…

Anonymkode: d3621...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 9.56):

Denne tråden var ikke akkurat personvern-vennlig, hvis det ikke er trolling da 🙄

Anonymkode: f45af...a7c

Det er trolling....Mørk Brun.....😆

Anonymkode: 14a4e...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2021 at 8:14 AM, AnonymBruker said:

Min venninne skal altså gifte seg. Mannen heter Bruun til etternavn. I denne familien er det en ufravikelig tradisjon at slektsnavnet skal stå sist i navnet, og det skal være mannens etternavn.

Anonymkode: 67d57...c12

Det finnes ikke noe sånt som en ufravikelig tradisjon. Det er ikke så rart om det har vært sånn i noen generasjoner, siden kvinner mer eller mindre automatisk fikk mannens navn før. Og før det igjen het folk Hansen og Hansdatter, gjerne med gårdens etternavn bak. Uansett, mannens familietradisjoner teller ikke tyngre enn kvinnens. Til syvende og sist er det kvinnen selv som bestemmer hva hun skal hete (og selvsagt mannen bestemmer hva han skal hete). Jeg vet om en familie som hadde lang tradisjon med at alle skulle ha navn som begynte med Ing. jeg liker ing(!)en sånne navn, så det hadde vært uaktuelt. Og de mest spiselige var jo selvsagt også tatt. Men det er jo ikke akkurat den danske kongefamilien vi snakker om, der sitter det nok langt inne å fravike rekken med Christian og Frederik, Men det kommer nok før eller siden der også.

Anonymkode: 29374...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med navnespøker. Hehe litt som familien Mohr som fikk en datter og mannen utbrøt «vi må for Guds skyld ikke døpe henne Liv» 😉

Anonymkode: cdcfc...e6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...